109 met F16 geluid

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Te Papa

109 met F16 geluid

Bericht door Te Papa »

Hallo,

Ik heb net een 109 met 2,25 benzine motor gekocht uit 1978.

Als ik er mee rij geeft de auto bij de hogere toerentallen en in alle versnellingen een soort hoog F16 straaljager geluid. Natuurlijk een beetje overdreven, maar het lijkt wel een beetje op dat geluid.

Wat denken jullie? Is het de versnellingsbak ? Of heeft het met de hoofdkoppelingscilinder te maken? Of iets anders?

Thanks!
Michel WaZ

Re: 109 met F16 geluid

Bericht door Michel WaZ »

Zal waarschijnlijk wel een lager zijn die loopt te gieren, druklager koppeling? Zo kunnen we niet echt een reden aangeven.
Sterkte met sleutelen

Michel wederom vanaf de beach

RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
Henk Bossinade

Bericht door Henk Bossinade »

Hoe zag de versnellings/tussenbak olie eruit? Deze zul je natuurlijk wel al gepeild hebben.Als je de tussenbak in de neutraal zet,maakt hij dan nog lawaai of echt alleen als je er mee rijdt?Vr gr Henk B.
Te Papa

Bericht door Te Papa »

Hallo,

Ja, had ik ook al van een vriend van mij gehoord dat het het druklager van de koppeling zou kunnen zijn. Is dat een grote klus om te vervangen?
Te Papa

Bericht door Te Papa »

Hij doet het alleen als ik rij en dan ook pas bij de hogere toerentallen. Overigens was de olie in de versnellingsbak niet helemaal op peil en heb dit nu bijgevuld. Zal het zo nog een keer proberen.

Ook heb ik het vermoeden dat de keerring van de versnellingsbak naar de tussenbak vervangen moet worden. De auto gooit dan de olie uit de versnellingsbak naar de tussenbak??
Edwin109

Bericht door Edwin109 »

Te Papa Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hallo,
>
> Ja, had ik ook al van een vriend van mij gehoord
> dat het het druklager van de koppeling zou kunnen
> zijn. Is dat een grote klus om te vervangen?

Tis wel een grote klus maar geen moeilijke klus.
De versnellingsbak moet er achterweg.
Edwin109

Bericht door Edwin109 »

Te Papa Schreef:
-------------------------------------------------------

>
> Ook heb ik het vermoeden dat de keerring van de
> versnellingsbak naar de tussenbak vervangen moet
> worden. De auto gooit dan de olie uit de
> versnellingsbak naar de tussenbak??

Als die keerring idd lekt dan klopt dit.De olie uit de versnellingsbak zal dan in de lager gelegen tussenbak lopen.
Te Papa

Bericht door Te Papa »

Ja ik denk dat ik het daar moet zoeken....
Plaats reactie