smerige versleten 3.5 V8 new pics. update
smerige versleten 3.5 V8 new pics. update
V8 3.5 demontage
Deze motor is echt wel "versleten" , gisteren weer even verder gegaan met de demontage. Wat ik kon verwachten kwam ook wel uit. Nokkenas met mooie ronde nokken.......
ingesleten klepstoters waarvan sommige hun volledige hydraulische functie kwijt zijn dus gewoon inwendig vast, klepstoterstangen met heerlijke versleten kopjes en de tuimelaars ook heerlijk versleten aan de klepzijde en ingesleten aan de stoterzijde.
Cilinders zien er op het eerste gezicht redelijk goed uit, geen vette krassen of rare verkleuringen uitgezonderd een beetje roetaanslag op het bovenste randje. Bovenzijde van de zuigers idem. Misschien dat dit verklaart dat het olieverbruik miniem was.
Krukas moet ik nog inspecteren, eerst de zuigers nog demonteren.
Info volgt,
Groet Michel WaZ
RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
8 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/08/2013 16:04 door Michel WaZ.
Deze motor is echt wel "versleten" , gisteren weer even verder gegaan met de demontage. Wat ik kon verwachten kwam ook wel uit. Nokkenas met mooie ronde nokken.......
ingesleten klepstoters waarvan sommige hun volledige hydraulische functie kwijt zijn dus gewoon inwendig vast, klepstoterstangen met heerlijke versleten kopjes en de tuimelaars ook heerlijk versleten aan de klepzijde en ingesleten aan de stoterzijde.
Cilinders zien er op het eerste gezicht redelijk goed uit, geen vette krassen of rare verkleuringen uitgezonderd een beetje roetaanslag op het bovenste randje. Bovenzijde van de zuigers idem. Misschien dat dit verklaart dat het olieverbruik miniem was.
Krukas moet ik nog inspecteren, eerst de zuigers nog demonteren.
Info volgt,
Groet Michel WaZ
RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
8 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/08/2013 16:04 door Michel WaZ.
Re: smerige versleten 3.5 V8 new pics.
Om de foto's te kunnen zien moet je inloggen.
Ik denk dat je een andere link moet plaatsen of gewoon je inlognaam en wachtwoord geven?
handtek.jpg --> mod_embed_images_loadimage('430de2476f3730dd453c1813682a0dc7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.benaartman.nl%2Fhandtek.jpg', 'http://www.benaartman.nl/handtek.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.benaartman.nl%2Fhandtek.jpg', '', 16712633, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijks leven RRS TDV6
109 1977 V8 (VERKOCHT)
In bewerking 90 2,5TD 1988
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
op de brug voor restauratie 1977 101 FC GS
Ben
Ik denk dat je een andere link moet plaatsen of gewoon je inlognaam en wachtwoord geven?
handtek.jpg --> mod_embed_images_loadimage('430de2476f3730dd453c1813682a0dc7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.benaartman.nl%2Fhandtek.jpg', 'http://www.benaartman.nl/handtek.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.benaartman.nl%2Fhandtek.jpg', '', 16712633, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijks leven RRS TDV6
109 1977 V8 (VERKOCHT)
In bewerking 90 2,5TD 1988
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
op de brug voor restauratie 1977 101 FC GS
Ben
Re: smerige versleten 3.5 V8 new pics.
Thanx, ga wel even rommelen. Had hier geen idee van............bij mij staan ze er goed op ha ha ha weer lekker slim van me
Groet Michel WaZ
Nieuwe link gemaakt, zie de vorige prik.
RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/08/2013 09:59 door Michel WaZ.
Groet Michel WaZ
Nieuwe link gemaakt, zie de vorige prik.
RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/08/2013 09:59 door Michel WaZ.
Re: smerige versleten 3.5 V8 new pics.
Frans Bonnes Schreef:
-------------------------------------------------------
> Alleen, helaas, weer niks bij mij
Sorry, allemaal nieuw voor mij ! Openbaar wel aangezet...............
-------------------------------------------------------
> Alleen, helaas, weer niks bij mij
Sorry, allemaal nieuw voor mij ! Openbaar wel aangezet...............
Re: smerige versleten 3.5 V8 new pics.
Michel WaZ Schreef:
-------------------------------------------------------
> Frans Bonnes Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Alleen, helaas, weer niks bij mij
>
>
> Sorry, allemaal nieuw voor mij ! Openbaar wel
> aangezet...............
