kloppend geluid in motor

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Te Papa

kloppend geluid in motor

Bericht door Te Papa »

Hallo,

Sinds kort hoor ik een kloppend geluid uit de motor van mijn series III benzine 2,25 komen. Het geluid wordt hoorbaar bij iets hogere toerentallen. Niet bij stationair. De motor verbruikt niet veel olie. Iemand een idee wat dit kan zijn? Er is een nieuwe benzinepomp gemonteerd. Ik heb begrepen dat deze ook soms zo'n geluid kunnen veroorzaken?

Thanks!
HLaan

Re: kloppend geluid in motor

Bericht door HLaan »

Ik zou beginnen met terugkloppen en kijken of je commentaar krijgt

Alle gekheid op een stokje, is het geluid ontstaan direct na het vervangen van de benzine opvoerpomp > dan zou je daar als 1e moeten zoeken.
Verder kan zo'n geluid allerlei oorzaken hebben van een kleinigheidje tot zeer ernstig, zo'n blok zit vol met draaiende delen....

Succes met zoeken naar de oorzaak.
Te Papa

Re: kloppend geluid in motor

Bericht door Te Papa »

Het gaat niet om een tikkend geluid maar een wat zwaarder kloppend geluid. Krukaslagers, nokkenas? Ik rij op dit moment met de auto in Zweden dus wil graag weten of iemand mij kan helpen wat dit kan zijn. Ik denk zelf dat het geen kleppen zijn die gesteld moeten worden omdat ik denk dat dat een hoger tikkend geluid geeft.

Ik vraag mij ook af of ik hiermee door kan rijden. Zoals geschreven gebruikt de motor niet veel olie, is het geluid alleen hoorbaar bij hogere toerentallen en trekt de motor gewoon goed (geen verlies van vermogen).

Iemand die mij verder met ideën kan voorzien?
Plaats reactie