remklauw achter def 130
remklauw achter def 130
Omdat ik de remblokken achterzijde wilde vervangen, heb ik met pijn en moeite de één van de zuigers weer de klauw in weten te krijgen.
De blokjes achter worden aanzienlijk minder vaak vervangen, dus de zuigertjes zijn wat bruin, verroest.
Heeft het zin deze zuigers te vervangen (inl. de ringetjes en rubbertjes) of meteen de hele klauw.
Ik heb de blokjes er in en hij remt prima, ook zijn de zuigers gangbaar, maar toch........
Groet! Paul
De blokjes achter worden aanzienlijk minder vaak vervangen, dus de zuigertjes zijn wat bruin, verroest.
Heeft het zin deze zuigers te vervangen (inl. de ringetjes en rubbertjes) of meteen de hele klauw.
Ik heb de blokjes er in en hij remt prima, ook zijn de zuigers gangbaar, maar toch........
Groet! Paul
Re: remklauw achter def 130
zolang ze bewegen en niet aanlopen is het niet nodig ze te vervangen
de roest die je ziet is buiten de cilinder en plunjer, van binnen is het dus nog ok
wat wel verstandig is om de remvloeistof te vernieuwen want als er vocht in de klauw zit gaat hij van binnen ook roesten maar wat erger is als je langdurig remt en de klauw word warmer dan 100 gr dan krijg je een stoombel en heb je totaal geen remmen meer
voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d9bdfe88758fa1ed0a631d80166b6333', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 16667597, 600, 600, 'Loading image ...', false);
de roest die je ziet is buiten de cilinder en plunjer, van binnen is het dus nog ok
wat wel verstandig is om de remvloeistof te vernieuwen want als er vocht in de klauw zit gaat hij van binnen ook roesten maar wat erger is als je langdurig remt en de klauw word warmer dan 100 gr dan krijg je een stoombel en heb je totaal geen remmen meer
voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d9bdfe88758fa1ed0a631d80166b6333', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 16667597, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: remklauw achter def 130
Als je het trucje doorhebt (en een compressor bij de hand) is het wisselen van de zuigers naar RVS versies prima te doen, ben je van de roest af.
Re: remklauw achter def 130
mijn ervaring vervangen. kwestie van een 30 minuten per klauw incl monteren en demonteren.
Zo terug duwen kan wel maar goed is het niet. Die roest die je ziet beschadigd de seal en de schraapveer in je klauw. Nu loopt alles nog soepel maar dadelijk komt er een punt dat hij blokkeerd op die roest en dan vervloek je jezelf dat je het niet vervangen hebt (spreek uit ervaring)
Mijn advies.
Klauwen demonteren en zuigers vervangen voor RVS zuigers dan ben je voor altijd van het gezeur af, kost wat maar dan heb je ook wat. keerringen en schraapveren zijn niet zo duur dus ook gewoon mee vervangen.
Zo terug duwen kan wel maar goed is het niet. Die roest die je ziet beschadigd de seal en de schraapveer in je klauw. Nu loopt alles nog soepel maar dadelijk komt er een punt dat hij blokkeerd op die roest en dan vervloek je jezelf dat je het niet vervangen hebt (spreek uit ervaring)
Mijn advies.
Klauwen demonteren en zuigers vervangen voor RVS zuigers dan ben je voor altijd van het gezeur af, kost wat maar dan heb je ook wat. keerringen en schraapveren zijn niet zo duur dus ook gewoon mee vervangen.
