Td5 mrt 2,5 ton op teller
Td5 mrt 2,5 ton op teller
Stel nu dat ik een 130 met een td5 motor zou kopen die al 2,5 ton gelopen heeft....
Ben ik dan dom bezig? Of is dat niet zo veel?
Groeten,,
Jan
Ben ik dan dom bezig? Of is dat niet zo veel?
Groeten,,
Jan
Re: Td5 mrt 2,5 ton op teller
Nou.ligt aan het onderhoud(s)(boekje).snelwegwagen.offroadwagen.etc.2.5ton op de teller is niet veel en niet weinig.ik kocht n disco met 2.3ton rijdt prima
Re: Td5 mrt 2,5 ton op teller
Net ingelopen
even sirieus, het kan twee kanten op, met een dergelijke KM stand kan er of al heel veel aan de auto gedaan zijn of er zit heel veel aan te komen, Denk aan remschijven, lagers, remleidingen staat van chassis, etc etc.
voor wat de motor betreft geld het zelfde, rond de 250- 300.000 km hebben de meeste Td5 motoren behoefte aan een nieuw vliegwiel koppeling etc ook zal de brandstof pomp wel zijn beste tijdt gehad hebben, mogelijk een druk regelaar, en hier en daar een keering en of pakking. het vat of staat een beetje met de aantoonbare onderhouds history, factuur v.s. het kunnen zien van het nieuwe deel of sporen van reparatie van het betreffend deel. vol geschreven boekjes met diverse stempels zeggen helemaal niets.
Maar het kan ook zijn met die standt dat er al voor 1000 den euros het een ander vervangen is, brandstof pomp, vliegwiel & koppeling, etc dat samen met een aantoon baar jaarlijkse beurt met de juiste olie en het liefst bij een Landrover kenner is een goede combinatie.
Het belangerijste is dat bij een proef rit de auto gewoon lekker loopt, geen hikjes bij geluiden of rare rammeltjes heeft, en dat het motortje lekker trekt en de bak soeple schakelt zonder hakken of kraaken. remmen moet recht gaan en zonder slag in de schijven. alle aanwezige gizmo's moeten werken.
Een goed onderhouden Td5 gaat gemakelijk 300.000 mee en er zijn er bij die 500.000 of meer hebben gelopen en nogsteetds sterk gaan.
Mijn auto heeft bijj 150000 een nieuwe motor gekregen ( olie pomp bout ) sindt 2008 heeft hij alweer 160000 gelopen warvan 10000 sinds mijn bezit afgelopen november.
wel kreeg ik er een hoop facturen bij, met oa een vervangen vlieg wiel en koppeling, brandstof pomp, lucht veren achter en gereinigde injectoren.
sinds mijn bezit heb ik de intercooler vervangen ( stuk bij aankoop ) twee turbo slangen, en de imitatie pomp vervangen door een OE VDO exemplaar. Ik ben dik tevreden als was de brandstof pomp het laaste waar ik aan dacht ik dacht dat de vorige eigenaar er een originele had laten monteren vanwege de prijs op de bij geleverde factuur bij aanschaf van de auto, maar helaas en dat heft even geduurd voor ik daar ben gaan zoeken
beste tip is denk ik om met meerdere 130 Td5's proef te rijden, zo krijg je een gevoel voor het model en de aandrijf lijn en kun je beter beoordelen of de beoogde auto ook de juiste is voor jouw.
De gemiddelde heeft tussen de 250.000 en 300.000 km gereden dus ongewoon is het niet.
