Wat is dit op de achterklep van mijn 130
Wat is dit op de achterklep van mijn 130
Zie bijgaand plaatje, vreemde traanplaat constructie op de achterklep van mijn 130. Maakt het wel mooi vlak, maar wat is dit rare ding, moet dat?
Stel dat het moet, overweeg om er tzt een deurtje in te maken, is nu loze ruimte... iemand leuke ideeën?
IMG_3825.JPG --> mod_embed_images_loadimage('0cd6320f631b1715032a6a569197f9e9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.sugaranddreams.nl%2FDefender%2FIMG_3825.JPG', 'http://www.sugaranddreams.nl/Defender/IMG_3825.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.sugaranddreams.nl%2FDefender%2FIMG_3825.JPG', '', 16687820, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Stel dat het moet, overweeg om er tzt een deurtje in te maken, is nu loze ruimte... iemand leuke ideeën?
IMG_3825.JPG --> mod_embed_images_loadimage('0cd6320f631b1715032a6a569197f9e9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.sugaranddreams.nl%2FDefender%2FIMG_3825.JPG', 'http://www.sugaranddreams.nl/Defender/IMG_3825.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.sugaranddreams.nl%2FDefender%2FIMG_3825.JPG', '', 16687820, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Wat is dit op de achterklep van mijn 130
Kan die niet nog op de een of andere manier verder scharnieren zodat er nog een extra trede ontstaat ? Moet zo'n soort doel hebben, want voor een verlengde vloer hadden ze goedkoper de kabeltjes in kunnen korten en die lijken nu zelfs verlengd....
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/07/2013 20:43 door Johan.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/07/2013 20:43 door Johan.
Re: Wat is dit op de achterklep van mijn 130
Dit is om aan de grijskentekeneis te voldoen. Om de 40% laadruimte voor de achteras te halen. Zomaar eraf halen mag niet. Aanpassen naar laadruimte ook niet. Wel zou.je de auto als chassis cabine kunnen keuren en de lasdbak afneembaar maken. Dan.is hij lading en kun je doen wat je wilt.
Re: Wat is dit op de achterklep van mijn 130
My words. Lees dit draadje maar door: [landrover.startpagina.nl]
Marc
Marc
Re: Wat is dit op de achterklep van mijn 130
Ik heb er wel eens een hap uitgezaagd en die omgekeerd weer terug gelast. Dan is het nog steeds loze ruimte, maar als de klep helemaal omlaag hangt heb je wel een perfecte opstap trede om in de bak te klimmen.
Omdat het de laadruimte niet vergroot accepteert de rdw en douane de wijziging zonder dat de inrichting veranderd.
Omdat het de laadruimte niet vergroot accepteert de rdw en douane de wijziging zonder dat de inrichting veranderd.
Re: Wat is dit op de achterklep van mijn 130
Edward Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb er wel eens een hap uitgezaagd en die omgekeerd weer
> terug gelast. Dan is het nog steeds loze ruimte, maar als de klep
> helemaal omlaag hangt heb je wel een perfecte opstap trede om
> in de bak te klimmen.
>
> Omdat het de laadruimte niet vergroot accepteert de rdw en douane
> de wijziging zonder dat de inrichting veranderd.
En dan kan daar tenminste ook nog (langere) lading liggen mits die lading laag genoeg is om onder de (omgeklapte) opstap te passen.
In theorie zou de RDW&douane zelfs een stang met dezelfde contour als de broodtrommel moeten accepteren.
(Maar een "containe-oplossing" is natuurlijk een handiger/veelzijdiger aanpak die binnen de regels past.)
Marc
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/07/2013 10:45 door Marc-my-Words.
-------------------------------------------------------
> Ik heb er wel eens een hap uitgezaagd en die omgekeerd weer
> terug gelast. Dan is het nog steeds loze ruimte, maar als de klep
> helemaal omlaag hangt heb je wel een perfecte opstap trede om
> in de bak te klimmen.
>
> Omdat het de laadruimte niet vergroot accepteert de rdw en douane
> de wijziging zonder dat de inrichting veranderd.
En dan kan daar tenminste ook nog (langere) lading liggen mits die lading laag genoeg is om onder de (omgeklapte) opstap te passen.
In theorie zou de RDW&douane zelfs een stang met dezelfde contour als de broodtrommel moeten accepteren.
(Maar een "containe-oplossing" is natuurlijk een handiger/veelzijdiger aanpak die binnen de regels past.)
