Opgelost 110 trekken bij lastwisseling

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Frank 110V8

Opgelost 110 trekken bij lastwisseling

Bericht door Frank 110V8 »

Oi,

Bij mijn 110 85 v8 trekt naar links/rechts als ik gas geef of loslaat. Ik heb onlangs alle rubbers vervangen door nieuwe oem rubbers, er zit nauwelijks speling op het stuur kogel achteras is ook nieuw ook de voorspanning van de fusees is onlangs nagekeken. Iemand een tip, misschien is er wel een nieuw rubber alweer af, je weet het nooit met die britse rommel.

Groet Frank



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/09/2013 10:37 door Frank 110V8.
Geert LW79

Re: 110 trekken bij lastwisseling

Bericht door Geert LW79 »

Heb ik ook gehad met de RRC, bij een van de radiusarmen was daar waar hij aan het chassis zit de achterste ring (die tussen rubber en moer) weg met als gevolg dat het hele spul naar voren getrokken werd bij gasgeven en weer terug schoof bij afremmen.
Hierdoor had ik de zelfde verschijnselen als jij beschreef.

Geert

Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak"
Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel"
(gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG)

P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3d3214fa87bb6ef5be9e7269d51894fa', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-cdFgXAupv7w/ULI0Cc1Y_iI/AAAAAAAAACU/dLjXu5ZKbjU/s320/P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', '', 16717367, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Frans Bonnes

Re: 110 trekken bij lastwisseling

Bericht door Frans Bonnes »

Slechte stuurkogel.
Frank 110V8

Re: 110 trekken bij lastwisseling

Bericht door Frank 110V8 »

Frans,

Waar in de spoorstang?

Groet frank
forbert 90-200Tdi

Re: 110 trekken bij lastwisseling

Bericht door forbert 90-200Tdi »

Niet geheel vrijlopende rem, trekt wisselend bij be/ont-lasten.
Frank 110V8

Re: 110 trekken bij lastwisseling

Bericht door Frank 110V8 »

Frans,

Ik kan geen slechte kogel vinden.

Groet Frank
Marc-my-Words

Re: 110 trekken bij lastwisseling

Bericht door Marc-my-Words »

Frank,

Aangezien je alle (echt alle?) rubbers hebt vervangen zou ik eerst eens goed kijken of alles wel goed zit en/of een van de rubbers van jongs af aan ondeugelijk was. Zeker als het trekken voorheen niet aanwezig was, lijkt mij dat je het in de rubbers die de sporing verzorgen moet zoeken.

Marc
Frank 110V8

Re: 110 trekken bij lastwisseling

Bericht door Frank 110V8 »

Marc,

Ik heb et probleem niet direct na de rubbers gekregen maar even ater. Heb in de tussentijd ook nog mijn stuurhuis vervangen.

Groet
Henk Bossinade

Re: 110 trekken bij lastwisseling

Bericht door Henk Bossinade »

Frank, je hebt deze '' OEM'' rubbers bij een officieele LR dealer gekocht en niet bij een handelaar?.Als je rubbers bij een LR dealer koopt dan heb je echt wel kwaliteitsspul hoor,en geen ''Britse rommel''.Koop je het ergens anders,dan loop je wel eens de kans dat je zg. OEMnamaak koopt, maar dan van Chinese of Russische kwaliteit.Vr gr Henk B.
Frank 110V8

Re: 110 trekken bij lastwisseling

Bericht door Frank 110V8 »

Henk,

Ik heb ze bij paddock gekocht. Ik zal eens de boel op de brug gaan inspecteren.

Groet Frank
Henk Bossinade

Re: 110 trekken bij lastwisseling

Bericht door Henk Bossinade »

Frank, en wees er zeker van dat alle bout/moer verbindingen goed zijn aangetrokken.Wat bij immitatie rubbers ook weleens voorkomt is dat de stalen bus in het rubber iets te kort is, dwz. je draait de moer wel vast(voor je gevoel),maar de bus klemt niet tussen de houder.Binnen de kortste keren ontstaat er een grote speling op de bus/bout en op de bus/houder.Met name dat laatste is een probleem omdat er ook materiaal van de houder wegslijt. Zou je nu zelfs nieuwe, orginele rubbers gaan monteren, dan is de kans groot dat je nu de bus weer niet goed ingeklemd krijgt tussen de houder.Het probleem begint dus weer van voren af aan.Dus niet alleen de rubbers zelf controleren, maar ook de binnenzijde van de houders.Vr gr Henk B.
Frank 110V8

Re: 110 trekken bij lastwisseling

Bericht door Frank 110V8 »

Opgelost,

De moeren van de achterste trailing armen waren een beetje losgelopen. Ik zag het pas toen ik hem op de brug had.

Groet Frank
Bart van Dessel

Re: 110 trekken bij lastwisseling

Bericht door Bart van Dessel »

Aha, dan is het mooi goedkoop opgelost. Bedankt voor het melden!

Gr, Bart
Frank 110V8

Re: Opgelost 110 trekken bij lastwisseling

Bericht door Frank 110V8 »

Ja Bart dat zat even mee,

En vandaag weer een jaar apk (had hij ook gehaald met losse moer). Nu nog even die 3.9 die jij hebt liggen richting groningen krijgen en inbouwen.

Groet Frank
Plaats reactie