In Den Haag krijg je voor je Landrover nog €1500
In Den Haag krijg je voor je Landrover nog €1500
Maandag is in gemeente Den Haag een nieuwe sloopregeling van start gegaan. Inwoners en bedrijven in de Hofstad kunnen nu subsidie aanvragen als zij een verouderde auto laten slopen of vervangen voor een schonere auto.
Foto: ANP
De nieuwe regelgeving is een vervolg op de sloopregeling die tussen 2008 en 2010 van kracht was. Binnen die periode werden 6.000 oudere auto's vervangen door nieuwere en schonere exemplaren. De gemeente Den Haag wil op deze manier bijdragen aan het verbeteren van de luchtkwaliteit in de stad. Uiteraard komt niet elke auto in aanmerking voor de subsidie.
Benzineauto's die voor 1991 en diesels die voor 2005 geproduceerd zijn, komen in aanraking voor de regeling. De sloopregeling loopt door tot uiterlijk 31 maart 2014, maar het is goed mogelijk dat die termijn eerder afloopt. De gemeente heeft een bedrag van 1,5 miljoen euro beschikbaar gesteld.
Het maximale subsidiebedrag bedraagt 3.500 euro. Hoeveel geld overgemaakt wordt hangt af van de datum van eerste toelating van de auto en de brandstof waarop hij rijdt. Ook bestelauto's worden niet vergeten, bij hen telt ook het gewicht mee bij het vaststellen van het uit te keren bedrag.
1.500 euro
Wie z'n personenauto van vóór 1991 laat slopen krijgt, indien hij op benzine, LPG of CNG rijdt, 500 euro subsidie. Dieselauto's van voor 1996 leveren 500 euro op. Diesels die tussen 1996 en 1999 zijn gefabriceerd brengen 1.000 euro op en als de diesel tussen 2000 en 2004 het levenslicht zag, maakt de gemeente 1.500 euro over.
Als je je oude auto laat slopen en hem vervangt voor een jonger, schoner exemplaar is de gemeente guller in het uitdelen van euro's. Voertuigen die op benzine, LPG en CNG rijden en vóór 1991 geproduceerd zijn, leveren namelijk 1.500 euro op.
Ook diesels van voor 1996 zijn ook goed voor dit bedrag. Dieselauto's die tussen 1996 en 1999 zijn geproduceerd brengen 2.000 euro op. Dieseltjes van tussen 2000 en 2004 zijn goed voor 3.000 euro. Het hoogste bedrag van 3.500 euro wordt uitgekeerd voor een gesloopte dieselbus die tussen 2000 en 2004 is geproduceerd en meer dan 1.800 kilo weegt. Wél moet-ie vervangen worden voor een schoner exemplaar.
Foto: ANP
De nieuwe regelgeving is een vervolg op de sloopregeling die tussen 2008 en 2010 van kracht was. Binnen die periode werden 6.000 oudere auto's vervangen door nieuwere en schonere exemplaren. De gemeente Den Haag wil op deze manier bijdragen aan het verbeteren van de luchtkwaliteit in de stad. Uiteraard komt niet elke auto in aanmerking voor de subsidie.
Benzineauto's die voor 1991 en diesels die voor 2005 geproduceerd zijn, komen in aanraking voor de regeling. De sloopregeling loopt door tot uiterlijk 31 maart 2014, maar het is goed mogelijk dat die termijn eerder afloopt. De gemeente heeft een bedrag van 1,5 miljoen euro beschikbaar gesteld.
Het maximale subsidiebedrag bedraagt 3.500 euro. Hoeveel geld overgemaakt wordt hangt af van de datum van eerste toelating van de auto en de brandstof waarop hij rijdt. Ook bestelauto's worden niet vergeten, bij hen telt ook het gewicht mee bij het vaststellen van het uit te keren bedrag.
1.500 euro
Wie z'n personenauto van vóór 1991 laat slopen krijgt, indien hij op benzine, LPG of CNG rijdt, 500 euro subsidie. Dieselauto's van voor 1996 leveren 500 euro op. Diesels die tussen 1996 en 1999 zijn gefabriceerd brengen 1.000 euro op en als de diesel tussen 2000 en 2004 het levenslicht zag, maakt de gemeente 1.500 euro over.
Als je je oude auto laat slopen en hem vervangt voor een jonger, schoner exemplaar is de gemeente guller in het uitdelen van euro's. Voertuigen die op benzine, LPG en CNG rijden en vóór 1991 geproduceerd zijn, leveren namelijk 1.500 euro op.
Ook diesels van voor 1996 zijn ook goed voor dit bedrag. Dieselauto's die tussen 1996 en 1999 zijn geproduceerd brengen 2.000 euro op. Dieseltjes van tussen 2000 en 2004 zijn goed voor 3.000 euro. Het hoogste bedrag van 3.500 euro wordt uitgekeerd voor een gesloopte dieselbus die tussen 2000 en 2004 is geproduceerd en meer dan 1.800 kilo weegt. Wél moet-ie vervangen worden voor een schoner exemplaar.
Re: In Den Haag krijg je voor je Landrover nog €1500
Snap ik niet, hoe jonger hoe meer subsidie. Ik dacht dat de oude (belastingvrij) auto's veel milieu onvriendelijker waren? Als ik Weekers moet geloven tenminste......