Marc
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/07/2013 10:45 door Marc-my-Words.
Re: Wat is dit op de achterklep van mijn 130
is dit echt om te voldoen aan grijs kenteken ?
en waarom is dan de klep omlaag niet goed genoeg ?is dat net tekort ?
groet dirk ambu
en waarom is dan de klep omlaag niet goed genoeg ?is dat net tekort ?
groet dirk ambu
Re: Wat is dit op de achterklep van mijn 130
Ja dit is echt voor het grijs, en het heeft hier juist een omgekeerde werking: vanwege de dubbelcabine zijn er naast minimale maten voor de laadruimte ook nog eisen aan de verhouding tussen laadlengte vóór en achter de achteras, daarom werd vroeger een extra verlengd chassis gebouwd en is later met een kunstgreep de achteras naar achter geknutseld. Dan nog (ook na het wat modificeren van de voorzijde van de laadbak) is die verhouding nog net niet conform de regels en dat wordt dus opgelost met deze "broodtrommel"/ laadlengte-verkorter.
Je bent dus "fout" als je de laadklep thuis laat, als je hem open laat echter niet, want zonder deze laadklep is de laadlengte achter de achteras te groot, staat de klep open dan is de laadlengte zodra je de klep dicht doet weer in orde.
Grappig genoeg is dit alles ineens "papier" als je de laadbak tot container maakt (waardoor de laadbak zelf lading wordt). Daarom dus zie je meer en meer 130-en met een laadbak op container-punten en staat de auto dus als chassis-cabine ingeschrven.
Marcs
Je bent dus "fout" als je de laadklep thuis laat, als je hem open laat echter niet, want zonder deze laadklep is de laadlengte achter de achteras te groot, staat de klep open dan is de laadlengte zodra je de klep dicht doet weer in orde.
Grappig genoeg is dit alles ineens "papier" als je de laadbak tot container maakt (waardoor de laadbak zelf lading wordt). Daarom dus zie je meer en meer 130-en met een laadbak op container-punten en staat de auto dus als chassis-cabine ingeschrven.
Marcs
Re: Wat is dit op de achterklep van mijn 130
Ik heb de mijne destijds omgebouwd als "verwisselbare opbouw" Laadbak idd omgebouwd en werd lading ipv onderdeel van de auto. Had geen om bv de aan de as te gaan sleutelen dmv spacers.
Mijn idee was laadbak er op voor lading en in het weekend bak er af en ander met camperinrichting er op en naar de camping.
Mijn idee was laadbak er op voor lading en in het weekend bak er af en ander met camperinrichting er op en naar de camping.
Re: Wat is dit op de achterklep van mijn 130
te belachelijk voor woorden,...en alléén in Nederland.
Re: Wat is dit op de achterklep van mijn 130
Inderdaad typische Nederlandse achterlijkheid...
Wanneer deze regel er niet zou zijn hadden we veel meer mogelijkheden, dan zou een 110 Utility wagon op grijs (aannemerskenteken) te zetten zijn.
Ook dat is iets dat in de ons omringende landen geaccepteerd wordt. In de UK zie je er veel rijden op die manier en in Duitsland werkt het volgens mij ook zo.
Was het maar waar....
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
Wanneer deze regel er niet zou zijn hadden we veel meer mogelijkheden, dan zou een 110 Utility wagon op grijs (aannemerskenteken) te zetten zijn.
Ook dat is iets dat in de ons omringende landen geaccepteerd wordt. In de UK zie je er veel rijden op die manier en in Duitsland werkt het volgens mij ook zo.
Was het maar waar....
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
Re: Wat is dit op de achterklep van mijn 130
Tja,
Lang leve onze kneuterige regering die deze regeltjes verzint. Slaat echt nergens op vind ik die regelgeving. Ik vind het verdacht veel lijken op burgertjes pesten.Maar landrover is vast niet de enige die hier last van heeft, vast ook veel andere merken auto's.
Driving Dutchman
2B4CE817-ED11-4C22-BF5B-5CD5AFCAEC73-7167-0000071A65480718.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c13c8a41f13287868b134d56a28efec1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi251.photobucket.com%2Falbums%2Fgg286%2FDrivingDutchman%2F2B4CE817-ED11-4C22-BF5B-5CD5AFCAEC73-7167-0000071A65480718.jpg', 'http://i251.photobucket.com/albums/gg286/DrivingDutchman/2B4CE817-ED11-4C22-BF5B-5CD5AFCAEC73-7167-0000071A65480718.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi251.photobucket.com%2Falbums%2Fgg286%2FDrivingDutchman%2F2B4CE817-ED11-4C22-BF5B-5CD5AFCAEC73-7167-0000071A65480718.jpg', '', 16694774, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Een prettig gestoorde die in een nog natter land is gaan wonen.
