startproblemen 300tdi
startproblemen 300tdi
Beste prikkers,
Ik ondervind wat startproblemen met mijn 300 tdi blok.
Bij het starten gooit de startmotor het blok rond, de brandstofpomp, mechanische, spuit brandstof op de verstuivers, maar de motor slaat niet aan.
Heb inmiddels meerdere malen ontlucht, alle leidingen nagelopen en alles zit vast.
Het enige wat ik nog kan bedenken is dat de pomp niet op tijd staat, maar deze heb ik volgens het handboek afgesteld. Mocht hij een tandje verkeerd staan zou hij nog moeten starten al is het op 3
cilinders.
Iemand een idee of tijd om morgenavond even mee te kijken in Eersel.
Gr Robert diehetevennietmeerweet
Ik ondervind wat startproblemen met mijn 300 tdi blok.
Bij het starten gooit de startmotor het blok rond, de brandstofpomp, mechanische, spuit brandstof op de verstuivers, maar de motor slaat niet aan.
Heb inmiddels meerdere malen ontlucht, alle leidingen nagelopen en alles zit vast.
Het enige wat ik nog kan bedenken is dat de pomp niet op tijd staat, maar deze heb ik volgens het handboek afgesteld. Mocht hij een tandje verkeerd staan zou hij nog moeten starten al is het op 3
cilinders.
Iemand een idee of tijd om morgenavond even mee te kijken in Eersel.
Gr Robert diehetevennietmeerweet
Re: startproblemen 300tdi
Als riem 1 tandje verkeerd staat dan slaat ie niet aan, dat komt heel precies. Heb jij de riem vervangen? Gr bart
Ik weet wel dat het onluchten echt weinig uitmaakt, ik heb paar keer diesel slangen los gehad en zelfs een lege sedimenter er later tussen gemonteerd en gewoon weer starten. Moet er wel bij zeggen dan Bart bij mijn blok de riem vervangen heeft en die staat iig op het juiste tandje.
Succes iig!
Succes iig!
Heb hulp gehad bij het vervangen van de riem. Toen alles op tijd gezet. Echter later de pomp vervangen voor de mechanische. Wel alles hetzelfde gezet en boortje nogwat in de pomp. Kan ik het nu nog op tijd zetten zonder mijn radiator te verwijderen?
Of kan ik beter het zaakje op een ambu gooien en naar dokter Bart brengen?
Of kan ik beter het zaakje op een ambu gooien en naar dokter Bart brengen?
je kunt je timing checken met de deksel er nog op.
wel af kijken video: [youtu.be]
sccs,
J
wel af kijken video: [youtu.be]
sccs,
J
Duidelijk filmpje,
Ziet er in ieder geval niet moeilijk uit. ga ik proberen.
Bedankt voor de tip.
Gr Robert
Ziet er in ieder geval niet moeilijk uit. ga ik proberen.
Bedankt voor de tip.
Gr Robert
inderdaad 1 tandje verkeerd en hij start al niet meer zelf een half tandje verkeerd en grote kans dat hij niet start.
Als je geen asje van 9mm heb pak dan een boor van 9mm die past ook in het borg gat van de hogedrukpomp.
Kleppendeksel eraf en je weet ook meteen of je nokkenas goed staat.
Onder op het bellhouse je drain plug eruit en met een schroevendraaier kijken of hij op het bdp punt staat (als je het afstel toeltje niet hebt)
Met een beetje geluk heb je een bdp merkteken op je krukaspoelie/demper zitten, of de grote bout in de poelie van je krukas eruit en kijken of de spie recht naar boven staat dan staat hij ook op bdp
Als je geen asje van 9mm heb pak dan een boor van 9mm die past ook in het borg gat van de hogedrukpomp.
Kleppendeksel eraf en je weet ook meteen of je nokkenas goed staat.
Onder op het bellhouse je drain plug eruit en met een schroevendraaier kijken of hij op het bdp punt staat (als je het afstel toeltje niet hebt)
Met een beetje geluk heb je een bdp merkteken op je krukaspoelie/demper zitten, of de grote bout in de poelie van je krukas eruit en kijken of de spie recht naar boven staat dan staat hij ook op bdp
Jij kwam toch uit Eersel Robert of heb ik de verkeerde voor?
Kan van de week wel even komen kijken en helpen (uitgezonderd zaterdag)
Kan van de week wel even komen kijken en helpen (uitgezonderd zaterdag)
Die ben ik,
Ik moet zelf even kijken of ik deze week nog kan. Er moet ook nog gewerkt worden en komend weekend ben ik in Duitsland.
Evt volgende week?
Ik moet zelf even kijken of ik deze week nog kan. Er moet ook nog gewerkt worden en komend weekend ben ik in Duitsland.
Evt volgende week?
Geen enkel probleem. Mocht zondag je passen vind ik dat ook goed. Voor de rest kan ik door week 's avonds bijna elke dag dus dat valt wel in te plannen
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/08/2013 19:42 door defendertje90.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/08/2013 19:42 door defendertje90.
Doe er wel een boortje 9,5 in ipv 9 mm. Hij kan idd 180 graden verkeerd staan dus kijk of ie via het vliegwiel op bdp staat.
gr bart
gr bart
Was even uit mijn hoofd. Maar idd 9.5mm kan het ook goed zijn. Zo even geen 200 of 300 tdi bij de hand waar ik het op kan proberen.
En iderdaad daarom gaf ik aan dat hij ook even moest kijken of zijn bdp klopt en niet naar beneden wijst terwijl de pomp geborgd kan worden.
Maar zoals aangegeven kijk ik van de week even met hem mee.
En iderdaad daarom gaf ik aan dat hij ook even moest kijken of zijn bdp klopt en niet naar beneden wijst terwijl de pomp geborgd kan worden.
Maar zoals aangegeven kijk ik van de week even met hem mee.
Kijk maar uit dat Robert je niet in de boeien slaat als het fout gaat!
Gr, Bart
Gr, Bart
Geen enkel probleem maandag rond een uur of 7 's avonds.
Je hebt mijn nummer nog? mail anders even je adres naar roybruurs@hotmail(punt)com
Je hebt mijn nummer nog? mail anders even je adres naar roybruurs@hotmail(punt)com