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/08/2013 11:31 door Michel WaZ.
-------------------------------------------------------
> Frans Bonnes Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Alleen, helaas, weer niks bij mij
>
>
> Sorry, allemaal nieuw voor mij ! Openbaar wel
> aangezet...............
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/08/2013 11:31 door Michel WaZ.
Re: smerige versleten 3.5 V8 new pics.
Leuke reportage.. erg handig.
Ik heb er ook nog 1 liggen die even onderhanden genomen moet worden. (en heb nu een mooie how to )
Ben benieuwd naar de vorderingen!!
Thanks en suc6!
Ik heb er ook nog 1 liggen die even onderhanden genomen moet worden. (en heb nu een mooie how to )
Ben benieuwd naar de vorderingen!!
Thanks en suc6!
Re: smerige versleten 3.5 V8 new pics.
Deze motor heeft dus nooit onderhoud gehad.Dat de inlaat van de carterventilatie is dichtgemaakt is misschien gedaan omdat de motor toch wel lekte aan de keerringen. Immers,als deze inlaat is afgesloten dan word de motor ''vacuumgezogen'' en word evt. lekolie in de lekkende keerring(en) terug naar binnen gezogen.Dit betekend echter wel dat er ook geen verse lucht circulatie heeft plaats gevonden en dit heeft de vervuiling en de olieveroudering alleen maar versneld.Met alle gevolgen van dien.Ik heb ooit ook eens een 3.5 V8 van iemand gekregen en deze ook gesloopt.Deze was er ook zo slecht aan toe,echter waren de koppakkingen op verschillende plaatsen tussen de cilinders weggeblazen ,daardoor waren de koppen en het blok ook onbruikbaar.Het vreemde van zulke blokken is vaak dat ze nog gewoon redelijk liepen
! Vr. gr. Henk B.

Re: smerige versleten 3.5 V8 new pics.
Al met al een gewoon Rover 3.5 V8 blok na ca. 30 jaar. Ik heb ze zelden veel beter gezien na demontage. Het is zoals Henk zegt slecht onderhoud. Maar ja, in een periode van 30 jaar en zoveel eigenaren, is er altijd wel een periode waar onderhoud achterwege blijft.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Re: smerige versleten 3.5 V8 new pics.
Hoi Henk,
Ik heb me rot lopen zoeken naar die carterventilatie aansluiting , daar en daar zit de aansluiting zeiden ze op de prik toen de motor er nog in zat. Nu is e.e.a. duidelijk, ik wist dat hij daar moest zitten, dacht eerst dat hij was afgebroken of verstopt zat.
Met de koppakkingen was niks mis en de compressie van deze motor was wel in orde raar maar waar. Als ik de krukas draai komen de cilinderwanden vrij en die zien er toch wel goed uit voor de staat van de motor, beetje aanslag boven in maar dat kan geen kwaad.
Echt jammer dat mensen zo met een motor omgaan....................Het zal een hele klus worden om deze motor weer goed te krijgen.
Bedankt voor je reactie
Groet Michel WaZ
RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
Ik heb me rot lopen zoeken naar die carterventilatie aansluiting , daar en daar zit de aansluiting zeiden ze op de prik toen de motor er nog in zat. Nu is e.e.a. duidelijk, ik wist dat hij daar moest zitten, dacht eerst dat hij was afgebroken of verstopt zat.
Met de koppakkingen was niks mis en de compressie van deze motor was wel in orde raar maar waar. Als ik de krukas draai komen de cilinderwanden vrij en die zien er toch wel goed uit voor de staat van de motor, beetje aanslag boven in maar dat kan geen kwaad.
Echt jammer dat mensen zo met een motor omgaan....................Het zal een hele klus worden om deze motor weer goed te krijgen.
Bedankt voor je reactie
Groet Michel WaZ
RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
Re: smerige versleten 3.5 V8 new pics.
Hallo Marcel,
Het is idd een leuke klus en valt erg mee het demonteren, zo meteen heb ik een kaal en gereinigd onderblok en dan maar eens kijken wat de algehele staat is (scheutjes ofzo).
Volgende week ga ik de krukas loshalen en dan de zuigers uit de cilinders halen, mij benieuwen hoe de zuigers zijn. Ik heb ondertussen al mijn spiertraining gehad voor deze week !