Re: remklauw achter def 130
Zo terug duwen kan wel maar goed is het niet. Die roest die je ziet beschadigd de seal en de schraapveer in je klauw. Nu loopt alles nog soepel maar dadelijk komt er een punt dat hij blokkeerd op die roest en dan vervloek je jezelf dat je het niet vervangen hebt
ik heb nog nooit een schraapveer er in gezien, maar goed ik kan ook niet alle remklauwen gezien hebben maar wel veel ben wel benieuwd naar die schraapveren stuur eens een plaatje
die roest kan de seal niet beschadigen als je hem terug duwt want daar zit remolie en als je regelmatig ververst kan er geen roest in de klauw zitten
waar jij het misschien over hebt is een remklauw die al langere tijd vast gestaan heeft en dan weer gangbaar maken dan kan door vocht de roest langs de seal kruipen en ja dan krijg je ellende met terug duwen en ook met nieuwe seals want meestal zitten er dan putten in de wand
normale procedure is terug duwen nieuwe blokken er in klaar
omdat de nieuwe blokken dikker zijn heb je geen last meer van de roest
wel is het zo dat als die weer aan het einde komen je grotere kans hebt op beschadiging omdat roest buiten nu eenmaal niet stopt
dus als je er zin in hebt kan je het spul uit elkaar halen ontroesten nieuwe seals monteren met blauw remmenvet
met rvs zuigers ben je nog niet van het gezeur af want ook de cilinderwand kan en zal roesten
voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('809a79153fdae2024afaa7fd7529d870', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 16668026, 600, 600, 'Loading image ...', false);
ik heb nog nooit een schraapveer er in gezien, maar goed ik kan ook niet alle remklauwen gezien hebben maar wel veel ben wel benieuwd naar die schraapveren stuur eens een plaatje
die roest kan de seal niet beschadigen als je hem terug duwt want daar zit remolie en als je regelmatig ververst kan er geen roest in de klauw zitten
waar jij het misschien over hebt is een remklauw die al langere tijd vast gestaan heeft en dan weer gangbaar maken dan kan door vocht de roest langs de seal kruipen en ja dan krijg je ellende met terug duwen en ook met nieuwe seals want meestal zitten er dan putten in de wand
normale procedure is terug duwen nieuwe blokken er in klaar
omdat de nieuwe blokken dikker zijn heb je geen last meer van de roest
wel is het zo dat als die weer aan het einde komen je grotere kans hebt op beschadiging omdat roest buiten nu eenmaal niet stopt
dus als je er zin in hebt kan je het spul uit elkaar halen ontroesten nieuwe seals monteren met blauw remmenvet
met rvs zuigers ben je nog niet van het gezeur af want ook de cilinderwand kan en zal roesten
voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('809a79153fdae2024afaa7fd7529d870', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 16668026, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: remklauw achter def 130
nee hoor heb het gewoon over klauwen die los zitten.
Binnenin roesten ze normaal niet nee, maar aan de buitenzijde wel en naarmate de blokken slijten komen de zuigers verder naar buiten waardoor het roest oppervlak groter word. De grootste roestvorming zal zich vormen aan de kant van de blokken. Om nieuwe blokken te plaatsen moet je de zuigers helemaal terug in de cilinder duwen (zoals je al aangeeft) de roest die zich heeft gevorm aan de voorzijde bij de blokken duw je nu ook het rubber in. omdat de roest daar meestal in "bultjes" opzit beschadigd deze de seal en kan er zelfs achter blijven hangen. zoals aangegeven heb ik dat hangen zelf meegemaakt (zowel op de klauwen voor als achter van een 90) in het begin blijven deze nog niet hangen maar als de blokken wat verslijten en de zuigers dus naar buiten willen kunnen ze wel blokkeren. Het risico op aanlopende remmen is dan aanwezig. Dus roep niet te hard dat het geen kwaad kan, het kan voor aanlopende remmen zorgen. Geloof je me niet hoe het zich opbouw kan ik morgen wel wat foto's van verschillende zuigers maken die ik nog heb liggen. Ik werk altijd netjes met remzuigersvet, ook bij het terugstellen om er voor te zorgen dat er zo min mogelijk problemen optreden
Die schraapveren bedoel ik de borgring van de bovenste seal mee, binnenste ligt in een groef de bovenste ligt als het waren op de rand in een verdieping en word geborgd door die ring.
