koppelings vork TD 5

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Jurgen

koppelings vork TD 5

Bericht door Jurgen »

Goede avond allemaal,

Misschien al bekend bij jullie maar.
Heb vanavond de TD5 variant gezien van een doorgesleten koppelings vork R380 Bak 300tdi.
Bij de TD 5 Vork was het bolletje van de push rod van de slave tot een gewoon staafje versleten en zo door het hardstalen zittingkje heen geschoten en er zit daar net een gaatje in de vork dus daar ook doorheen.zelfde resultaat als bij een doorgesleten vork in een 300 TDI
op een R380 bak.
We kende deze nog niet dus de bak is er al af. jammer had denken wij niet gehoeven.
Groeten Jut
Andrew Colville

Re: koppelings vork TD 5

Bericht door Andrew Colville »

Dat zi ik wel vaker meestal net op tijd.

Het druk stiftje is iets wat ik standaard vervang als de bak er afgaat voor onderhoud/dubbelmassa vliegwiel of een nieuwe koppeling.

Wat heeft jouw Td5 gelopen?? de meeste krijgen problemen met het vliegwiel rond de 250.000- 300.000 KM misschien een goed idee om deze even goed te bekijken.

Kijk ook goed naar het toplager, ook die maken een vreeselijk geluid als ze versleten zijn, en dat is bij 9 van de 10 het geval.

Kijk ook naar het plastic cupje aan de achter zijde van de vork ( waar de stun kogel in valt ) die zijn ook vaak stuk en dan slijt de vork ook daar in.

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Jurgen

Bericht door Jurgen »

Morgen Andrew,

245000 Km er was al aan gesleuteld verschillende bouten waren al CQ los. staat meestal 3 tot 3,5 ton aan trailer achter en nooit geen probleem mee koppeling Dit ziet er dan ook als nieuw uit platen en drukgroep vingers niet ingelopen niets.
we vervangen de boel maar nu we er toch zijn.

Greetzz Jut
Andrew Colville

Bericht door Andrew Colville »

Als het spul nog origineel is dan zou ik het spul ook vervangen, maar als de boel recent los is geweest dan kan het zijn dat het al gebeurd is.

Er zitten verschillende bouten , die hebben allemaal hun eigen aantrek koppel, de 4 die in de carterpan schroeven zitten niet zo vast als degene die in het blok worden geschroefd.

vergeet het toplagertje niet.

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
laro

Bericht door laro »

Hoi,ik heb daar een modificatie voor gemaakt met een stalen kogelgewricht,gaat nooit meer kapot,zal een kijken of ik de fotos nog vindt.
Jurgen

Bericht door Jurgen »

Beste collegas,

Alles weer met nieuwe spullen in elkaar en het rijd weer.
En nu met wat Molly aan kogel en kom. als het weer 245000 blijft zitten prima.

groet en bedankt voor de reactie's
J.
Plaats reactie