Ik ga toch maar eens een hefboom of zo fiksen op de dop zodat ik minder kracht hoef te zetten bij het loshalen van de bouten van de kop, die zaten echt vast.
Succes met jouw motor, Michel WaZ
RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
Het is idd een leuke klus en valt erg mee het demonteren, zo meteen heb ik een kaal en gereinigd onderblok en dan maar eens kijken wat de algehele staat is (scheutjes ofzo).
Volgende week ga ik de krukas loshalen en dan de zuigers uit de cilinders halen, mij benieuwen hoe de zuigers zijn. Ik heb ondertussen al mijn spiertraining gehad voor deze week !
Ik ga toch maar eens een hefboom of zo fiksen op de dop zodat ik minder kracht hoef te zetten bij het loshalen van de bouten van de kop, die zaten echt vast.
Succes met jouw motor, Michel WaZ
RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
Re: smerige versleten 3.5 V8 new pics.
Hallo Wim,
Idd vele eigenaren...................pfuuu jammer dat mensen er zo mee omgaan doet me toch een beetje pijn. Maar ja het is niet anders, het is voor mij de eerste V8 die ik onderhanden neem/ga nemen?
Altijd met die alu Alfa blokjes gerommeld en dat was het ook niet altijd. Klein blok met een hoop vermogen, zeker de 2.0 ltr die in de 155 lagen. Daar kwam ik al een hoop ellende tegen .
Van deze V8 ziin sommige klepstoters inwendig gewoon vast gerot, doen helemaal niks meer en die van cilinder 8 is de enige die er zo uitziet aan de onderkant. Ik denk dat daarom de nokkenas zo raar versleten is de ene nok is nog redelijk en de andere is nog net een "heuveltje".
Straks als het onderblok kaal is, goed reinigen en goed inspecteren op scheurtjes e.d. , daarna besluit ik wat ik er mee ga doen. Kost een boel centjes honen, vlakken, enz.
Leuk dat je even reageert als kenner van de V8, groet Michel WaZ
RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
Idd vele eigenaren...................pfuuu jammer dat mensen er zo mee omgaan doet me toch een beetje pijn. Maar ja het is niet anders, het is voor mij de eerste V8 die ik onderhanden neem/ga nemen?
Altijd met die alu Alfa blokjes gerommeld en dat was het ook niet altijd. Klein blok met een hoop vermogen, zeker de 2.0 ltr die in de 155 lagen. Daar kwam ik al een hoop ellende tegen .
Van deze V8 ziin sommige klepstoters inwendig gewoon vast gerot, doen helemaal niks meer en die van cilinder 8 is de enige die er zo uitziet aan de onderkant. Ik denk dat daarom de nokkenas zo raar versleten is de ene nok is nog redelijk en de andere is nog net een "heuveltje".
Straks als het onderblok kaal is, goed reinigen en goed inspecteren op scheurtjes e.d. , daarna besluit ik wat ik er mee ga doen. Kost een boel centjes honen, vlakken, enz.
Leuk dat je even reageert als kenner van de V8, groet Michel WaZ
RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
Re: smerige versleten 3.5 V8 new pics.
De pest is dat mensen altijd maar door blijven rijden met een blok als dit ondanks dat het tot op de draad versleten is. Ze blijven immers redelijk goed stationair lopen. Ondertussen vreet al dat nokkenasgruis alles kapot. Waarschijnlijk krassen in cilinderwanden of minimaal flinke stootrand.
Zie je ook altijd als soort garantie van goede kwaliteit in verkoopadvertenties van deze motoren de opmerking staan: "lopend uit auto gehaald". Zoiets zegt dus helemaal niks bij deze motoren. Je kunt dus als je pech hebt helemaal niks met zo'n blok. Of je moet het echt grondig aanpakken, overmaat zuigers, krukas slijpen enz.
Zie je ook altijd als soort garantie van goede kwaliteit in verkoopadvertenties van deze motoren de opmerking staan: "lopend uit auto gehaald". Zoiets zegt dus helemaal niks bij deze motoren. Je kunt dus als je pech hebt helemaal niks met zo'n blok. Of je moet het echt grondig aanpakken, overmaat zuigers, krukas slijpen enz.
Re: smerige versleten 3.5 V8 new pics.
Helemaal mee eens, dit is de oude motor inmiddels heb ik er een andere ingehangen. Ik heb aardig wat uitgehaald om deze motor goed te krijgen, kansloos waren alle goed bedoelde adviezen met een motor in deze staat hier op de prik.
