schijfremmen achter en stalen velgen wat past?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
wilberth

schijfremmen achter en stalen velgen wat past?

Bericht door wilberth »

passen alleen de wolf velgen of passen de 5.5's van de oudere 110/serie ook?
zoek iets smallers voor op de 130, maar zou best eens kunnen dat dat naast de vrij brede licht metalen komt staan, alleen voor de vakanties (in de bergen wil je graag maximaal gebruik maken van de stuuruitslag, iets wat met 265ers op ET=33 niet zo wil...)
Dat gezegd hebbende hebben wolfs (ET ong 20) sowieso de voorkeur natuurlijk,maar vroeg het me gewoon af.

groet, Wilberth
Marc-my-Words

Re: schijfremmen achter en stalen velgen wat past?

Bericht door Marc-my-Words »

Wilberth,

De (achter)as en dus de schijfremmen zijn bij de 130 toch gewoon gelijk aan die van een 110 ?
Dus is er geen reden waarom een oudere 5.6 velg niet zou passen.
Wel is er denkelijk geen band met de juiste load-index die op de 5.5 velg past (niet dat dat werkelijk een knelpunt is zolang je geen bergen bagage verzet).
Een "groter" probleem is dat een 235/85x16 band eigenlijk als niet op een 5.5 past dus ben je beperkt tot 7.5x16 banden (en een Michelin XPC of een Latitude Cross is best mooi maar zeker die laatste is een nogal lichte band voor een zware auto in zwaardere omstandigheden).
Qua stuuruitslag overigens is 235/85x16 op Wolf-velgen waarschijnlijk niet slechter.

Marc
RoadRocket

Bericht door RoadRocket »

je weet dat ik 235/85x16 op Wolf onder de blauwe heb liggen he? *proberenisweten*

groet, robert
JanTD5

Bericht door JanTD5 »

Ik heb jaren terug de banden en velgen van mijn series 3 ex-defensie meegenomen naar mijn huidige 110Td5. Waren standaart tubes velgen, dus dat past prima. Heb nu wolf velgen op de 110Td5 en dat past ook uitstekend. Dus even kort door de bocht, past het op een series 3 dan past het ook op een as met schijf remmen. Het probleem is vaker anderom, aluminium velgen op een trommel geremde achter as.

Groeten Jan
wilberth

Bericht door wilberth »

Bedankt Jan, dus het past altijd, das goed om te weten. Kan ik eens wat experimenteren met een oud setje voor de beste maat (@robert, ik wil die zeker een keer zien, dus daar zoeken we een mooie zonnig middag voor uit)

Groet Wilberth
Plaats reactie