lt77 50a....D van diesel 2.5turbo naar rover v8

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
jeroen

lt77 50a....D van diesel 2.5turbo naar rover v8

Bericht door jeroen »

Hallo allemaal.

Ik heb een defender 110 uit 1985 met een 2.5 td blok erin met een lt77 bak er achter . code 50A0123193 D

Nu wil ik er een v8 inhangen rover 3.5l maar past deze bak dan of moet ik een ander koppelingshuis monteren.???

Wie o wie kan mij adviseren.

Ik las dat op een v8 een lt 85 hangt of een lt77 met code 60A

Groet jereon
Bart van Dessel

Re: lt77 50a....D van diesel 2.5turbo naar rover v8

Bericht door Bart van Dessel »

Hoi Jeroen,

die bak past niet, de prise-as is te dik voor je motor, dus je zult naar een andere bak moeten kijken vrees ik. Andersom gaat wel, een V8 bak tegen een diesel, met een aangepast toplager.

Gr, Bart
Michel WaZ

Bericht door Michel WaZ »

Hoi,

Ik snap hem even niet Bart, ik heb een LT77 (53A......) short stick achter een 3.9 V8 hangen. Moest toen alleen de koppeling wijzigen.
De 3.9 komt van een Disco.
Is Jeroen zijn priseas van zijn huidige bak te dik?

Groet Michel WaZ

RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
Bart van Dessel

Jeroen zijn prise as is inderdaad een stukje dikker, als dat een 50A bak is tenminste.

Gr, Bart
Michel WaZ

Oké, dank je wel. Zo leer je nog eens wat. Ik maar denken dat dit.standaard versnellingsbakken waren.
Uitgezonderd de short stick versie dan.
Hoe zit het met de R380 past die wel op het bellhouse van de V8? Weet jij dat Bart?
het zal best wel op de prik staan ga wel ff zoeken.

Fijn weekeind , Michel WaZ

RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
defendertje90

Bericht door defendertje90 »

Bart, laten we het er op houden dat de prise as van zijn versnellingsbak een stuk dikker is.

Die van jeroen zelf hoef ik niet te weten hopelijk steek hij hem ook niet in de motor
Bart van Dessel

Bij de R380 hetzelfde verhaal, daar zijn heel veel versies van met korte en lange prise-assen, dunne (V8) en dikke (diesels) prise-assen. Ze passen echt niet allemaal op elkaar. Op de site va Vislandrovers zie je alle verschillende types.

Gr, Bart
Bart van Dessel

Bavaria?
Michel WaZ

Hey Bart,

Was al even op zoek geweest en ook even bij Vis gespiekt............................ Bedankt voor je reactie enne weer wat wijzer geworden .

Groet Michel WaZ

defendertje90

Bericht door defendertje90 »

nee doe mij maar hertog jan
Bart van Dessel

Klopt!!!!! die donkere van 10% met een klein scheutje grenadine.........lekkerder dan een orgasme........
Michel WaZ

En ik zit op Jos zijn prikker aan de cola , ha ha ha !

jeroen

Bericht door jeroen »

Allemaal bedankt voor de reacties.

Ik ga er dus vanuit dat mijn bak niet gaat passen maar wat zijn nou de opties?

Welke bak kan ik het beste nemen dan?

Blijft mijn tussenbak wel het zelfde met een andere bak?

Of zal ik toch een 6cilinder lijn erin gaan hangen
Bart van Dessel

Heel makkelijk, jouw nieuwe bak moet zijn de 52A of de 60A. Gebruikt vinden zal heel lastig zijn, maar Vis, Jansen en Budget verkoopt revisiebakken met garantie. Ben je meteen klaar, iedere LT230 past er achter.

Groetjes, Bart
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Ik ben er uit en heb denk ik toch de beste oplossing gevonden hahahaha

Ik heb een 2.25 benzine blok orgineel gevonden.

Nu als ik het zie zou zelfs alles in 1 keer moeten passen zonder andere bak e.d.

Dit is een compleet gereviseerd motorblok voor een scherpe prijs. zo hou ik toch de defender in z.g.a orginele staat wat de waarde weer behoudt uiteraard want hety zou toch raar zijn om een defender te hebben met iets van een bmw of opel blok

Als ik bij vis landrovers kijkt dan zou mijn bak de lt77 50a bak ook aan dit blok zitten dus ik zou geen aanpassingen hoeven te doen en een v8 slurpt ook wel veel dus dit is een goed alternatief en 180 met een defender rijden is ook niet ons uitgangspunt en het is goed voor de mrb 2014
Bart van Dessel

Huh? Sissie! van een V8 naar een 4 pruttertje Dit is idd wel de makkelijkste oplossing, zo ben je vrij snel klaar.

Gr Bart
jeroen

Bericht door jeroen »

hahahaha

ook hier is het crisis eh

en er zit nu ook een 4 pitter in dus hoe hij met een v8 zal rijden weet ik toch niet . dus verschil zal ik nie voelen.

Weet iemand hoe zo`n 2.25 benzine loopt?

Ik heb gelukkig de v8 optie nog staan hihi
Bart van Dessel

Aan een 110 zal het 2.25 blokje een zware kluif hebben, past er wel een 5 bak achter? Anders wordt het een inschakelbare 4x4. Och als je het beperkt tot provinciale wegen en de snelwegen vermijd dan is het nog te doen. Is een 2.5 geen optie?

Gr, Bart
Michel WaZ

Of je er een 2.5 turbo diesel inhebt of een 4 cilinder benzine ......wereld van verschil hoor.

Groet Michel WaZ

Ps een LT77 beginnend met 53A past ook op een V8 ff zoeken en je hebt er 1

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/08/2013 19:35 door Michel WaZ.
Henk Bossinade

Bericht door Henk Bossinade »

Jeroen, waarom geen LT85 van Ron Bolleboom?Vr gr Henk B.
Bart van Dessel

Ik heb nog wel een 3.9 met LT95 hier in een RRC zitten, hoef niet de hoofdprijs te kosten en is nog mee te proefrijden/testen etc etc. past volgens mij ook zo in een 110.

Groetjesssss, Bart
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Wat wil je daar voor hebben dan?

Je kan me mailen via info@techmaster.nl
Bart van Dessel

Is reeds verkocht....

Gr, Bart
Michel WaZ

Misschien is dit wat voor je......
Groet michel WaZ

[www.marktplaats.nl]

Joadalama

Bericht door Joadalama »

Jeroen, ik heb deze week de restanten van een V8 met bijbehorende bak uit mijn nieuwe project gelepeld. Staat van de bak onbekend, maar wellicht een uitgangspunt om te laten reviseren. Heb hier (of bij de buren) eens de naam van iemand in Zuid-oost brabant of limburg voorbij zien komen die semi-professioneel v-bakken en tussenbakken reviseerd. Bak kan kan je voor weinig hebben.

Verder weet ik er weinig van. V8 is niet mijn ding (tenzij het een diesel is), weet zelfs niet welke inhoud het blok heeft.
Plaats reactie