De RRC kostte niet zoveel...............risicootje maar genomen, de RRC is geen kat in de zak, het chassis is super, ik heb er een plaatselijke garagist naar laten kijken (kritisch) en die vond het een strak chassis.
De koets is redelijk met wat aandachtspunten, mooie klus tijdens de a.s. schorsing met dank aan je weet wel wie.
Bedankt voor je reactie.
Groet Michel WaZ
RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
De RRC kostte niet zoveel...............risicootje maar genomen, de RRC is geen kat in de zak, het chassis is super, ik heb er een plaatselijke garagist naar laten kijken (kritisch) en die vond het een strak chassis.
De koets is redelijk met wat aandachtspunten, mooie klus tijdens de a.s. schorsing met dank aan je weet wel wie.
Bedankt voor je reactie.
Groet Michel WaZ
RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
Re: smerige versleten 3.5 V8 new pics.
Hoi,
Menig ander type motor met een dermate vakkundige mishandeling had geheid al niet meer gelopen of droop de olie er langs af. Toch wel bewondering dat een dermate vervuilde motor nog liep.
De afgesleten nokken zeggen niet zo veel, lopen doet hij wel, alleen vol vermogen is niet meer zo vol.
Succes en sleutel ze,
Jos
2013%252002%2520Laro%2520in%2520the%2520Snow.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ecc70c2c927bc76396c91fc9d68a5955', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-7dI3GBJcAGs%2FUSpfDq4jgwI%2FAAAAAAAAHbk%2FFdNByTE8Wtw%2Fs400%2F2013%25252002%252520Laro%252520in%252520the%252520Snow.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-7dI3GBJcAGs/USpfDq4jgwI/AAAAAAAAHbk/FdNByTE8Wtw/s400/2013%252002%2520Laro%2520in%2520the%2520Snow.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-7dI3GBJcAGs%2FUSpfDq4jgwI%2FAAAAAAAAHbk%2FFdNByTE8Wtw%2Fs400%2F2013%25252002%252520Laro%252520in%252520the%252520Snow.jpg', '', 16714954, 600, 600, 'Loading image ...', false); DSC03293.JPG --> mod_embed_images_loadimage('ee23380d025c20cb6084c676b97bf483', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-Bg6OpwqHcbQ%2FUU3O57oBdhI%2FAAAAAAAAHiY%2FjGWuWRh5Ld8%2Fs400%2FDSC03293.JPG', 'https://lh6.googleusercontent.com/-Bg6OpwqHcbQ/UU3O57oBdhI/AAAAAAAAHiY/jGWuWRh5Ld8/s400/DSC03293.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-Bg6OpwqHcbQ%2FUU3O57oBdhI%2FAAAAAAAAHiY%2FjGWuWRh5Ld8%2Fs400%2FDSC03293.JPG', '', 16714954, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "nog" "Tax-Free" Ninety V8 1986. This car contains: 16 Rockers, 49 Rollers and 1 Mule to drive it.
En de derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino. The Original Roadster.
Dad's Garage, reparatie analyse, alle voorkomende reparaties, bandenhotel service, gratis garage auto, financieringen, alle verbouwingen etc. etc.
Menig ander type motor met een dermate vakkundige mishandeling had geheid al niet meer gelopen of droop de olie er langs af. Toch wel bewondering dat een dermate vervuilde motor nog liep.
De afgesleten nokken zeggen niet zo veel, lopen doet hij wel, alleen vol vermogen is niet meer zo vol.
