contactslot verwijderen SIII zonder sleutel, help ?!?
contactslot verwijderen SIII zonder sleutel, help ?!?
Ik kan me echt niet meer herinneren waar ik 12 jaar en twee verhuizingen geleden de sleutels van mijn SIII heb gelaten toen ik aan de restauratie begon. Zou nu echter graag weer een werkend contactslot inbouwen, dus moet de oude cilinder eruit (SIII diesel met stuurslot). Nu vind ik overal de beschrijving die dit kinderlijk eenvoudig doet lijken, je begint met de sleutel in de juiste stand te draaien en drukt dan een pinnetje in. Dinkie schuift eruit, geen punt.
Maar.... dat is dus wat lastig zonder sleutel. Nu ben ik vast niet de eerste met dat probleem, dus wie kan me ff vertellen hoe ik dat voor elkaar krijg.
Alvast bedankt voor de tips....
Groet, Wilberth
nog dagelijks genietend van zijn raro, we tellen af,nog 128 dagen tot schorsing...al voorpret over de SIII nog 128 dagen en 4 mnd. tot belastingvrij...bittersweet...
Maar.... dat is dus wat lastig zonder sleutel. Nu ben ik vast niet de eerste met dat probleem, dus wie kan me ff vertellen hoe ik dat voor elkaar krijg.
Alvast bedankt voor de tips....
Groet, Wilberth
nog dagelijks genietend van zijn raro, we tellen af,nog 128 dagen tot schorsing...al voorpret over de SIII nog 128 dagen en 4 mnd. tot belastingvrij...bittersweet...
Re: contactslot verwijderen SIII zonder sleutel, help ?!?
complete slot er af door uit boren of uitvissen waar dat pinnetje nu ergens zit en een gaatje boren.........
gaat waarschijnlijk niet lukken zonder de breekbouten uit te boren of de gewone bouten los te draaien als iemand je al eens voor geweest is.
kij zo even voor je of ik iets zekerder kan zijn, heb volgens mij nog een slot liggen..........................en kijk even hoe en wat.
paul
gaat waarschijnlijk niet lukken zonder de breekbouten uit te boren of de gewone bouten los te draaien als iemand je al eens voor geweest is.
kij zo even voor je of ik iets zekerder kan zijn, heb volgens mij nog een slot liggen..........................en kijk even hoe en wat.
paul
Je kan ook wat andere LR sleutels proberen, heel vaak kan je met de ene LR sleutel een andere openen. Het zijn hele simpele sloten
Groeten neef Henk
Groeten neef Henk
Een stuurslot contact sleutel is ietsje gecompliceerder dan de klassieke deursleutel hoor
slot ligt al op de werkbank, pinnetje is in beeld, maar geeft geen krimp natuurlijk zolang het slot niet in de juiste positie staat.
Op dit moment nog geen zin om dingen stuk te maken als dat niet hoeft. Ja, dat cilindertje kan ik natuurlijk gerust opofferen, maar lijkt me dat als ik in een stuk staal ga boren, dat de kans dat het alu huis ook onbruikbaar wordt nogal aanwezig is. En dat probeer ik dus te voorkomen.
Groet, Wilberth
Op dit moment nog geen zin om dingen stuk te maken als dat niet hoeft. Ja, dat cilindertje kan ik natuurlijk gerust opofferen, maar lijkt me dat als ik in een stuk staal ga boren, dat de kans dat het alu huis ook onbruikbaar wordt nogal aanwezig is. En dat probeer ik dus te voorkomen.
Groet, Wilberth
weet ik, geld zeker voor de deursloten en heb ik dus al met een tiental "kandidaat sleutels" geprobeerd, so far no luck...Lijkt erop dat de sloten van het contact toch wat degelijker in elkaar steken of minder ruimte hebben om te rammelen.
Groet, wilberth
Groet, wilberth
heeft echt niemand dit eerder gedaan?
wat maakt het meeste kans....
- nog meer ander sleutels proberen tot ik er het heen en weer van krijg...
- uitboren, beitelen friemelen tot die hele cilinder in delen op de werkbank ligt....
- een grote schroevendraaier erin meppen en ding met gepast geweld in de juiste stand draaien (of heb ik nu teveel slechte films gezien)
Eerste optie is de veiligste, maar niet zeker dat dat voor de kerst nog tot succes leidt. jammerrr.
De ander twee geven grote kans op schade natuurlijk. En ik zou verwachten dat er hier toch ervaring op dit gebied moet zitten (ff melden wat zeker niet werkt is ook ervaring)
Alvast bedankt,
Groet, Wilberth
- nog meer ander sleutels proberen tot ik er het heen en weer van krijg...
- uitboren, beitelen friemelen tot die hele cilinder in delen op de werkbank ligt....
- een grote schroevendraaier erin meppen en ding met gepast geweld in de juiste stand draaien (of heb ik nu teveel slechte films gezien)
Eerste optie is de veiligste, maar niet zeker dat dat voor de kerst nog tot succes leidt. jammerrr.
De ander twee geven grote kans op schade natuurlijk. En ik zou verwachten dat er hier toch ervaring op dit gebied moet zitten (ff melden wat zeker niet werkt is ook ervaring)
Alvast bedankt,
Groet, Wilberth
Optie 3 is ver uit het leukste 

helaas, ben zelf nooit verder gekomen/hoeven gaan dan het stopkabel mechaniek goed werkend te krijgen in mijn stuurslot...
Ga er eens mee naar de lokale slotenmaker.....
mvg Hans
mvg Hans
de quick and dirty oplossing is een ander (evt 2e hands) stuurslot (met sleutel! ) zien te vinden. Dan heb je alle ruimte om met een schroevedraaier je oude slot te kraken
wie biedt... ik ben idd meestal wat dapperder als er al een reserve klaar ligt voor poging 2...
heeft iemand zo'n ding liggen toevallig...
ja ja, hoort op de markt (daar staat hij ook) is dus niet alleen een oproep of er toevallig nog iemand zoiets over heeft gehouden na een slooppartijtje, maar ook om nog eens te kijken of er nog reacties los te krijgen zijn.
Groet, wilberth
Groet, wilberth
je denkt dat het pinnetje in beeld is maar je ziet waarschijnlijk het gaatje waar je in moet prikken......
heb er geen meer liggen helaas....
uitboren is niet zo spannend daar enkel afdekplaatje van staal is en de rest ook zamac............
niet de gek doen van dikte boor en het lukt echt wel zonder je slot te slopen.
paul
heb er geen meer liggen helaas....
uitboren is niet zo spannend daar enkel afdekplaatje van staal is en de rest ook zamac............
niet de gek doen van dikte boor en het lukt echt wel zonder je slot te slopen.
paul
Ik zou gewoon de boor in het sleutelgat zetten, dan verniel je de cylinder en kan je het pennetje wel wegtikken.
bedankt paulus, ik ga mijn best doen ergens dit weekend.
groet, Wilberth
groet, Wilberth