2,5 LPG vermogen verbeteren
-
Justus Christus
2,5 LPG vermogen verbeteren
Hoi,
Ik maak per dag veel kilometers met mijn s3 88", namelijk 100.
Omdat de originele 2,25 petrol (lpg). Naar de motorblok hemel is en ik dus een vervanger zoek waarmee ik wat makkelijker met het verkeer mee kom.
Mijn idee is een 2,5 benzine / lpg blok, omdat dit makkelijk past in de s3, zonder hoofdbrekende aanpassingen.
Is het ook mogelijk / wenselijk om het vermogen van een 2,5 op LPG wat te verbeteren? Als je het blok toch in moet bouwen kun je er nu ook nog makkelijk wat aan doen.
Groeten,
Just.
Ik maak per dag veel kilometers met mijn s3 88", namelijk 100.
Omdat de originele 2,25 petrol (lpg). Naar de motorblok hemel is en ik dus een vervanger zoek waarmee ik wat makkelijker met het verkeer mee kom.
Mijn idee is een 2,5 benzine / lpg blok, omdat dit makkelijk past in de s3, zonder hoofdbrekende aanpassingen.
Is het ook mogelijk / wenselijk om het vermogen van een 2,5 op LPG wat te verbeteren? Als je het blok toch in moet bouwen kun je er nu ook nog makkelijk wat aan doen.
Groeten,
Just.
-
Ruben
Re: 2,5 LPG vermogen verbeteren
Nokkenstok??
Bij meerdere nokkenas boeren kun je aagepaste nokkenassen verkrijgen. Ik weet alleen niet of er ook assen voor de 2,5 te krijgen zijn
Kentcams
Pipercams
Kun je gemakkelijk inbouwen als de motor er uit is. En levert meestal behoorlijk verbetering in koppel / prestaties.
Succes,
Ruben
Bij meerdere nokkenas boeren kun je aagepaste nokkenassen verkrijgen. Ik weet alleen niet of er ook assen voor de 2,5 te krijgen zijn
Kentcams
Pipercams
Kun je gemakkelijk inbouwen als de motor er uit is. En levert meestal behoorlijk verbetering in koppel / prestaties.
Succes,
Ruben
-
Dennis101
Re: 2,5 LPG vermogen verbeteren
Ik heb niet het idee dat je verdere "verbeteringen" nodig gaat hebben.
Je vervangt een slechte 2.25 door een (als het goed is) gezonde motor, waardoor je kan verwachten dat de nieuwe motor al een aanzienlijke verbetering zal geven.
Dennis B.
Je vervangt een slechte 2.25 door een (als het goed is) gezonde motor, waardoor je kan verwachten dat de nieuwe motor al een aanzienlijke verbetering zal geven.
Dennis B.
-
Justus Christus
Re: 2,5 LPG vermogen verbeteren
Hoi,
Je heb waarschijnlijk gelijkt, echter ik was benieuwd of er nog tips waren. Als je toch heb blok buiten de auto hebt kun je makkelijk wat aanpassen.
Groeten,
Just!
Je heb waarschijnlijk gelijkt, echter ik was benieuwd of er nog tips waren. Als je toch heb blok buiten de auto hebt kun je makkelijk wat aanpassen.
Groeten,
Just!
-
ex-fietser
Re: 2,5 LPG vermogen verbeteren
Veel aanpassingen zijn er niet. Alleen een sneller carb en en spagettiespruitstuk is mogelijk. Vroeger is er door profs geknutseld met turbo's enzo. Het is zelf leverbaar geweest. Alleen nooit echt een succes. Zal wel te storing gevoelig zijn geweest.
Als je echt sneller wil denk ik dat je aan een series een verkeerde wagen hebt. Ze zijn gewoon niet gemaakt voor hogere snelheden.
Arnold.
Als je echt sneller wil denk ik dat je aan een series een verkeerde wagen hebt. Ze zijn gewoon niet gemaakt voor hogere snelheden.
Arnold.