Succes en sleutel ze,
Jos
2013%252002%2520Laro%2520in%2520the%2520Snow.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ecc70c2c927bc76396c91fc9d68a5955', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-7dI3GBJcAGs%2FUSpfDq4jgwI%2FAAAAAAAAHbk%2FFdNByTE8Wtw%2Fs400%2F2013%25252002%252520Laro%252520in%252520the%252520Snow.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-7dI3GBJcAGs/USpfDq4jgwI/AAAAAAAAHbk/FdNByTE8Wtw/s400/2013%252002%2520Laro%2520in%2520the%2520Snow.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-7dI3GBJcAGs%2FUSpfDq4jgwI%2FAAAAAAAAHbk%2FFdNByTE8Wtw%2Fs400%2F2013%25252002%252520Laro%252520in%252520the%252520Snow.jpg', '', 16714954, 600, 600, 'Loading image ...', false); DSC03293.JPG --> mod_embed_images_loadimage('ee23380d025c20cb6084c676b97bf483', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-Bg6OpwqHcbQ%2FUU3O57oBdhI%2FAAAAAAAAHiY%2FjGWuWRh5Ld8%2Fs400%2FDSC03293.JPG', 'https://lh6.googleusercontent.com/-Bg6OpwqHcbQ/UU3O57oBdhI/AAAAAAAAHiY/jGWuWRh5Ld8/s400/DSC03293.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-Bg6OpwqHcbQ%2FUU3O57oBdhI%2FAAAAAAAAHiY%2FjGWuWRh5Ld8%2Fs400%2FDSC03293.JPG', '', 16714954, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "nog" "Tax-Free" Ninety V8 1986. This car contains: 16 Rockers, 49 Rollers and 1 Mule to drive it.
En de derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino. The Original Roadster.
Dad's Garage, reparatie analyse, alle voorkomende reparaties, bandenhotel service, gratis garage auto, financieringen, alle verbouwingen etc. etc.
Re: smerige versleten 3.5 V8 new pics.
Bedankt Jos, dit is die motor waar ik zoveel vragen over had aan jullie....................Gek he dat er maar 4 cilinders echt werkten. De reden is nu wel duidelijk.
Het is idd knap dat hij nog liep, ben er wel rijdend vanuit Zwolle mee naar thuis gekomen toch een stukkie a 150 KM................
Is idd een leuke klus om dit weer fatsoenlijk te krijgen, zal wel heel veel eurootjes gaan kosten.
Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.
Fijn weekeind verder, Michel WaZ
RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
Het is idd knap dat hij nog liep, ben er wel rijdend vanuit Zwolle mee naar thuis gekomen toch een stukkie a 150 KM................
Is idd een leuke klus om dit weer fatsoenlijk te krijgen, zal wel heel veel eurootjes gaan kosten.
Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.
Fijn weekeind verder, Michel WaZ
RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
Re: smerige versleten 3.5 V8 new pics.
Haha,
Over hefboom gesproken, ik heb vorige zaterdag een swivelbol met toeters en bellen vervangen, hefboom of niet, ik heb nog nooit zoveel krampen in mijn armen gehad om de zeven bouten van de bol op de as los te krijgen. Aldoende leert men zullen we maar zeggen.
Succes,
Jos
2013%252002%2520Laro%2520in%2520the%2520Snow.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4f101d1d5b98735c3308505fb1e33b1f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-7dI3GBJcAGs%2FUSpfDq4jgwI%2FAAAAAAAAHbk%2FFdNByTE8Wtw%2Fs400%2F2013%25252002%252520Laro%252520in%252520the%252520Snow.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-7dI3GBJcAGs/USpfDq4jgwI/AAAAAAAAHbk/FdNByTE8Wtw/s400/2013%252002%2520Laro%2520in%2520the%2520Snow.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-7dI3GBJcAGs%2FUSpfDq4jgwI%2FAAAAAAAAHbk%2FFdNByTE8Wtw%2Fs400%2F2013%25252002%252520Laro%252520in%252520the%252520Snow.jpg', '', 16715541, 600, 600, 'Loading image ...', false); DSC03293.JPG --> mod_embed_images_loadimage('b60fc6f327b34c523d93ba4aa44038df', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-Bg6OpwqHcbQ%2FUU3O57oBdhI%2FAAAAAAAAHiY%2FjGWuWRh5Ld8%2Fs400%2FDSC03293.JPG', 'https://lh6.googleusercontent.com/-Bg6OpwqHcbQ/UU3O57oBdhI/AAAAAAAAHiY/jGWuWRh5Ld8/s400/DSC03293.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-Bg6OpwqHcbQ%2FUU3O57oBdhI%2FAAAAAAAAHiY%2FjGWuWRh5Ld8%2Fs400%2FDSC03293.JPG', '', 16715541, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "nog" "Tax-Free" Ninety V8 1986. This car contains: 16 Rockers, 49 Rollers and 1 Mule to drive it.
En de derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino. The Original Roadster.
Dad's Garage, reparatie analyse, alle voorkomende reparaties, bandenhotel service, gratis garage auto, financieringen, alle verbouwingen etc. etc.
