Ik heb voor mijn automaatbak bij Bart van Dessel nieuwe oliekoelerslangen gekocht. Inmiddels heb ik een universele oliekoeler gekocht. Wordt met slangenklemmen geleverd. Ik heb echter de oude radiator van de donorwagen liggen. Zou ik deze ook als oliekoeler kunnen gebruiken, aansluitingen zijn beide met wartels.
Gr Robert
aircoradiator als oliekoeler??
Re: aircoradiator als oliekoeler??
Robert,
Leuk idee maar ik denk niet dat het gaat werken. Een Airco condensor heeft veel kleinere openingen dan een oliekoeler dus ik denk dat de condensor een/weinig olie doorstroming toelaat. Maar..... in alle eerlijkheid: ik heb het nog nooit geprobeerd of gehoord dat iemand het geprobeerd heeft.
Mvrgr, Hugo
Leuk idee maar ik denk niet dat het gaat werken. Een Airco condensor heeft veel kleinere openingen dan een oliekoeler dus ik denk dat de condensor een/weinig olie doorstroming toelaat. Maar..... in alle eerlijkheid: ik heb het nog nooit geprobeerd of gehoord dat iemand het geprobeerd heeft.
Mvrgr, Hugo
Ik zou het dus ook niet doen, gezien het voorgaande en de chemische samenstelling van je restanten aircovloeistof. Wellicht reageerd dit met je olie............schuimvoorming?
Dan verlies je een hoop smering in je bak.
Ik heb een 3 in 1 radiator ( koelvloeistof, motorolie en bak) kunnen kopen, moet hem nog plaatsen. Kan als het moet nu ook m,n handgeschakelde bak koelen.
Succes met je beslissing,
Groet Michel WaZ
RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
Dan verlies je een hoop smering in je bak.
Ik heb een 3 in 1 radiator ( koelvloeistof, motorolie en bak) kunnen kopen, moet hem nog plaatsen. Kan als het moet nu ook m,n handgeschakelde bak koelen.
Succes met je beslissing,
Groet Michel WaZ
RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
Ik ga toch maar voor mijn nieuwe oliekoeler. Zou wwel erg zonde zijn
Van de conversie naar 300 tdi met automaat, als het meteen vastloopt.
Bedankt igg voor de adviezen.
Van de conversie naar 300 tdi met automaat, als het meteen vastloopt.
Bedankt igg voor de adviezen.