Uitlaat en electra

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
sytse 90

Uitlaat en electra

Bericht door sytse 90 »

Goeden avond, na de motor inbou van mn land rover heb ik een electrisch probleem. Als ik eerst de plus uinsluit dat gaat goed en als ik de min aansluit lijkt de accupool wel een las apparaat. De bedrading heb ik nagekeken en er zat een draad tegen het blok en die zorgde voor kortsluiting maar het probleem blijft.
Verder was het een 2.5 na diesel en heb ik er een td motor ingezet en ook een nieuwe uitlaat maar de bevestigingen zijn heel anders.
Ik wil hem graag rijdend hebben voor de sortout dus tips zijn zeer welkom.

Gr, Sytse
Bakker

Re: Uitlaat en electra

Bericht door Bakker »

Stuk voor stuk div dingen afkoppelen totdat hij niet meer vonkt . Dan heb je het probleem gevonden.
VeeTee

Re: Uitlaat en electra

Bericht door VeeTee »

Bakker Schreef:
-------------------------------------------------------
> Stuk voor stuk div dingen afkoppelen totdat hij
> niet meer vonkt . Dan heb je het probleem
> gevonden.


Ik zou juist zeggen, eerst alles afkoppelen, en dan stuk voor stuk wat er bij koppelen tot dat het vonkt.
Vonkt het maar één keer, ietsje veiliger...

Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
Michel WaZ

Re: Uitlaat en electra

Bericht door Michel WaZ »

Ja dat duurt uren en ondertussen brand alles door.........dat je sluiting hebt is duidelijk. Ontkoppel eerst je accu ,Ik zou het zoeken bij de grote gebruikers zoals je startmotor om daar maar eens mee te beginnen. Heb je de dynamo correct aangesloten? Check je bekabeling of er nergens een stuk open kabel op je chassis ligt ofzo maak eens foto,s plaats deze op het forum. Teken het schema hoe de startmotor / dynamo is aangesloten ga voor je zelf na of er niks sluiting maakt met behulp van dit schema en een multimeter verricht ook wonderen.

De TD heeft een turbo en je vorige diesel is volgens mij zonder dus je uitlaatspruitstukken zullen wel niet passen..........

Groet Michel

RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/09/2013 21:00 door Michel WaZ.
Michel WaZ

Re: Uitlaat en electra

Bericht door Michel WaZ »

Sorry je was me even voor........l

RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
defendertje90

Re: Uitlaat en electra

Bericht door defendertje90 »

Welke omgeving woon je?
dirk ambu

Re: Uitlaat en electra

Bericht door dirk ambu »

ik weet even niet hoe het bij een 110 zit maar mijn serie heeft een verzamel plus op het schutbord en deze raak je vrij makelijk met in en uitbouwen van het blok
als je deze hard raak en hij buigt iets om dan zit hij tegen het schutbord en dan heb je vuurwerk ben ik achter gekomen

groet dirk ambu
defendertje90

Re: Uitlaat en electra

Bericht door defendertje90 »

Michel WaZ Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ja dat duurt uren en ondertussen brand alles
> door.........dat je sluiting hebt is duidelijk.
> Ontkoppel eerst je accu ,Ik zou het zoeken bij de
> grote gebruikers zoals je startmotor om daar maar
> eens mee te beginnen. Heb je de dynamo correct
> aangesloten? Check je bekabeling of er nergens een
> stuk open kabel op je chassis ligt ofzo maak eens
> foto,s plaats deze op het forum. Teken het schema
> hoe de startmotor / dynamo is aangesloten ga voor
> je zelf na of er niks sluiting maakt met behulp
> van dit schema en een multimeter verricht ook
> wonderen.
>
> De TD heeft een turbo en je vorige diesel is

> volgens mij zonder dus je uitlaatspruitstukken
> zullen wel niet passen..........
>
> Groet Michel

Als hij zijn turbo er niet op heeft kan hij gewoon het NA spruitstuk gebruiken. Maar vermoed dat hij er wel de turbo op heeft en dan is de uitlaat idd net iets anders als die van een NA
Henk Bossinade

Re: Uitlaat en electra

Bericht door Henk Bossinade »

Sytse, in je posting van 29/08 met hetzelfde probleem had ik begrepen dat je je oude accu had opgeladen(accu hoe oud?, accu hoe leeg?,accu hoe lang al niet meer opgeladen geweest?) en bij het inbouwen was er iets misgegaan met aansluiten ..Heb je al een andere accu geprobeerd ? Je accu ZELF kan ook een oorzaak zijn,dwz. een volle inwendige sluiting hebben , die geactiveerd wordt zodra je er iets op aansluit. Vr gr Henk B.
sytse 90

Re: Uitlaat en electra

Bericht door sytse 90 »

ik weet niet hoe oud de accu is maar als alles goed is dus geen open stukken en de draden netjes aan gesloten en als er nog sluiting is gaat er een nieuwe accu in. Is Wilco een goed merk?
de uitlaat heb ik volledig vervangen omdat ik de turbo heb gehouden maar het ophang punt helemaal achter wil niet helemaal lukken.

Gr, Sytse
sytse 90

Re: Uitlaat en electra

Bericht door sytse 90 »

In Haarlem.
sytse 90

Re: Uitlaat en electra

Bericht door sytse 90 »

De uitlaat zat half aan de carrosserie vast is het ook mogelijk zonder aanpasingen om hem in rubbers te hangen want de uitlaat past niet door het achterste gedeelte van het chassis.

Gr,Sytse
Henk Bossinade

Re: Uitlaat en electra

Bericht door Henk Bossinade »

Sytse, als een accu een inwendige sluiting heeft (in 1 of meerdere cellen) , dan kun je dit aan de buitenkant niet zien. heb je hem na het laden nog getest? Wilco is een goed merk . Vr gr Henk B.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/09/2013 22:45 door Henk Bossinade.
Michel WaZ

Re: Uitlaat en electra

Bericht door Michel WaZ »

Mee eens, hou wel je A/H van de accu in de gaten, maw koop dus niet een te lichte accu ik weet niet wat een normale accu is voor je diesel weet Henk wel.

RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
Sylvester

Re: Uitlaat en electra

Bericht door Sylvester »

Hi, Schakel een zware lamp 60 watt in serie met de plus en ga dan zoeken waar de sluiting zit,
Bij volle sluiting zal de lamp branden, als de sluiting is opgeheven gaat de lamp bijna uit.
Zo kan je rustig zoeken zonder vuurwerk in je installatie.
Suc6
Sylvester.
Plaats reactie