Over hefboom gesproken, ik heb vorige zaterdag een swivelbol met toeters en bellen vervangen, hefboom of niet, ik heb nog nooit zoveel krampen in mijn armen gehad om de zeven bouten van de bol op de as los te krijgen. Aldoende leert men zullen we maar zeggen.
Succes,
Jos
2013%252002%2520Laro%2520in%2520the%2520Snow.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4f101d1d5b98735c3308505fb1e33b1f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-7dI3GBJcAGs%2FUSpfDq4jgwI%2FAAAAAAAAHbk%2FFdNByTE8Wtw%2Fs400%2F2013%25252002%252520Laro%252520in%252520the%252520Snow.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-7dI3GBJcAGs/USpfDq4jgwI/AAAAAAAAHbk/FdNByTE8Wtw/s400/2013%252002%2520Laro%2520in%2520the%2520Snow.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-7dI3GBJcAGs%2FUSpfDq4jgwI%2FAAAAAAAAHbk%2FFdNByTE8Wtw%2Fs400%2F2013%25252002%252520Laro%252520in%252520the%252520Snow.jpg', '', 16715541, 600, 600, 'Loading image ...', false); DSC03293.JPG --> mod_embed_images_loadimage('b60fc6f327b34c523d93ba4aa44038df', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-Bg6OpwqHcbQ%2FUU3O57oBdhI%2FAAAAAAAAHiY%2FjGWuWRh5Ld8%2Fs400%2FDSC03293.JPG', 'https://lh6.googleusercontent.com/-Bg6OpwqHcbQ/UU3O57oBdhI/AAAAAAAAHiY/jGWuWRh5Ld8/s400/DSC03293.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-Bg6OpwqHcbQ%2FUU3O57oBdhI%2FAAAAAAAAHiY%2FjGWuWRh5Ld8%2Fs400%2FDSC03293.JPG', '', 16715541, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "nog" "Tax-Free" Ninety V8 1986. This car contains: 16 Rockers, 49 Rollers and 1 Mule to drive it.
En de derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino. The Original Roadster.
Dad's Garage, reparatie analyse, alle voorkomende reparaties, bandenhotel service, gratis garage auto, financieringen, alle verbouwingen etc. etc.
Re: smerige versleten 3.5 V8 new pics.
Ja spierballen kweken, ik had het gelezen op je prikker. We moeten maar eerst even langs de sportschool, even aan de gewichten hangen, ha ha ha.
Groet Michel WaZ
RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
Groet Michel WaZ
RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
Re: smerige versleten 3.5 V8 new pics. Update
Zo klaar, het blok ligt volledig gedemonteerd in de schapen. Cilinder 2 en 4 zijn wat minder zit een soort aanslag op of verkleuring de andere cilinders zien er toch redelijk tot goed uit.
Krukas ziet er goed uit op wat draai sporen na. Wel slijtage in de lagerschalen.
Zuigers zijn stuk voor stuk in orde je ziet dat ze gebruikt zijn maar geen gebroken zuigerveren. Wel zitten de olieschraapveren vast. De compressieveren zijn versleten zit een ruime speling op.
In de verbinding tussen de drijfstang en zuiger geen speling, ook hier slijtage in de schalen. De gaten waarin de klepstoters zitten zijn schoon, weet niet wat het was maar de aanslag heb ik weg kunnen halen, alle 16 blinken weer.
Eigenlijk ben ik wel blij met de toestand van het blok, wellicht een mazzeltje, behalve de nokkenas en klepstoters dan.
Ik ga maar eens stiekem nadenken over m'n boodschappenlijst en "things to do".
Groet Michel WaZ
RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
Krukas ziet er goed uit op wat draai sporen na. Wel slijtage in de lagerschalen.
Zuigers zijn stuk voor stuk in orde je ziet dat ze gebruikt zijn maar geen gebroken zuigerveren. Wel zitten de olieschraapveren vast. De compressieveren zijn versleten zit een ruime speling op.
In de verbinding tussen de drijfstang en zuiger geen speling, ook hier slijtage in de schalen. De gaten waarin de klepstoters zitten zijn schoon, weet niet wat het was maar de aanslag heb ik weg kunnen halen, alle 16 blinken weer.
Eigenlijk ben ik wel blij met de toestand van het blok, wellicht een mazzeltje, behalve de nokkenas en klepstoters dan.
Ik ga maar eens stiekem nadenken over m'n boodschappenlijst en "things to do".
