Ik heb een 110 300tdi met R380 5 bak en 1.2 tussenbak, Wil deze mogelijk om laten bouwen naar benzine (evt. in combinatie met een automaat) . Wat vinden jullie de beste combinatie? V8/3.5, V8/3.9, V6, Toyota motor? Andere optie(s)?
Mijn mailadres is: igraafland@kpnplanet.nl
Alle reacties, ideeen, mogelijke aanbiedingen voor motor/bak worden zeer gewaardeerd! Evt aanbiedingen of tips t.a.v.
een 127/130 benzine ook erg welkom!
Groet,
ton
110/300 tdi naar benzine?
Re: 110/300 tdi naar benzine?
toyato motor afhankelijk voor welk type je kiest. Zul je wel een pasplaat moeten maken voor je versnellingsbak
Anders de 3,5V8 injectie is makkelijk te installeren en goed zelf te doen
Anders de 3,5V8 injectie is makkelijk te installeren en goed zelf te doen
Re: 110/300 tdi naar benzine?
Hoi Ton,
je kunt ook nog een BMW motor overwegen. Is hier al een keer langs gekomen: linkje en werd in de 90-er jaren door Land Rover zelf aangeboden in Zuid-Afrika.
Er zijn ook al conversies gedaan met rover motoren en ford 6 cilinders. Belangrijk is even of je de auto ook veel in het terrein gebruikt en/of zware aanhangers trekt. In dat geval zul je een motor moeten zoeken met een groot koppel.
Als advocaat van de duivel: Hoeveel gebruik je de auto en wat wil je uitgeven voor het ombouwen? Wellicht kan selectief schorsen een goedkopere oplossing zijn.
groetjes
joachim
je kunt ook nog een BMW motor overwegen. Is hier al een keer langs gekomen: linkje en werd in de 90-er jaren door Land Rover zelf aangeboden in Zuid-Afrika.
Er zijn ook al conversies gedaan met rover motoren en ford 6 cilinders. Belangrijk is even of je de auto ook veel in het terrein gebruikt en/of zware aanhangers trekt. In dat geval zul je een motor moeten zoeken met een groot koppel.
Als advocaat van de duivel: Hoeveel gebruik je de auto en wat wil je uitgeven voor het ombouwen? Wellicht kan selectief schorsen een goedkopere oplossing zijn.
groetjes
joachim
Re: 110/300 tdi naar benzine?
Joadalama Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoi Ton,
>
> ....
>
> Als advocaat van de duivel: Hoeveel gebruik je de
> auto en wat wil je uitgeven voor het ombouwen?
> Wellicht kan selectief schorsen een goedkopere
> oplossing zijn.
>
Precies ... blok + ombouw kost wat, en wil je het netjes doen (om in de toekomst ook nog een beetje duidelijkheid te hebben bij onderhoud en reparatie) kost de ombouw nog wat meer (anders betaal je dat straks dubbel en dwars terug).
MRB kost ook wat, dus even een sommetje maken. Verwerk dan in dat sommetje dan ook dat je tot 2x zoveel kwijt kan zijn aan brandstof-kosten (de meeste benzine varianten gebruiken ruim meer, misschien net niet 2x zoveel maar in de meeste landen is diesel nog steeds (wat) goedkoper als benzine (maar bijv niet in Zweden, daar is diesel ± gelijk aan benzine geprijsd, en daarom zie je zoveel benzine Volvo's).
Zelfs als je slechts zo'n 2000 km per jaar rijdt scheelt 1:6 benzine al bijna 300 €uro met 1:10 diesel !!!
Ofwel, zelfs als je niet schorst duurt het wel even voordat je een ombouw terugverdient hebt, en pas daarna ga je beetje bij beetje "verdienen".
Marc
-------------------------------------------------------
> Hoi Ton,
>
> ....
>
> Als advocaat van de duivel: Hoeveel gebruik je de
> auto en wat wil je uitgeven voor het ombouwen?
> Wellicht kan selectief schorsen een goedkopere
> oplossing zijn.
>
Precies ... blok + ombouw kost wat, en wil je het netjes doen (om in de toekomst ook nog een beetje duidelijkheid te hebben bij onderhoud en reparatie) kost de ombouw nog wat meer (anders betaal je dat straks dubbel en dwars terug).
MRB kost ook wat, dus even een sommetje maken. Verwerk dan in dat sommetje dan ook dat je tot 2x zoveel kwijt kan zijn aan brandstof-kosten (de meeste benzine varianten gebruiken ruim meer, misschien net niet 2x zoveel maar in de meeste landen is diesel nog steeds (wat) goedkoper als benzine (maar bijv niet in Zweden, daar is diesel ± gelijk aan benzine geprijsd, en daarom zie je zoveel benzine Volvo's).
Zelfs als je slechts zo'n 2000 km per jaar rijdt scheelt 1:6 benzine al bijna 300 €uro met 1:10 diesel !!!
Ofwel, zelfs als je niet schorst duurt het wel even voordat je een ombouw terugverdient hebt, en pas daarna ga je beetje bij beetje "verdienen".
Marc