omkeuren grijs afgekeurt op verhoogt dakje
omkeuren grijs afgekeurt op verhoogt dakje
vandaag bij de rdw geweest voor omkeuring naar grijs met een 2 deurs defender.
Alpine raampjes dicht gelijmt .. was prima geen probleem.
Aan linkse kant compleet dichte laad ruimte... prima geen probleem
Aan rechtse kant 1 schuif raam in laad ruimte... ook oke
Maar mijn verhoogde dakje was het probleem ... was 28cm hoger als de opening van de deur maar moest over heel de laadvloer doorlopen.
Persoon van belasting dienst was erbij geweest en keurde hem daarop af... en ik moet dus herkeuren met compleet dicht tussen schot...
Toen ik hem vertelde dat dit toch de regel was en dat er zo veel auto's op grijs rijden met alleen achter een verhoging.... vertelde hij dat die regels zijn veranderd.
Iedereen die de fuik in rijd of gecontroleerd word word hier opgepakt vertelde hij??????
Super raar verhaal van die man.... maar er was geen spelt tussen te krijgen, ik moest mijn schot achter mijn stoelen compleet dicht maken ( met eventueel een vast raam ( met max. hoogte van 40cm)
Herkent hier iemand iets van???
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/06/2013 20:19 door Tonny LR110.
Alpine raampjes dicht gelijmt .. was prima geen probleem.
Aan linkse kant compleet dichte laad ruimte... prima geen probleem
Aan rechtse kant 1 schuif raam in laad ruimte... ook oke
Maar mijn verhoogde dakje was het probleem ... was 28cm hoger als de opening van de deur maar moest over heel de laadvloer doorlopen.
Persoon van belasting dienst was erbij geweest en keurde hem daarop af... en ik moet dus herkeuren met compleet dicht tussen schot...
Toen ik hem vertelde dat dit toch de regel was en dat er zo veel auto's op grijs rijden met alleen achter een verhoging.... vertelde hij dat die regels zijn veranderd.
Iedereen die de fuik in rijd of gecontroleerd word word hier opgepakt vertelde hij??????
Super raar verhaal van die man.... maar er was geen spelt tussen te krijgen, ik moest mijn schot achter mijn stoelen compleet dicht maken ( met eventueel een vast raam ( met max. hoogte van 40cm)
Herkent hier iemand iets van???
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/06/2013 20:19 door Tonny LR110.
Re: omkeuren grijs afgekeurt
compleet is wel met eventueel vast raampje wat max 40cm hoog mag zijn en over de hele breedte van het schot
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/06/2013 20:22 door Tonny LR110.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/06/2013 20:22 door Tonny LR110.
Re: omkeuren grijs afgekeurt
Ach schot erin en bij thuis komst er weer uit slopen
elke keurmeester heeft zijn eigen nukken
ik heb al een 110 op grijs laten keuren zonder tussenschot en geen dak verhoging
hij had geen zin na te meten
elke keurmeester heeft zijn eigen nukken
ik heb al een 110 op grijs laten keuren zonder tussenschot en geen dak verhoging
hij had geen zin na te meten
Re: omkeuren grijs afgekeurt op verhoogt dakje
Ja en dan alsnog een keer tegen de lamp lopen?
Hi Tonny,
Ik sprak je gister @RDW DenBosch. Bij mij ook zo'n gek verhaal over wel/niet grijs...
Ze spreken elkaar allemaal tegen....
Hoezo bomen en bos......
Succes!
Egon Kooi
Oosterbeek
tithonus@hotmail.com
In dienst: Defender 90 WolfXD Tdi '98, RagRover V8
Uit dienst: Defender 110 Tithonus '86, Defender 110 Tdi '94, RRC V8 '72
Ik sprak je gister @RDW DenBosch. Bij mij ook zo'n gek verhaal over wel/niet grijs...
Ze spreken elkaar allemaal tegen....
Hoezo bomen en bos......
Succes!
Egon Kooi
Oosterbeek
tithonus@hotmail.com
In dienst: Defender 90 WolfXD Tdi '98, RagRover V8
Uit dienst: Defender 110 Tithonus '86, Defender 110 Tdi '94, RRC V8 '72
Ik denk dat je een uitgeslapen keurmeester hebt getroffen die extra zijn best deed om punten te scoren .
