airco in 110?
airco in 110?
Beste Prikkers,
Ik ga komende week beginnen aan de ombouw van mijn 110.
Ik ga een disco 300 tdi met automaat plaatsen ipv de 2.25 diesel.
Nu heeft de disco, had een complete auto tot mijn beschikking, airco.
Is deze evt aan te sluiten in de 110 of is dit een onmogelijke ombouw?
Robert
Ik ga komende week beginnen aan de ombouw van mijn 110.
Ik ga een disco 300 tdi met automaat plaatsen ipv de 2.25 diesel.
Nu heeft de disco, had een complete auto tot mijn beschikking, airco.
Is deze evt aan te sluiten in de 110 of is dit een onmogelijke ombouw?
Robert
Re: airco in 110?
Alles is mogelijk maar je zult wel de delen moeten vinden voor de airco inbouw voor jouw defender. Dus onderbak voor je dashboard, leidingwerk enz
Nee, alles zit in principe in de D2.
Compressor (op motor), doger, condenser (achter radiateur)en de verdamper (in de kachelunit),
Condenser kun je mt wat electrische ventilatoren nog wel wegwerken voor de radiateur, of je gebruikt de rad van de disco, waar hij al in zit. .
De kunst is echter wel alles in de cabine een beetje netjes in te bouwen; en dan vooral de verdamper, die ergens in het vetilatiesysteem moet komen. En dat is bij de one-ten best wel wat werk om netjes te doen. Beste optie zou nog zijn de verdamper in de cubby oid te monteren met een aparte ventilator om de koele lucht de wagen iin te krijgen. Dan houd je ook de ruimte in de voetenbak gewoon op hoogte en hoef je niets te wijzigen in de bestaande verwarming.
Of je moet de verwarmingsunit van de disco op de een of andere manier inbouwen in plaats van de verwarmingsunit van de defender.
Maar het wordt in elk geval het betere frobelwerk !
Gerrit
Compressor (op motor), doger, condenser (achter radiateur)en de verdamper (in de kachelunit),
Condenser kun je mt wat electrische ventilatoren nog wel wegwerken voor de radiateur, of je gebruikt de rad van de disco, waar hij al in zit. .
De kunst is echter wel alles in de cabine een beetje netjes in te bouwen; en dan vooral de verdamper, die ergens in het vetilatiesysteem moet komen. En dat is bij de one-ten best wel wat werk om netjes te doen. Beste optie zou nog zijn de verdamper in de cubby oid te monteren met een aparte ventilator om de koele lucht de wagen iin te krijgen. Dan houd je ook de ruimte in de voetenbak gewoon op hoogte en hoef je niets te wijzigen in de bestaande verwarming.
Of je moet de verwarmingsunit van de disco op de een of andere manier inbouwen in plaats van de verwarmingsunit van de defender.
Maar het wordt in elk geval het betere frobelwerk !
Gerrit
Dan ben ik eruit. Compresser van het blok en lekker raampjes open.
Bedankt voor de info.
Bedankt voor de info.
Je hebt ook verdampers die ipv die onhandige voeten-indeweg-dingen aan bijv. het dak gehangen kunnen worden.
Met zo'n unit kan je de zompressor juist wel gebruiken.
Marc
Met zo'n unit kan je de zompressor juist wel gebruiken.
Marc
Jammer, was wel benieuwd naar iemand die het onder de cubby ging proberen met de airco
Zit met beperkte tijd. Wil de ombouw binnen max 4 dagen rond hebben. Is mijn enige auto. Cubby komt te vervallen, komt de schakelpook van de automaat te zitten.