Groet Michel WaZ
RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
Re: smerige versleten 3.5 V8 new pics. Update
Michel,
Het lijkt me dat je alles visueel beoordeeld. Een krukas moet je echt nameten met een micrometer op de kruktappen en drijfstangtappen om slijtage te beoordelen. Als jij "draaisporen" ziet, dan lijkt het me wijs om heel kritisch te kijken. Elk spoor of oppervlaktebeschadiging op de lagertappen moet je minimaal polijsten.
Ook cilinders beoordelen is moeilijk. Ovaliteit van de cilinders kun je onmogelijk visueel beoordelen.
Wat bedoel je met ruime speling op de compressieveren? Ik ben hier een blok aan het reviseren waarbij de groef voor de compressieveer bijna 2 keer zo breed was als de dikte van de veer. Dit is geen slijtage van de veer maar van de zuiger. Vervangen is in dat geval de enig goede oplossing.
Ik wil je je goede moed niet ontnemen, maar het allerbelangrijkste van reviseren is meten/beoordelen om daarna te beslissen wat te vervangen en wat te slijpen/honen/vlakken. Probeer in dit stadium zo kritisch mogelijk te zijn om straks na al dit werk niet te hoeven zeggen, "had ik maar".
Succes.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Het lijkt me dat je alles visueel beoordeeld. Een krukas moet je echt nameten met een micrometer op de kruktappen en drijfstangtappen om slijtage te beoordelen. Als jij "draaisporen" ziet, dan lijkt het me wijs om heel kritisch te kijken. Elk spoor of oppervlaktebeschadiging op de lagertappen moet je minimaal polijsten.
Ook cilinders beoordelen is moeilijk. Ovaliteit van de cilinders kun je onmogelijk visueel beoordelen.
Wat bedoel je met ruime speling op de compressieveren? Ik ben hier een blok aan het reviseren waarbij de groef voor de compressieveer bijna 2 keer zo breed was als de dikte van de veer. Dit is geen slijtage van de veer maar van de zuiger. Vervangen is in dat geval de enig goede oplossing.
Ik wil je je goede moed niet ontnemen, maar het allerbelangrijkste van reviseren is meten/beoordelen om daarna te beslissen wat te vervangen en wat te slijpen/honen/vlakken. Probeer in dit stadium zo kritisch mogelijk te zijn om straks na al dit werk niet te hoeven zeggen, "had ik maar".
Succes.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Re: smerige versleten 3.5 V8 new pics. Update
Thanx Wim, ik ga zeker alles even serieus alles na laten meten want idd " had ik dat maar gedaan" is te laat. Moet ik door de specialist laten doen, kan ik niet zelf.
Misschien koop ik wel " kant en klare" gereviseerde koppen, ik weet nog geen prijzen van nieuwe onderdelen en het vlakken.
Ovale cilinders is wel een goeie, totaal niet aangedacht................dat weet ik pas na het meten en van de zuigerveren had ik begrepen dat ze strak in de groef moeten zitten, nu zitten ze los en wiebelen ze verticaal in de groef van de zuiger. Moest er dan maar asbakken van maken..............
Ik geef de moed niet op hoor Wim, zo zit ik niet in elkaar.......mijn majoor in dienst zei altijd " als je moe bent, dan kan je nog 10 x zo ver " ! Nou en dan ging je.....!
Dus, op naar de meetdienst der motorblokken en dan volgt de beslissing over hoe en wat.
Wederom bedankt voor je tips en advies,
Prettig weekeind, Michel WaZ
RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
Misschien koop ik wel " kant en klare" gereviseerde koppen, ik weet nog geen prijzen van nieuwe onderdelen en het vlakken.
Ovale cilinders is wel een goeie, totaal niet aangedacht................dat weet ik pas na het meten en van de zuigerveren had ik begrepen dat ze strak in de groef moeten zitten, nu zitten ze los en wiebelen ze verticaal in de groef van de zuiger. Moest er dan maar asbakken van maken..............
Ik geef de moed niet op hoor Wim, zo zit ik niet in elkaar.......mijn majoor in dienst zei altijd " als je moe bent, dan kan je nog 10 x zo ver " ! Nou en dan ging je.....!
Dus, op naar de meetdienst der motorblokken en dan volgt de beslissing over hoe en wat.
Wederom bedankt voor je tips en advies,
Prettig weekeind, Michel WaZ
RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie