Omkeuren grijs/geel kenteken
Omkeuren grijs/geel kenteken
Ik heb een series 2a bj 1970 land rover. Staat op grijskenteken, maar wil hem omkeuren naar geel kenteken zodat ik mensen achterin mag hebben. Bankjes en binnen spiegel heb ik al. Maar kan niks vinder over de deuren van geel kenteken. Ik heb namelijk een onderklep en bovenklep als achterdeur, mag dat voor rdw keuring geel kenteken? Omdat de deur niet van binnen open is te maken.
groeten wouter
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/06/2013 18:47 door wouter.
groeten wouter
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/06/2013 18:47 door wouter.
Re: Omkeuren grijs/geel kenteken
Nooit last van gehad met invoer.
Eventueel zou je de bovenklep nog ter plaatse kunnen verwijderen, als je echt een zeur tegenkomt. Of zelfs zonder hard top gaan...
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/07/2013 18:45 door Dixo.
Eventueel zou je de bovenklep nog ter plaatse kunnen verwijderen, als je echt een zeur tegenkomt. Of zelfs zonder hard top gaan...
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/07/2013 18:45 door Dixo.
Hoi Wouter,
Mijn 110 is vorig jaar bij RDW gekeurd. deze heeft ook een klep achter en daar zijn geen opmerkingen over gemaakt Wel kan de draaiknop van de bovenklep van binnen uit open gemaakt worden. Ik zou niet alleen zorgen maken over RDW maar ook over de veiligheid.
Gert
Mijn 110 is vorig jaar bij RDW gekeurd. deze heeft ook een klep achter en daar zijn geen opmerkingen over gemaakt Wel kan de draaiknop van de bovenklep van binnen uit open gemaakt worden. Ik zou niet alleen zorgen maken over RDW maar ook over de veiligheid.
Gert
Kan je niet even een deur lenen voor de keuring ?
Mijn ervaring met de RDW bij het omzetten van grijs naar geel was zeer positief! Binnen 10 minuten alles rond.
Pieter
Mijn ervaring met de RDW bij het omzetten van grijs naar geel was zeer positief! Binnen 10 minuten alles rond.
Pieter
Dan moet je aan de zijkant ook weer gaten maken voor de deurscharnieren. Zonde als de auto die nooit gehad heeft en je na de keuring weer met een klep wil gaan rijden.
Keuren met (geleende) soft-top?
Het is wat schroefwerk....
Het is wat schroefwerk....
Dan mag je daarna niet meer met een hardtop rijden. Je kan volgens mij nooit hard maken dat die dan lading is als er mensen onder zitten.
Maar zover ik weet zal het voor de keuring worst wezen of de deur van binnenuit open kan.
Als je van een modernere auto - freelander - disco - de kindersloten erop doet kunnen ze ook niet meer van binnenuit open.
Maar zover ik weet zal het voor de keuring worst wezen of de deur van binnenuit open kan.
Als je van een modernere auto - freelander - disco - de kindersloten erop doet kunnen ze ook niet meer van binnenuit open.
Is geen probleem. Mijn tweedeurs grijze 109 ging zo van grijs naar geel met achterklepjes, zonder bankjes. Formaliteit was nog even hoeveel personen er op het kenteken moesten. Ik heb wel verteld dat mijn plannen waren om hem helemaal uut elkaar te halen en weer als nieuw in elkaar te met achterbank enz,
Deur mechanisme van de achter klep kan indien compleet ook van binnen open hoor. En let op de gordels. Voor geel zijn de regels anders dan voor grijs.
Deur mechanisme van de achter klep kan indien compleet ook van binnen open hoor. En let op de gordels. Voor geel zijn de regels anders dan voor grijs.
Òke, dan doe ik hem eerst voor de keuring met achterklep. Ik laat het wel even horen, hoe het is gegaan.