start onderbreking

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Henk Hoving

start onderbreking

Bericht door Henk Hoving »

Vanmiddag heb ik mijn Discovery SII met de sleutel erin laten staan. Het resultaat is dat de motor nu geblokkeerd is. Hoe krijg ik deze blokkade er weer af? Ik lees her en der iets over een code die je met de sleutel in het portier moet ingeven maar zo'n code heb ik niet.
De afstandsbediening werkt niet meer en zodra ik de sleutel in het contact steek begint het alarm te loeien. De auto is bj 2000.
gr Henk Hoving
Rodietje nieuw

Re: start onderbreking

Bericht door Rodietje nieuw »

Heb je nog een tweede set sleutels met zender? Zelfde gehad afgelopen zomer met een td5 defender, toen kon ik 'gelukkig' met de reserve set alles weer resetten -wel nadat ik deze set had opgehaald in Limburg... auto stond in Twente:-)
Henk Hoving

Ik heb wel de tweede sleutel met zender maar daar reageert hij ook niet op
Andrew Colville

Bericht door Andrew Colville »

Prober de batterij eens te wisselen en laad de accu goed op. als de sleutel bij de auto hoort dan zal deze warschijnlijk wel weer herkend worden.

anders zal de EKA code moeten worden uitgelezen en ingevoerd om de auto weer van het alarm/startonderbreking te krijgen.

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Henk Hoving

Maar hoe kom ik aan die EKA code? moet de auto dan naar een garage?
Andrew Colville

De EKA code is uit de ECU(s) te halen, met de juiste diagnose aperatuur, Teestbook van de dealer of rovacom, Nanocom, en Hawkey ( meen ik )

Je hebt wel een sleutel nodig die het contact en de protieren kan openen ( handmatig ) als je die niet hebt dan ben je ook niet de eigenaar en is het ophalen van de EKA niet envoudig mogelijk. Maar ik neem aan dat je de beide sleutels hebt.

Soms zit de EKA code ook aan de ongebruikte reserve sleutel, maar dat is vrij zelden.

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
Kees

Bericht door Kees »

Gewoon in het mapje waar ook het onderhoudsboekje, de gebruikshandleiding etc. in zit.

Staat op een creditcardformaat kaartje. Hier staat ook de radiocode etc. op vermeld.

Gr. Kees.
Kees

Bericht door Kees »

En in diezelfde gebruikshandleiding staat vermeld hoe je de sleutelcode (eka code) moet toepassen.

Gr. Kees.
Fred

Bericht door Fred »

Ik heb hetzelfde probleem, heb dan wel de code maar dan nog,
als ik de sleutel in het contactslot van mijn Discovery II stop en hem in stand II zet, gaan de lampjes gaan branden, dan probeer ik te starten maar het alarm slaat aan.
Heb de auto n paar dagen geleden gewoon weggezet en afgesloten.
Ad

Bericht door Ad »

Henk,

Ik had het zelfde probleem. En uiteraard geen codes te vinden.
Via internet een nieuwe keyfob gekocht. Krijgt er een kastje bij om in je odb te steken. Gebruiksaanwijzing volgen en hij leert de nieuwe afstandsbediening in.

Kastje terugsturen en je krijgt het statiegeld terug. Veel goedkoper dan naar een dealer er werkt perfect.

Ad
Andrew Colville

Volg de stappen in je instructie boekje Exact, dat de lampjes branden maakt niet uit, als de code maar klopt met het geheugen van de alarm unit/boord computer. daar kom je wel achter als je de procedure goed uitvoert.

de meeste kunnen na het juist invoeren van de code weer gestart worden, als je daarna de afstands bediening wer gebruikt zal het systeem deze weer herkennen en accepteren.

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
Plaats reactie