Gr Bart
Gr Bart
Ze zijn daar knettergek aan het worden..............sorry, al jaren dus
Wat een geldverspilling en t ergste is dat daar mijn belastingcenten voor gebruikt worden
Wat een geldverspilling en t ergste is dat daar mijn belastingcenten voor gebruikt worden
"als ik weekers moet geloven" .............. Hallo Bart !
Hmmm, we hebben hier nog een Saab Diesel uit 2000 staan. Als een Hagenees voornemens is een nieuwe auto te kopen dan mag hij die van mij best voor 1500 overnemen, houdt hij er zelf 1500 aan over.
Zal niet zo makkelijk gaan denk ik, zal wel een regeltje bijzitten dat de auto al een jaar of meer, op je naam moet staan.
Hé Tom, ik mocht die Saab toch voor € 400,- overnemen?
Gr, Bart
Gr, Bart
Frans Bonnes Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zal niet zo makkelijk gaan denk ik, zal wel een
> regeltje bijzitten dat de auto al een jaar of
> meer, op je naam moet staan.
Inderdaad, van de website:
Voorwaarden voor inwoners:
U als aanvrager staat minimaal al 1 jaar onafgebroken ingeschreven bij de basisadministratie van de gemeente Den Haag.
Het Nederlands kenteken van de sloopauto staat minimaal 1 jaar op naam van de aanvrager.
Per aanvrager is voor maximaal 4 auto’s subsidie mogelijk.
-------------------------------------------------------
> Zal niet zo makkelijk gaan denk ik, zal wel een
> regeltje bijzitten dat de auto al een jaar of
> meer, op je naam moet staan.
Inderdaad, van de website:
Voorwaarden voor inwoners:
U als aanvrager staat minimaal al 1 jaar onafgebroken ingeschreven bij de basisadministratie van de gemeente Den Haag.
Het Nederlands kenteken van de sloopauto staat minimaal 1 jaar op naam van de aanvrager.
Per aanvrager is voor maximaal 4 auto’s subsidie mogelijk.
Ik hoop niet dat iemand zijn Laro laat slopen, erg zonde. Blijft toch een icoon.
Voor 1500 euro krijg je een land/rangerover vast wel verkocht aan een liefhebber!
Voor 1500 euro krijg je een land/rangerover vast wel verkocht aan een liefhebber!
Kijk net even op MP ! Tot enkele maanden geleden stond er bijna geen RRC te koop! Nu een stuk of 30! Ik heb niks tegen de verkopers hoor, ik hoop dat ze de verkoopprijs ontvangen , maar bedankt Den Haag!
Daar gaan mijn collega RRC rijders !
Toch een fijne avond allemaal.
Mvgr Michel WaZ
Sorry beetje ot
RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/07/2013 21:32 door Michel WaZ.
Daar gaan mijn collega RRC rijders !
Toch een fijne avond allemaal.
Mvgr Michel WaZ
Sorry beetje ot
RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/07/2013 21:32 door Michel WaZ.
Huh? @Bart
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/07/2013 11:32 door Tom Vooges.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/07/2013 11:32 door Tom Vooges.
Geintje Tom, ik zit laatste tijd wel 'ns te kijken voor een Saab diesel, of een Volvo V70 in de poor mans prijsklasse Je bent een keer bij mij geweest met die Saab, ik vind ze wel wat charme hebben, en betrouwbaarder dan een bepaald Engels merk..... en ze kosten geen drol.
Gr, Bart
Gr, Bart
Als de werkers wet doorgaat hoop ik een goedkope Rrc V8 op de kop te kunnen tikken, ik ben een grote schuur aan het bouwen die voor de winter klaar moet zijn. Dus die wintermaanden stallen is voor mij geen probleem.
Dus maak je geen zorgen Michel als het mee zit komt 1 RRC in goede handen terug op de nl (zand)wegen.
Gr. Michael
Series2a 88" 2,5 l diesel ' 71
110 200Tdi "83 ( vanaf 2014 in restauratie )
Series 88" hybride om mee te spelen
Misschien vanaf 2014 RRC V8 om de autoambulance te trekken naar meetings
Dus maak je geen zorgen Michel als het mee zit komt 1 RRC in goede handen terug op de nl (zand)wegen.
Gr. Michael
Series2a 88" 2,5 l diesel ' 71
110 200Tdi "83 ( vanaf 2014 in restauratie )
Series 88" hybride om mee te spelen
Misschien vanaf 2014 RRC V8 om de autoambulance te trekken naar meetings
, superrrrrrrrrr! Ik zou het echt zonde vinden als we allemaal maar stoppen met onze RRC !
Groet Michel WaZ
Groet Michel WaZ
Ja, dat klopt, met de Saab was ik bij je. Hele fijne auto, kan je gerust urenlang 170km/u in D'land mee rijden zonder dat je doodsangsten hebt de bocht uit te vliegen of erger. En dat heb ik eerlijk gezegd met mijn RRC al bij 120km/u. De Saab is goedkoop in onderhoud en aanschaf, zeer comfortabel, alleen de wegenbelasting is toch 340,-/kwartaal. Daar gebruiken we hem eigenlijk te weinig voor.
Die bbq van gisteren moet toch ergens van betaald worden, o o den haag !