Dichte zijkant?
Dichte zijkant?
Morgen ff bellen naar de RDW.... ( alles is blijkbaar veranderd en nieuwe regels blijven de intreden doen)
Mag bij een om keuring een rubber waar glas in zit, de rubber blijven zitten en het glas vervangen door een aluminium dichte plaat.
Dit in verband met de Alpine raampjes.... maar ook in verband ik een zijkant heb met twee vaste glas raampjes.
Groetjessssssss
Mag bij een om keuring een rubber waar glas in zit, de rubber blijven zitten en het glas vervangen door een aluminium dichte plaat.
Dit in verband met de Alpine raampjes.... maar ook in verband ik een zijkant heb met twee vaste glas raampjes.
Groetjessssssss
Re: Dichte zijkant?
Ik heb in mijn Grijskentenken dak geblindeerde alpine ramen. Deze zitten niet alleen in het rubber, maar zijn ook met 2 aluminium strips vast gekit (en dan wel zo dat ze echt vast zitten) Dat is ook tevens de rede dat ik mijn grijskenteken dak wil ruilen voor een dak waar de alpine ramen in zitten (ik krijg nog een foto van zo'n dak van iemand !?) Het zelfde geld voor de ramen in de zijkant.
Net RDW gebeld.... pffffffff.... alpine raampjes mogen dus niet vervangen worden door aluminium plaatjes en zo in de sponningen terug gezet worden met de originele rubbers.
De sparingen moet vast gelijmd worden.....
Wie weet daar een oplossing voor en heeft daar eventueel een foto van?
BVD groetjes Tonny
De sparingen moet vast gelijmd worden.....
Wie weet daar een oplossing voor en heeft daar eventueel een foto van?
BVD groetjes Tonny
Alpine raampjes wel vervangen worden door aluminium plaatjes en binnen een tweede ruime afdekplaat ( iets verhoogd op 2 horizontale strips, meegebogen, volgens de regels gekit en gepopt ) ?
Bijna klaar ....
Ik heb mijn Alpine raampjes inclusief rubbers compleet verwijderd.
Ben naar een plaat werker gegaan hier in de buurt en heb mijn raampje mee genomen voor de ronding.
Uitsparing in het dak op gemeten en aan allezijde 1.5cm erbij geteld.... heb toen bij de plaatwerker een plaatje rond laten zetten met walsen, 2 keer de breedte van het benodigd plaatje en de lengte plus ongeveer 5cm om wat meer zaag speling te hebben ( 1.5 mm dik is stevig genoeg) en was voor 10 eurie klaar.
Thuis heb ik het plaatje in de lengte door gezaagd en de rondingen er aan gezaagd met decoupeerzaag met aluminium zaagje gaat dat perfect ( niet op pendelslag zetten ).
Met vijl nog ff de oneffenheden eruit gehaald, geschuurd en ontvet... en in de hecht primer.
Deze verlijm ik dus gewoon tegen buitenzijde van het dak en lak het in de kleur van het dak af.....

Ik heb mijn Alpine raampjes inclusief rubbers compleet verwijderd.
Ben naar een plaat werker gegaan hier in de buurt en heb mijn raampje mee genomen voor de ronding.
Uitsparing in het dak op gemeten en aan allezijde 1.5cm erbij geteld.... heb toen bij de plaatwerker een plaatje rond laten zetten met walsen, 2 keer de breedte van het benodigd plaatje en de lengte plus ongeveer 5cm om wat meer zaag speling te hebben ( 1.5 mm dik is stevig genoeg) en was voor 10 eurie klaar.
Thuis heb ik het plaatje in de lengte door gezaagd en de rondingen er aan gezaagd met decoupeerzaag met aluminium zaagje gaat dat perfect ( niet op pendelslag zetten ).
Met vijl nog ff de oneffenheden eruit gehaald, geschuurd en ontvet... en in de hecht primer.
Deze verlijm ik dus gewoon tegen buitenzijde van het dak en lak het in de kleur van het dak af.....

Hoi wil je de alpine ramen en rubbers ook verkopen !? Ik wil mijn grijskenteken dak ombouwen naar geel.
Gr. Eric
Gr. Eric
Re: Dichte zijkant? bijna gefixed
--> mod_embed_images_loadimage('81428e938430078f3ceab6fa1737b35c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.fotocommunity.de%2Fpc%2Fpc%2Fextra%2Fegallery%2Fpcat%2F654987%2Fdisplay%2F31093637', 'http://www.fotocommunity.de/pc/pc/extra/egallery/pcat/654987/display/31093637', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.fotocommunity.de%2Fpc%2Fpc%2Fextra%2Fegallery%2Fpcat%2F654987%2Fdisplay%2F31093637', '', 16577782, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dit is tot nu toe het resultaat
Dit is tot nu toe het resultaat

Tonny LR110 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bijna klaar ....
> .....
> en de rondingen er aan gezaagd met decoupeerzaag
> met aluminium zaagje gaat dat perfect .....
>
Met een aluminium-zaagje een ronding eraan zagen ... hoe doe je dat ?
Marc
PS Een alpine-raampje-vervangende-alu-plaat mag je natuurlijk wel met raamrubber monteren als je dat raamrubber vastkit (maar dat is dan tegelijk een nogal verwoestende ingreep, nl raamrubber definitief onbruikbaar (en ook wel gehoord dat ze niet naar de verlijming van het raamrubber keken, en dat je zelfs het originele glas tweezijdig in het zwarte plakplastik kan zetten), maar gewoon het dak dichten met een bijpassend plaatje is natuurlijk het meest zeker.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/05/2013 18:01 door Marc-my-Words.
-------------------------------------------------------
> Bijna klaar ....

> .....
> en de rondingen er aan gezaagd met decoupeerzaag
> met aluminium zaagje gaat dat perfect .....
>
Met een aluminium-zaagje een ronding eraan zagen ... hoe doe je dat ?
Marc
PS Een alpine-raampje-vervangende-alu-plaat mag je natuurlijk wel met raamrubber monteren als je dat raamrubber vastkit (maar dat is dan tegelijk een nogal verwoestende ingreep, nl raamrubber definitief onbruikbaar (en ook wel gehoord dat ze niet naar de verlijming van het raamrubber keken, en dat je zelfs het originele glas tweezijdig in het zwarte plakplastik kan zetten), maar gewoon het dak dichten met een bijpassend plaatje is natuurlijk het meest zeker.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/05/2013 18:01 door Marc-my-Words.