Nieuw in NL met series 2A 109 1963
Nieuw in NL met series 2A 109 1963
goedemorgen,
ik zal mij eerst eens voorstellen, Bas, heb 5 jaar in edinburgh gewoond en daar mijn S2A gekocht en opgeknapt, nu weer in NL met mijn S2A.
Ik heb inmiddels een afspraak met de RDW, maar wat MOET ik wijzigen (behalve mijn headlights) om een Engels goed gekeurde auto, op NL kenteken te krijgen?
speccs: S2A, 109, origineel behalvev de 200TDI.
Een andere vraag: ik ben de weg even kwwijt vwb de motorrijtuig belasting voor auto's ouder dan 40 jaar. hoeis nu de stand van zaken?
Thanks.
Bas
S2A 109 1963.
ik zal mij eerst eens voorstellen, Bas, heb 5 jaar in edinburgh gewoond en daar mijn S2A gekocht en opgeknapt, nu weer in NL met mijn S2A.
Ik heb inmiddels een afspraak met de RDW, maar wat MOET ik wijzigen (behalve mijn headlights) om een Engels goed gekeurde auto, op NL kenteken te krijgen?
speccs: S2A, 109, origineel behalvev de 200TDI.
Een andere vraag: ik ben de weg even kwwijt vwb de motorrijtuig belasting voor auto's ouder dan 40 jaar. hoeis nu de stand van zaken?
Thanks.
Bas
S2A 109 1963.
Re: Nieuw in NL met series 2A 109 1963
Hoi
Lampen en dat is het wel. Wat enorm belangrijk is is dat je het origine chassis met nummer hebt anders moet je in GEB een herinslag regelen. In nl wordt je auto anders misschien bestempeld als een hoop oud ijzer
Succes Frank
Lampen en dat is het wel. Wat enorm belangrijk is is dat je het origine chassis met nummer hebt anders moet je in GEB een herinslag regelen. In nl wordt je auto anders misschien bestempeld als een hoop oud ijzer
Succes Frank
Re: Nieuw in NL met series 2A 109 1963
Hoi Bas,
Van harte welkom hier op de prik. Als je de Engelse papieren van de wagen compleet hebt en VIN is ook in orde dan is er niet veel aan de hand.
Ik geloof dat de MOT hier zelfs gewoon wordt overgenomen. Anders kan je de APK bij de RDW regelen.
1963 is een mooi jaar, mijn geboorte jaar en ondanks de 200 TDI (liefst met bekendheid herkomst motor) ben je geheel belastingvrij.
Je voldoet nlm nog steeds aan de 1/3-2/3 regeling dus van de 3 groepen ,aandrijving,chassis of koets daar mag je 1 van de items vernieuwen.
Meer info zullen de anderen je wel verstrekken.
Veel plezier en een hoop veilige kilometers,
Michel WaZ
RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
Van harte welkom hier op de prik. Als je de Engelse papieren van de wagen compleet hebt en VIN is ook in orde dan is er niet veel aan de hand.
Ik geloof dat de MOT hier zelfs gewoon wordt overgenomen. Anders kan je de APK bij de RDW regelen.
1963 is een mooi jaar, mijn geboorte jaar en ondanks de 200 TDI (liefst met bekendheid herkomst motor) ben je geheel belastingvrij.
Je voldoet nlm nog steeds aan de 1/3-2/3 regeling dus van de 3 groepen ,aandrijving,chassis of koets daar mag je 1 van de items vernieuwen.
Meer info zullen de anderen je wel verstrekken.
Veel plezier en een hoop veilige kilometers,
Michel WaZ
RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
Re: Nieuw in NL met series 2A 109 1963
Hallo Bas,
welkom terug in Nederland! Ik heb niet in Edinburgh gewoond maar wel een project gedaan; het is een prachtige stad / omgveving!
Voor wat betreft auto's ouder dan 40 jaar: die blijven belastingvrij (was 25 jaar).
De uitzonderingen / overgangsregelingen gaan over auto's tussen de 25 en 40 jaar oud. Benzine auto's komen wel in aanmerking voor een overgangsregeling, lpg en diesel niet.
Gr
Marc
welkom terug in Nederland! Ik heb niet in Edinburgh gewoond maar wel een project gedaan; het is een prachtige stad / omgveving!
Voor wat betreft auto's ouder dan 40 jaar: die blijven belastingvrij (was 25 jaar).
De uitzonderingen / overgangsregelingen gaan over auto's tussen de 25 en 40 jaar oud. Benzine auto's komen wel in aanmerking voor een overgangsregeling, lpg en diesel niet.
Gr
Marc
Re: Nieuw in NL met series 2A 109 1963
Bas Welkom!
MOT kan je niet over laten zetten. En APK kan je beter achteraf regelen via een gewone garage. Bij de RDW kijken ze alleen maar repareren ze niet. Je wilt geen afkeur krijgen door een klein dingetje waardoor je weer helemaal terug moet komen. Wel snel regelen nadat je de papieren hebt!
Verder idd zorgen dat je al het papier werk hebt en liefst ook van de motor (bv advertentie of bon van aankoop). Het is verhuis goed dus misschien is het dan nog makkelijker.
succes!
MOT kan je niet over laten zetten. En APK kan je beter achteraf regelen via een gewone garage. Bij de RDW kijken ze alleen maar repareren ze niet. Je wilt geen afkeur krijgen door een klein dingetje waardoor je weer helemaal terug moet komen. Wel snel regelen nadat je de papieren hebt!
Verder idd zorgen dat je al het papier werk hebt en liefst ook van de motor (bv advertentie of bon van aankoop). Het is verhuis goed dus misschien is het dan nog makkelijker.
succes!
Re: Nieuw in NL met series 2A 109 1963
richard78 Schreef:
-------------------------------------------------------
> MOT kan je niet over laten zetten. En APK kan je
> beter achteraf regelen via een gewone garage. Bij
> de RDW kijken ze alleen maar repareren ze niet. Je
> wilt geen afkeur krijgen door een klein dingetje
> waardoor je weer helemaal terug moet komen. Wel
> snel regelen nadat je de papieren hebt!
Tot zo'n 2 jaar geleden zou je gelijk hebben gehad. Tegenwoordig neemt men de datum van de andere EU-keuring (MOT/TÜV/TC/CT) etc. over als je het keuringsrapport meeneemt naar de invoerkeuring.
En daarbij, staat je 200Tdi compleet met cilinderinhoud en motornummer op je V5 vermeld? Als dat zo is en 'ie verder origineel is, geen problemen verwachten.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/08/2013 11:17 door Dixo.
-------------------------------------------------------
> MOT kan je niet over laten zetten. En APK kan je
> beter achteraf regelen via een gewone garage. Bij
> de RDW kijken ze alleen maar repareren ze niet. Je
> wilt geen afkeur krijgen door een klein dingetje
> waardoor je weer helemaal terug moet komen. Wel
> snel regelen nadat je de papieren hebt!
Tot zo'n 2 jaar geleden zou je gelijk hebben gehad. Tegenwoordig neemt men de datum van de andere EU-keuring (MOT/TÜV/TC/CT) etc. over als je het keuringsrapport meeneemt naar de invoerkeuring.
En daarbij, staat je 200Tdi compleet met cilinderinhoud en motornummer op je V5 vermeld? Als dat zo is en 'ie verder origineel is, geen problemen verwachten.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/08/2013 11:17 door Dixo.