Maar : heb je het economische blok erin gehad tijdens de aanpassingen maken ? Ik denk van niet
mag in de laadruimte los / in delen in elkaar gezet worden als 1 geheel maar moet 125cm lang x 98 cm hoog x 30cm breed zijn over de volledige lengte .
als je dat erin hebt staan tijdens de keuring is hij in principe uitgepraat ( denk ook even aan de rechter buitenspiegel , dat is ook verplicht bij een grijs kenteken omdat er lading in kan staan die het uitzicht naar achteren kan blokkeren )
gewoon niet op de kop laten zitten en met stroop smeren helpt daar nog steeds
Maar : heb je het economische blok erin gehad tijdens de aanpassingen maken ? Ik denk van niet
mag in de laadruimte los / in delen in elkaar gezet worden als 1 geheel maar moet 125cm lang x 98 cm hoog x 30cm breed zijn over de volledige lengte .
als je dat erin hebt staan tijdens de keuring is hij in principe uitgepraat ( denk ook even aan de rechter buitenspiegel , dat is ook verplicht bij een grijs kenteken omdat er lading in kan staan die het uitzicht naar achteren kan blokkeren )
gewoon niet op de kop laten zitten en met stroop smeren helpt daar nog steeds
Inderdaad Stefan een ander keuringstation proberen is een optie...
55 eurie hebben ze al te pakken bij eerste keuring.... bij herkeuring daaro 27.50
Op ander plaats keuren is dus ook weer 55 eurie... met kans dat ze hem weer afkeuren ... tja gokken blijft geld kosten
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/06/2013 15:38 door Tonny LR110.
55 eurie hebben ze al te pakken bij eerste keuring.... bij herkeuring daaro 27.50
Op ander plaats keuren is dus ook weer 55 eurie... met kans dat ze hem weer afkeuren ... tja gokken blijft geld kosten

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/06/2013 15:38 door Tonny LR110.
Je staat vast al in het computersysteem bij de RDW met de afkeurpunten er bij
Heb het ook een keer mee gemaakt met het op kenteken zetten van quad.
Bij de rdw Roosendaal deden ze moeilijk over een onderblok nummer wat niet klopte, op advies van de verkoper naar een ander keurstation gereden. Daar stond ik inderdaad al in de computer met het afkeur punt. Maar deze keurmeester vond dit niet belangrijk genoeg en keurde de quad goed! Had wel wat vragen waarom ik nu naar hun kwam, maar met een vriendelijk lulverhaal deed hij daar niet moeilijk over!
Het is dus sterk afhankelijk wie de keurmeester is de een doet moeilijk alles volgens de regeltjes, en de andere leest meer tussen de regels door
Succes met de keuring!
Bij de rdw Roosendaal deden ze moeilijk over een onderblok nummer wat niet klopte, op advies van de verkoper naar een ander keurstation gereden. Daar stond ik inderdaad al in de computer met het afkeur punt. Maar deze keurmeester vond dit niet belangrijk genoeg en keurde de quad goed! Had wel wat vragen waarom ik nu naar hun kwam, maar met een vriendelijk lulverhaal deed hij daar niet moeilijk over!
Het is dus sterk afhankelijk wie de keurmeester is de een doet moeilijk alles volgens de regeltjes, en de andere leest meer tussen de regels door
Succes met de keuring!
Re: omkeuren grijs afgekeurt op verhoogt da
Zal wel aan Den Bosch liggen
Ik was gisteren ook bij de rdw voor herkeuring grijs kenteken.
Bij mij ging het om een Discovery 1.
Vorige week afkeur omdat mijn dak 7 mm te laag was en ik de panelen in rubbers had.
Dus rubbers eruit en kitten die handel.
Achterbanden op 3 bar en voorbanden op 1,5 bar waardoor er meer "hoogteverschil" ontstaat.
Andere keurmeester en die ging weer op een andere manier meten waardoor het allemaal prima was.
Nu was het linkerraam weer niet goed waar vorige week niets meer aan de hand was.
Dus ook dat allemaal in de kit en toen voor derde keer terug.
Gelukkig was het nu allemaal goed en kan ik binnenkort nieuwe platen halen.
Pfff zware bevalling.
Groet Laurens
Ik was gisteren ook bij de rdw voor herkeuring grijs kenteken.
Bij mij ging het om een Discovery 1.
Vorige week afkeur omdat mijn dak 7 mm te laag was en ik de panelen in rubbers had.
Dus rubbers eruit en kitten die handel.
Achterbanden op 3 bar en voorbanden op 1,5 bar waardoor er meer "hoogteverschil" ontstaat.
Andere keurmeester en die ging weer op een andere manier meten waardoor het allemaal prima was.
Nu was het linkerraam weer niet goed waar vorige week niets meer aan de hand was.
Dus ook dat allemaal in de kit en toen voor derde keer terug.
Gelukkig was het nu allemaal goed en kan ik binnenkort nieuwe platen halen.
Pfff zware bevalling.
Groet Laurens