-
Disco
Re: 2,5 LPG vermogen verbeteren
Uh Uh Uh beste Arnold
van een 2¼ en een 2½ benzine is een conversie mogelijk tot 140 pk het slagvolume is dan 2,8 liter en een injectiesysteem
Kost wat maar dan hebbie ook wat(voor de puritijnen het blok blijft het zelfde
Dacht aan de firma Turner (G maar dat weet ik niet 100% zeker
kan gewoon op LPG
Theo
van een 2¼ en een 2½ benzine is een conversie mogelijk tot 140 pk het slagvolume is dan 2,8 liter en een injectiesysteem
Kost wat maar dan hebbie ook wat(voor de puritijnen het blok blijft het zelfde
Dacht aan de firma Turner (G maar dat weet ik niet 100% zeker
kan gewoon op LPG
Theo
-
D&G
Re: 2,5 LPG vermogen verbeteren
Volgens mij mis je iets van het principe Just. Als je meer vermogen wilt, dus nu blijkbaar ontevreden bent, kan je beter een Toyota zoeken of zo. Heb je ook geen ondoorbreekbare dilemma's over motorconversies, revisies en andere zaken meer.
Als je wel het S III gevoel wilt hebben: Sit back and relax. Enjoy the ride! Gooi er een 2.25 in, diesel of LPG en tuf langs 's heren wegen je dagelijkse 100 km en kom ontspannen aan op je plaats van bestemming.
Gerard
Als je wel het S III gevoel wilt hebben: Sit back and relax. Enjoy the ride! Gooi er een 2.25 in, diesel of LPG en tuf langs 's heren wegen je dagelijkse 100 km en kom ontspannen aan op je plaats van bestemming.
Gerard
-
westfries
Re: 2,5 LPG vermogen verbeteren
Even kijken een geflowde kop en spagetie uitlaat dan nog een overdrive erbij
Weliswaar geen 140pk maar 140km per uur moet lukken
Weliswaar geen 140pk maar 140km per uur moet lukken
-
jan wolters
Re: 2,5 LPG vermogen verbeteren
Just,
Als alles mee zit ga ik begin mei een geflowde kop plaatsen en een
carburateur met twee gaskleppen (weet niet hoe die heet) en een spaghetti-uitlaat.
Ook gaat de compressieverhouding omhoog. Doe ik niet zelf maar een collega ven mij die ook racemotoren prepareert. Alles overigens met respect voor het feit dat het een landrover is. 140 km p/u is niet het doel maar iets meer power is welkom.
Mocht je tegen die tijd nog niks anders hebben mag je gerust even komen checken hoe alles geworden is. Ben zelf ook heel benieuwd.
Jan
Als alles mee zit ga ik begin mei een geflowde kop plaatsen en een
carburateur met twee gaskleppen (weet niet hoe die heet) en een spaghetti-uitlaat.
Ook gaat de compressieverhouding omhoog. Doe ik niet zelf maar een collega ven mij die ook racemotoren prepareert. Alles overigens met respect voor het feit dat het een landrover is. 140 km p/u is niet het doel maar iets meer power is welkom.
Mocht je tegen die tijd nog niks anders hebben mag je gerust even komen checken hoe alles geworden is. Ben zelf ook heel benieuwd.
Jan
-
Justus Christus
Re: 2,5 LPG vermogen verbeteren
Hoi Jan,
Je woont toch ook in enschede?
Ik kom graag een keer kijken wanneer je er mee bezig gaat!
Wat de auto sneller maken betreft; dat is niet helemaal mijn doel.
Het is een beetje zoals parabool veren plaatsen, wanneer je toch iets aan de auto moet vervangen heb je twee keuzes; of geheel origineel houden, of een moderne verbetering toepassen met behoud van karakter.
Daarbij hou ik van een beetje ingenieurswerk. Buiten het doosje denken zeg maar. En daar hoort een goede discussie ook bij!
Groeten,
Just.
Je woont toch ook in enschede?
Ik kom graag een keer kijken wanneer je er mee bezig gaat!
Wat de auto sneller maken betreft; dat is niet helemaal mijn doel.
Het is een beetje zoals parabool veren plaatsen, wanneer je toch iets aan de auto moet vervangen heb je twee keuzes; of geheel origineel houden, of een moderne verbetering toepassen met behoud van karakter.
Daarbij hou ik van een beetje ingenieurswerk. Buiten het doosje denken zeg maar. En daar hoort een goede discussie ook bij!
Groeten,
Just.