We zijn deze vakantie met de Laro naar Schotland geweest. 2 Weken in een caravan ten oosten van Edinburgh gebivakeerd. Spectaculaire vliegshow in East Fortune gezien en gelijk het museum bekeken met o.a. de Concorde. Uiteraard Edinburgh Zoo met de Panda's. Naar de Jan van Genten colonie op Bass Rock, gewandeld, gemountainbiked,
Festival van Edinburgh meegemaakt.
Was weer erg leuk na 7 jaar, de jongens hebben erg genoten en zijn zo aan de reacties te horen net als ik besmet geraakt met het Schotlandvirus.
De wagen heeft zich prima gehouden (Had wel moeite met een 17 % helling maar die had ik ook in de lage gearing moeten pakken)
Nu viel het me op de terugweg wel op dat hij rond de 80/90 km/u het gevoel gaf alsof je met een versleten fietsketting reed.
Dat deed zich voornamelijk voor als je gas gaf of los liet, als je op toeren was, was dat gevoel weg.
Nu had ik van te voren alle vloeistoffen en vetten gecontroleerd en ook de kruisjes nauwkeurig op speling gecontroleerd en gesmeerd en ook de difs gepeild.
Nu heb ik vandaag de doppen van de naven afgehaald en gekeken of er speling op de steekassen zit en er zit wel iets op maar naar mijn idee niet verontrustend.
Wel kan ik de steekas achter +/- 8mm van binnen naar buiten schuiven, is dit normaal ?
Voor heeft ie iets ruimte omdat de kroonmoer niet geheel tegen de meenemer zit omdat anders de splitpen niet door het gat in de as kan ( of ik moet hem heel vast tikken maar ik weet niet of dat mag)
Graag zou ik willen weten wat het kan zijn. O ja, het is een series 3 109 ex def.
Ik hoor het graag.
Groeten, Elbert