Heel misschien heb ik ook nog wel een klauw liggen waar de bussen aan de buitenzijde zijn geroest dan kan ik het helemaal mooi laten zien
Binnenin roesten ze normaal niet nee, maar aan de buitenzijde wel en naarmate de blokken slijten komen de zuigers verder naar buiten waardoor het roest oppervlak groter word. De grootste roestvorming zal zich vormen aan de kant van de blokken. Om nieuwe blokken te plaatsen moet je de zuigers helemaal terug in de cilinder duwen (zoals je al aangeeft) de roest die zich heeft gevorm aan de voorzijde bij de blokken duw je nu ook het rubber in. omdat de roest daar meestal in "bultjes" opzit beschadigd deze de seal en kan er zelfs achter blijven hangen. zoals aangegeven heb ik dat hangen zelf meegemaakt (zowel op de klauwen voor als achter van een 90) in het begin blijven deze nog niet hangen maar als de blokken wat verslijten en de zuigers dus naar buiten willen kunnen ze wel blokkeren. Het risico op aanlopende remmen is dan aanwezig. Dus roep niet te hard dat het geen kwaad kan, het kan voor aanlopende remmen zorgen. Geloof je me niet hoe het zich opbouw kan ik morgen wel wat foto's van verschillende zuigers maken die ik nog heb liggen. Ik werk altijd netjes met remzuigersvet, ook bij het terugstellen om er voor te zorgen dat er zo min mogelijk problemen optreden
Die schraapveren bedoel ik de borgring van de bovenste seal mee, binnenste ligt in een groef de bovenste ligt als het waren op de rand in een verdieping en word geborgd door die ring.
Heel misschien heb ik ook nog wel een klauw liggen waar de bussen aan de buitenzijde zijn geroest dan kan ik het helemaal mooi laten zien
Re: remklauw achter def 130
Als de auto een blijvertje is dan zou ik kiezen voor RVS rond om, probleem definitief opgelost ( tenzei je de verversings interval van de remvloeistof verwaarloosd dan kan de klauw ook van binnen roesten )
de standraad zuigers met meer dan een kleine hulp middel ( blokje/plankje hout, watrepomptag als hevel etc ) naar binnen moeten duwen is niet goed, grote hoveel heden rost vorming op de zuiger is ook niet goed, het kleinste beetje extra weerstand die de zuigers nu hebben geeft een effect op het remsysteem, het kan zijn dat de auto gaa trekken met remmen, of dat blokken aanlopen en onnodig heet lopen, of dat slijtage aan schijf en blokken hoger wordt omdat de zuiger niet gangbaar genoeg is om terug naar rust te gaan.
een setje RVS zuigers kost + - 150 euro voor rond om, een nieuwe klauw van goede kwaliteit ( OE ) kost je al + - 120 euro en Sh* tpart klauw kost 30 pond en kun je voortaan als slijtage deel gaan beschouwen gezien de staal kwaliteit er van ( mijn ervaring )
Als je begint aan de RVS conversie zorg dan in iedergeval voor een aantal extra setjes rubbers , stof ringen en borg ringen, je gaat er geheid eentje slopen met montage.
Je kunt naturlijk ook eerst de achteras doen en op een later tijdstip de voor as ( als die toe is aan nieuwe blokken )
Daar naast zijn er verschillende zuigertjes voor de diverse types Klauw in het modellen reeks van Landrover. dus niet gelijk 12 iedentieke bestellen.
en remvloeistof vervang je om de 2 jaar ( volgens mij bij alle modellen Landrover ) en natuurlijk met de juiste specificatie.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
de standraad zuigers met meer dan een kleine hulp middel ( blokje/plankje hout, watrepomptag als hevel etc ) naar binnen moeten duwen is niet goed, grote hoveel heden rost vorming op de zuiger is ook niet goed, het kleinste beetje extra weerstand die de zuigers nu hebben geeft een effect op het remsysteem, het kan zijn dat de auto gaa trekken met remmen, of dat blokken aanlopen en onnodig heet lopen, of dat slijtage aan schijf en blokken hoger wordt omdat de zuiger niet gangbaar genoeg is om terug naar rust te gaan.
een setje RVS zuigers kost + - 150 euro voor rond om, een nieuwe klauw van goede kwaliteit ( OE ) kost je al + - 120 euro en Sh* tpart klauw kost 30 pond en kun je voortaan als slijtage deel gaan beschouwen gezien de staal kwaliteit er van ( mijn ervaring )
Als je begint aan de RVS conversie zorg dan in iedergeval voor een aantal extra setjes rubbers , stof ringen en borg ringen, je gaat er geheid eentje slopen met montage.
Je kunt naturlijk ook eerst de achteras doen en op een later tijdstip de voor as ( als die toe is aan nieuwe blokken )
Daar naast zijn er verschillende zuigertjes voor de diverse types Klauw in het modellen reeks van Landrover. dus niet gelijk 12 iedentieke bestellen.
en remvloeistof vervang je om de 2 jaar ( volgens mij bij alle modellen Landrover ) en natuurlijk met de juiste specificatie.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )