Startproblemen landrover 90 300tdi
Startproblemen landrover 90 300tdi
Ik heb een probleem met het starten van de auto. als ik de auto op contact zet is nog niks aan de hand maar zodra ik contact doordraai om te starten valt de spaning weg. Van 12,9 volt naar 9,8 volt.
Dacht eerst dat de startmotor stuk was maar na dat ik deze heb vervangen door een nieuwe heeft de auto nog steeds het zelfde probleem. Ook heb ik de accu al eens vervangen door een accu waar van ik zeker was dat die het zou doen wederom zonder resultaat.
Heeft nog iemand een idee waar het aan kan liggen?
Groetjes,
Swen
Dacht eerst dat de startmotor stuk was maar na dat ik deze heb vervangen door een nieuwe heeft de auto nog steeds het zelfde probleem. Ook heb ik de accu al eens vervangen door een accu waar van ik zeker was dat die het zou doen wederom zonder resultaat.
Heeft nog iemand een idee waar het aan kan liggen?
Groetjes,
Swen
Re: Startproblemen landrover 90 300tdi
accu in orde? juiste waardes.(Ah). stroomkabels naar de startmotor ook goed en idd massa...
slechte massa. Wat gebeurd er als je de sleutel doordraait om te starten doet de startmtor dan iets (waarschijnlijk alleen een tik van het relais maar dat is ook iets)
Draait de motor wel rond als je start ? Het is normaal dat de spanning dan wat wegzakt. Er gaan nogal wat ampères in het rond...
wegzakken zal hij idd doen maar naar 9,... volt is veel te weinig om de startmotor rond te krijgen je zult waarschijnlijk alleen een tik horen vandaar mijn vraag of je het relais hoort tikken.
Een eenvoudige test om te kijken of het je massa is, is een startkabel pakken en die op de (-) van de accu hangen en aan je motorblok hangen dan zou de startmotor het in iedergeval moeten doen
Een eenvoudige test om te kijken of het je massa is, is een startkabel pakken en die op de (-) van de accu hangen en aan je motorblok hangen dan zou de startmotor het in iedergeval moeten doen
Startmoter doet helemaal niks ook geen tik van het relai. Maar zal eerst de massa eens gaan testen.
Groetjes swen
Groetjes swen
Komt er wel stroom op de kabel van het startrelais. Een simpeler testje bestaat er niet om te checken of het aan je contactslot ligt of iets anders.
Gr, Bart
Gr, Bart
Beste Bart,
Er kwam idd geen stroom bij de startmotor. Dus heb ik het contactstopt vervangen door een nieuwe. Helaas doet die nog steeds niets. De bedrading achter op het contact slot worden warm als ik het contactstopt doordraai. Enig idee waar ik het probleem moet zoeken. Ik heb de gloei spiralen ook al eens af gekoppeld om te kijken of deze mischien kortsluiting veroorzaakten.
Groetjes Swen
Er kwam idd geen stroom bij de startmotor. Dus heb ik het contactstopt vervangen door een nieuwe. Helaas doet die nog steeds niets. De bedrading achter op het contact slot worden warm als ik het contactstopt doordraai. Enig idee waar ik het probleem moet zoeken. Ik heb de gloei spiralen ook al eens af gekoppeld om te kijken of deze mischien kortsluiting veroorzaakten.
Groetjes Swen
Gloeistiften heb je nu effe niet nodig dus de stekker kun je uit het relais trekken, de kabel van het starten die aan je contactslot zit is bij een RRC en Disco een wit/rode (vrij dun draadje), als die warm wordt tijdens starten dan maakt ie sluiting, vandaar de terugval in voltage. De snelle weg is om een nieuw kabeltje vanaf contactslot te trekken naar het startrelais. Om zeker te zijn dat je startmotor goed is kun je vanaf de accu een draadje trekken en die even op het startrelis laten "prikken".
Gr Bart
Gr Bart
Heb je de truc met de startkabel al geprobeerd?
Bart een draad die sluiting maakt zal zonder zekering zoals deze draad zal meteen afbranden. Een draad die warm word heeft een te hoge weerstand, dit kan aan de draad zelf liggen door bijvoorbeeld oxidatie of slechte connectoren, of een massa die niet goed is.
Bij kortsluiting van een draad waar een zekering tussen zit zal de zekering er meteen uitklappen.
Verbind maar is een draad op een losse accu van plus naar min zonder zekering ertussen (de draad niet in je handen nemen) die zal namelijk meteen wegbranden/ sluiting maken.
Bart een draad die sluiting maakt zal zonder zekering zoals deze draad zal meteen afbranden. Een draad die warm word heeft een te hoge weerstand, dit kan aan de draad zelf liggen door bijvoorbeeld oxidatie of slechte connectoren, of een massa die niet goed is.
Bij kortsluiting van een draad waar een zekering tussen zit zal de zekering er meteen uitklappen.
Verbind maar is een draad op een losse accu van plus naar min zonder zekering ertussen (de draad niet in je handen nemen) die zal namelijk meteen wegbranden/ sluiting maken.
Klopt Roy, een draadje tussen de accupolen is altijd leuk, vooral voor je vingers Dus inderdaad ergens slecht contact.
groetjes, bart
groetjes, bart