Series IIa 109 sw safari 1962 (Hannie)
Defender 110 CSW overland voorbereidt (Nellie)
Lang leve onze kneuterige regering die deze regeltjes verzint. Slaat echt nergens op vind ik die regelgeving. Ik vind het verdacht veel lijken op burgertjes pesten.Maar landrover is vast niet de enige die hier last van heeft, vast ook veel andere merken auto's.
Driving Dutchman
2B4CE817-ED11-4C22-BF5B-5CD5AFCAEC73-7167-0000071A65480718.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c13c8a41f13287868b134d56a28efec1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi251.photobucket.com%2Falbums%2Fgg286%2FDrivingDutchman%2F2B4CE817-ED11-4C22-BF5B-5CD5AFCAEC73-7167-0000071A65480718.jpg', 'http://i251.photobucket.com/albums/gg286/DrivingDutchman/2B4CE817-ED11-4C22-BF5B-5CD5AFCAEC73-7167-0000071A65480718.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi251.photobucket.com%2Falbums%2Fgg286%2FDrivingDutchman%2F2B4CE817-ED11-4C22-BF5B-5CD5AFCAEC73-7167-0000071A65480718.jpg', '', 16694774, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Een prettig gestoorde die in een nog natter land is gaan wonen.
Series IIa 109 sw safari 1962 (Hannie)
Defender 110 CSW overland voorbereidt (Nellie)
Re: Wat is dit op de achterklep van mijn 130
Ik vind het zo moeizaam als dat de minimale hoogt voor een camper van 1m30 alleen fabrieksaf telt. Ik heb verdorie mijn halve carrosserie zelf gebouwd maar ik tel dan natuurlijk niet als fabriek ook al is get reultaat hetzelfde
Re: Wat is dit op de achterklep van mijn 130
Tja, het is "moeizaam" ... een en ander is ingegeven door een mix van ambtelijke liefde voor "duidelijke" regels en de angst dat die regels ruimte zouden bieden aan slimme vissen ... dus de mazen worden steeds kleiner, soms worden die mazen daardoor overdreven klein.
Er is echter een oplossing voor je probleem Lucas. Meldt je aan als constructeur en dus met een nieuwe auto .... ik vrees dat je dat ook niet wilt, dat wordt n.l. een kostbare aangelegenheid.
Maar goed, het 130 cm onderscheid is dus een heel raar onderscheid, zeker als je het hebt over een Defender. Koop je een HardTop dan zit je onder die 130 cm grens, koop je een PickUp dan is de sky the limit (zelfs als je er dan daarna een losse HardTop op zet. Misschien moet er eens een slimme advocaat aan gaan zitten ... HardTop is immers de benaming van zo'n harde kap die je kan verwijderen !! (Zal wel niet doorgaan: een slimme advocaat verdient te veel, dus niemand huurt hem in om een paar duizend Euro te besparen, en die slimme advocaat zelf ... die betaalt gewoon de MRB die hij immers in een paar uur bijelkaar heeft verdiend.)
Marc
Er is echter een oplossing voor je probleem Lucas. Meldt je aan als constructeur en dus met een nieuwe auto .... ik vrees dat je dat ook niet wilt, dat wordt n.l. een kostbare aangelegenheid.
Maar goed, het 130 cm onderscheid is dus een heel raar onderscheid, zeker als je het hebt over een Defender. Koop je een HardTop dan zit je onder die 130 cm grens, koop je een PickUp dan is de sky the limit (zelfs als je er dan daarna een losse HardTop op zet. Misschien moet er eens een slimme advocaat aan gaan zitten ... HardTop is immers de benaming van zo'n harde kap die je kan verwijderen !! (Zal wel niet doorgaan: een slimme advocaat verdient te veel, dus niemand huurt hem in om een paar duizend Euro te besparen, en die slimme advocaat zelf ... die betaalt gewoon de MRB die hij immers in een paar uur bijelkaar heeft verdiend.)
Marc
Re: Wat is dit op de achterklep van mijn 130
hallo de heren en dames, hier geld de regel van de helfd vande wielbassis moet laadruimte zijn dus dit is vrij makkelijk