Hoi,
De alarmzender van mijn Defender (MY07 puma) begint slecht te worden dus ik wil de batterij graag vervangen.
Op internet lees ik allemaal instructies over het opnieuw syncen van de zender met de auto. Maar die gaan allemaal uit van een lege batterij (en dus een zender 'out of sync')
Als de batterij nog wel redelijk is, volstaat dan gewoon het vervangen of moet ik dan toch voorzorgsmaatregelen nemen?
Hoor graag jullie ervaringen!
Groeten
Paul
Batterij vervangen alarmzender Defender
Re: Batterij vervangen alarmzender Defender
Paul,
Als het net is als bij de Td5 keyfob (vlgs mij is het een zelfde systeem - heb zelf de Puma batterij nog niet vervangen - dan is het eenvoudig.
Batterij vervangen en een paar keer met de fob de auto op en van alarm zetten. Houdt voor de zekerheid de reserve sleutels even achter de hand (dwz, probeer eerst die even of die nog werken).
Marc
Als het net is als bij de Td5 keyfob (vlgs mij is het een zelfde systeem - heb zelf de Puma batterij nog niet vervangen - dan is het eenvoudig.
Batterij vervangen en een paar keer met de fob de auto op en van alarm zetten. Houdt voor de zekerheid de reserve sleutels even achter de hand (dwz, probeer eerst die even of die nog werken).
Marc
Re: Batterij vervangen alarmzender Defender
Yes, dat werkte dus zo. Had ook ergens gelezen dat je het contact naar stand 2 moest draaien en dan weer uit, en dat je dan 5 minuten had om hem te vervangen. Weet niet of dat nodig was maar baat het niet... Ding snel open gewipt, batterij eruit, nieuwe erin (CR2032 - 5 stuks voor €0,85 van Grundig bij van Cranenbroek) en toen een keer of 5 drukken en ineens pakte hij. Bij de reserveset hetzelfde... stelt niks voor dus.