Hallo Prikkers
Heb een zelf gemaakt cruise control ingebouw, werkt op vacuum van rembekrachtiger.
Benodigd materiaal luchtcilindertje met een diameter van 50 mm en een slag van 75 mm - 2 3/2 ventielen handbediend - 2 nokbediende 3/2 ventielen - 2 T stukken - paar meter 6 mm luchtslang - en wat nippelwerk.
De cilinder werkt op vacuum en trekt de hendel van de brandstofpomp aan.
Deze wordt bediend door een handbediend ventiel optoeren 2 de ventiel voor aftoeren.
Aan het rempedaal zit een nok bediend ventiel ,als je de rem maar iets aan raakt is alles weer neutraal.
Dit is bij het koppelings pedaal het zelfde gemaakt met het 2de nok bediend ventiel.
Is simpel te maken kost een paar uur,( het denk werk iets meer. )
Albert
cruise control ingebouw 2.5 TD
Re: cruise control ingebouw 2.5 TD
Cool. Schema? Foto's. Hoe wordt het vacuum bij die motor gemaakt? Pompje of vanaf de luchtinlaat. Werkt de cruisecontrol proportioneel met het motortoerental? Dus berg op of meer tegenwind gas erbij en omgekeerd?
Wil zelf iets elektrisch maken, maar misschien is dit makkelijker of beter.
Wil zelf iets elektrisch maken, maar misschien is dit makkelijker of beter.
Re: cruise control ingebouw 2.5 TD
goed bezig
ik zat hier aan te denken maar ik weet niet of hij sterk genoeg is
hier
groet dirk ambu
ik zat hier aan te denken maar ik weet niet of hij sterk genoeg is
hier
groet dirk ambu
Re: cruise control ingebouw 2.5 TD
Hmm lijkt veel op John Gold, daar heb ik goede ervaring mee.
Als ik zo in de Handleiding kijk is die bijna 1 op 1 gelijk.
Ook de gevoeligheid is in te regelen.
Was alleen lastig afstellen bij auto's met veel vermogen.
Maar daar zal de gemiddelde series, 90 of 0ne-ten geen overdosis aan hebben.
Dirk je gaskabeltje loopt toch niet zo zwaar?
Ik vind dit wel wat, wellicht is dat ook wel wat voor mij.
Maar ben wel benieuwd naar wat foto's van de lucht cilinder oplossing, ik hou daar wel van
Als ik zo in de Handleiding kijk is die bijna 1 op 1 gelijk.
Ook de gevoeligheid is in te regelen.
Was alleen lastig afstellen bij auto's met veel vermogen.
Maar daar zal de gemiddelde series, 90 of 0ne-ten geen overdosis aan hebben.
Dirk je gaskabeltje loopt toch niet zo zwaar?
Ik vind dit wel wat, wellicht is dat ook wel wat voor mij.
Maar ben wel benieuwd naar wat foto's van de lucht cilinder oplossing, ik hou daar wel van