Koop je er een met weinig Km's dan kun je wachten op de standaard Td5 kwaaltjes, de motor is nog te nieuw en dus zal het spul warschijnlijk nog niet vervangen zijn. je betaalt vaak meer voor de weinig Km's en daarboven op moet je de aren erna blijven investeren, het is in mijn idee beter een auto te vinden met wat meer Km's waar al het een ander aan gebeurd is, deze zijn goedkoper in aanschaf en hopenlijk is het een ander al vervangen.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
even sirieus, het kan twee kanten op, met een dergelijke KM stand kan er of al heel veel aan de auto gedaan zijn of er zit heel veel aan te komen, Denk aan remschijven, lagers, remleidingen staat van chassis, etc etc.
voor wat de motor betreft geld het zelfde, rond de 250- 300.000 km hebben de meeste Td5 motoren behoefte aan een nieuw vliegwiel koppeling etc ook zal de brandstof pomp wel zijn beste tijdt gehad hebben, mogelijk een druk regelaar, en hier en daar een keering en of pakking. het vat of staat een beetje met de aantoonbare onderhouds history, factuur v.s. het kunnen zien van het nieuwe deel of sporen van reparatie van het betreffend deel. vol geschreven boekjes met diverse stempels zeggen helemaal niets.
Maar het kan ook zijn met die standt dat er al voor 1000 den euros het een ander vervangen is, brandstof pomp, vliegwiel & koppeling, etc dat samen met een aantoon baar jaarlijkse beurt met de juiste olie en het liefst bij een Landrover kenner is een goede combinatie.
Het belangerijste is dat bij een proef rit de auto gewoon lekker loopt, geen hikjes bij geluiden of rare rammeltjes heeft, en dat het motortje lekker trekt en de bak soeple schakelt zonder hakken of kraaken. remmen moet recht gaan en zonder slag in de schijven. alle aanwezige gizmo's moeten werken.
Een goed onderhouden Td5 gaat gemakelijk 300.000 mee en er zijn er bij die 500.000 of meer hebben gelopen en nogsteetds sterk gaan.
Mijn auto heeft bijj 150000 een nieuwe motor gekregen ( olie pomp bout ) sindt 2008 heeft hij alweer 160000 gelopen warvan 10000 sinds mijn bezit afgelopen november.
wel kreeg ik er een hoop facturen bij, met oa een vervangen vlieg wiel en koppeling, brandstof pomp, lucht veren achter en gereinigde injectoren.
sinds mijn bezit heb ik de intercooler vervangen ( stuk bij aankoop ) twee turbo slangen, en de imitatie pomp vervangen door een OE VDO exemplaar. Ik ben dik tevreden als was de brandstof pomp het laaste waar ik aan dacht ik dacht dat de vorige eigenaar er een originele had laten monteren vanwege de prijs op de bij geleverde factuur bij aanschaf van de auto, maar helaas en dat heft even geduurd voor ik daar ben gaan zoeken
beste tip is denk ik om met meerdere 130 Td5's proef te rijden, zo krijg je een gevoel voor het model en de aandrijf lijn en kun je beter beoordelen of de beoogde auto ook de juiste is voor jouw.
De gemiddelde heeft tussen de 250.000 en 300.000 km gereden dus ongewoon is het niet.
Koop je er een met weinig Km's dan kun je wachten op de standaard Td5 kwaaltjes, de motor is nog te nieuw en dus zal het spul warschijnlijk nog niet vervangen zijn. je betaalt vaak meer voor de weinig Km's en daarboven op moet je de aren erna blijven investeren, het is in mijn idee beter een auto te vinden met wat meer Km's waar al het een ander aan gebeurd is, deze zijn goedkoper in aanschaf en hopenlijk is het een ander al vervangen.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: Td5 mrt 2,5 ton op teller
Net ingelopen...
Kocht mijn 300 Tdi met 250.000 op de teller, nu alweer bijna een ton verder, en loopt als een naaimachientje, geen olieverbruik, en alleen het kleine bekende zwarte pluimpje bij starten of diep doortrappen.
Kortom, het hangt er vanaf hoe er mee omgegaan is in gebruik en onderhoud. Normaliter ben je nog lang niet aan het eind dan...
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
Kocht mijn 300 Tdi met 250.000 op de teller, nu alweer bijna een ton verder, en loopt als een naaimachientje, geen olieverbruik, en alleen het kleine bekende zwarte pluimpje bij starten of diep doortrappen.
