ik rij al 6 jaar met mijn RR classic 3.9 EFI,nooit geen problemen (bijna nooit).
maar ben van plan verdeler,rotor,en kabels te vervangen,maar zag dat de kabels zoals ze nu zitten (verdeler naar bougies)niet overeenkomen met het schema zoals in het instructieboek sta.
geen enkele kabel zit zoals hij moet zitten,maar de RR rijdt perfect (70.000km).
kan iemand mij uitleggen hoe dit kan.
groet
rob
verdeler en bougiekabels
Re: verdeler en bougiekabels
Op zich kan dat. De layout in het boek is niet de enige die werkt; je kunt de kabels op een aantal manieren aansluiten, zolang de rotor maar op de goede cilinder staat waarvoor hij vonkt. zolang de rotor mij bij cilinder 1 staat als die moet ontsteken. Dan klopt de rest ook weer.
Betekend dus dat je de verdeler net zo ver moet roteren. Het is niet echt handig, omdat het verwarrend is als iemand anders het demonteerd zonder te kijken hoe het zit.
Maar soms wordt het gedaan omdat ze niet goed uitkomen met de vacuumvervroeging of er door een wijziging een slang oid in de weg zit. Waarschijnlijk is dat ook bij jou gedaan.
Als je alles volgens het boekje monteerd moet het ook gewoon werken.
Gerrit
Betekend dus dat je de verdeler net zo ver moet roteren. Het is niet echt handig, omdat het verwarrend is als iemand anders het demonteerd zonder te kijken hoe het zit.
Maar soms wordt het gedaan omdat ze niet goed uitkomen met de vacuumvervroeging of er door een wijziging een slang oid in de weg zit. Waarschijnlijk is dat ook bij jou gedaan.
Als je alles volgens het boekje monteerd moet het ook gewoon werken.
Gerrit
Re: verdeler en bougiekabels
Het kan zijn dat je verdeler 180 graden gedraaid gemonteerd is.
Als je nooit problemen hebt gehad hoe het nu zit zou ik eenvoudig nummers zetten bij de aansluitingen van je verdeler kap of foto's maken en alles precies zo monteren als het zat.
Gerard E.
Als je nooit problemen hebt gehad hoe het nu zit zou ik eenvoudig nummers zetten bij de aansluitingen van je verdeler kap of foto's maken en alles precies zo monteren als het zat.
Gerard E.