Kortom, het hangt er vanaf hoe er mee omgegaan is in gebruik en onderhoud. Normaliter ben je nog lang niet aan het eind dan...
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
Re: Td5 mrt 2,5 ton op teller
(dubbel gepost - het prikbord lag weer eens dwars)
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/05/2013 01:36 door VeeTee.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/05/2013 01:36 door VeeTee.
Re: Td5 mrt 2,5 ton op teller
Hi mijn ervaring onze 130 td5 heeft net 3 ton gelopen, inmiddels vervangen, intercooler, radiator, cilinderkop, koppeling ,v bak , tussen bak, sluitstuk pakking en bouten, remschijven rond om, alle rubbers van de reactie armen triangel, schokdempers, ecu door te lage accu spanning, handremkabel, elke 15k motor olie, elke 20k bak en t bak olie vervangen, swiffelbollen frequent, voorwiel lagers vervangen, aan het koel gedeelte voorzijde alle lagering en rollen vervangen ook het dikke lager waar de koelvin op draaid in het blok, olie pomp boutje vast gezet, stuurkogels en pitman kogel vervangen, kruisjes vervangen, bedrading verstuivers 3x vervangen, veeren rond om, onderzijde volledig in de dinitrol gezet, niet vangen en nog niet nodig turbo, startmotortor, dynamo, brandstofpomp, een 130 is een heerlijke cruiser heeft mij van het hogen noorden tot aan Marokko gebracht en nu onderweg naar down under met een beetje normaal onderhoud verwacht ik ook gewoon de 5ton te halen de enige storing die de nanocom nu aangeeft is airflow curerent 1.7 en ziet er niet meer alls nieuw uit... de laatste 10 jaar zijn wij de eigenaars en gebruik de auto elke dag. Zoek je een 2de hansje laat je niet verleiden door de kilometer stand.
Re: Td5 mrt 2,5 ton op teller
Of je dom bent .... ja, maar dat is omdat de aankoop van om het even welke auto dom is (zolang je niet in het boven Balkenende uur-tarief valt).
Koop je een 130 dan doe je het dus extra goed (want extra dom) en als hij je past dus extra leuk.
En verder: Of het dom is is dus vooral een kwestie van de juiste prijs bij de juiste auto.
Moet alles nog vervangen en is de auto daar dan ook aan toe (hangt mede van het voorgaande gebruik af), dan moet ie daarnaar geprijsd zijn.
Is alles vervangen, en is dat allemaal goed gedaan, dan mag je dat ook in de prijs zien.
Ik heb vanaf nieuw krap 200.000 met mijn Td5 gereden, en ik dacht en hoopte er nog 2 tot 3 maal zover mee te kunnen rijden (door een externe oorzaak werd deze droom woest op z'n kop gezet). Anyway, na 200.000 was er nog maar weinig aan veroudering aanwezig, en natuurlijk komt er dan wel eens wat extra onderhoud.
Marc
Koop je een 130 dan doe je het dus extra goed (want extra dom) en als hij je past dus extra leuk.
En verder: Of het dom is is dus vooral een kwestie van de juiste prijs bij de juiste auto.
Moet alles nog vervangen en is de auto daar dan ook aan toe (hangt mede van het voorgaande gebruik af), dan moet ie daarnaar geprijsd zijn.
Is alles vervangen, en is dat allemaal goed gedaan, dan mag je dat ook in de prijs zien.
Ik heb vanaf nieuw krap 200.000 met mijn Td5 gereden, en ik dacht en hoopte er nog 2 tot 3 maal zover mee te kunnen rijden (door een externe oorzaak werd deze droom woest op z'n kop gezet). Anyway, na 200.000 was er nog maar weinig aan veroudering aanwezig, en natuurlijk komt er dan wel eens wat extra onderhoud.
Marc
Re: Td5 mrt 2,5 ton op teller
Klinkt allemaal positief. Ik ga maar eens zoeken.
Tips zijn welkom. Dank.
Jan
Tips zijn welkom. Dank.
Jan