Nieuwe MRB regeling en onzin verkondigen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
edgar

Nieuwe MRB regeling en onzin verkondigen

Bericht door edgar »

Uit nieuwsgierigheid ben ik even naar de overheid en belasting pagina gegaan om te kijken wat ik nu eventueel zou moeten betalen in de toekomst. Ik kwam daarbij de volgende volstrekte onzin tegen op de pagina uitgebracht door de Nederlandse rijksoverheid.

Deze link:
[www.rijksoverheid.nl]

Doel aanpassing vrijstelling MRB.

De mrb hangt af van de CO2-uitstoot van een auto. Hoe hoger de uitstoot, hoe meer belasting u betaalt. Dat geldt nog niet voor oldtimers. Met de wetswijziging wil het kabinet bereiken dat eigenaren van vervuilende oldtimers ook mrb betalen. Vooral oldtimers die op diesel of lpg rijden zijn vervuilend. Er is een lager mrb-tarief voor benzine-oldtimers, omdat die minder vervuilend zijn. Daarnaast maken eigenaren van deze oldtimers vaak minder gebruik van hun auto.

Bovenstaande staat serieus in een pagina van de overheid.

Twee dingen vallen mij onmiddelijk op:
LPG rijders zijn vervuiled. Dat is natuurlijk de grootste onzin die er is, het is algemeen bekend en wetenschapelijk bewezen dat LPG de schoonste brandstof is voor een motor voertuig.
Daarnaast maken eigenaren van deze oldtimers vaak minder gebruik van hun auto. Het wordt dus door de staat ALGEMEEN erkend dat oldtimers minder kilometers maken. Dus waarom moeten eigenaren van old timers net zoveel belasting betalen als mensen die 60.000KM per jaar rijden??????? Bovendien dragen ze door weinig te rijden amper bij aan de CO2 uitstoot, dus de overheid heeft de verkeerde doelgroep te pakken.
Hiermee is dus bewezen dat het CO2 argument onzin is en dat deze maatregel alleen genomen is om de staatskas te spekken. Verder promoten ze om de auto meer vervuiled te maken door de LPG installatie te verwijderen, immers benzine rijden blijft goedkoop. De bevolking wordt dus BEWUST fout voorgelicht in een overheidspagina, vogens mij is dat strafbaar.

Kunnen we hier iets mee????

Ik heb zelf een oude Volvo 740 diesel stationwagon, met NIEUWE motor en een 109 V8 stage I compleet overhaalt. Aangezien ik in het buitenland woon worden deze auto's alleen gebruikt als ik in Nederland ben en af en toe rijd mijn broertje er een keer in. Ik heb geen problemen met belasting betalen, maar wel als er onredelijk maatregelen worden genomen gebaseerd op verkeerde argumenten en leugens en daar is hier duidelijk sprake van.

Ik weet dat er allerlei acties gaande zijn via dit forum en ik wil dit hier graag aan toevoegen.

Edgar 109 Stage I V8 en Volvo 740 station straight 6.
edgar

Re: Nieuwe MRB regeling en onzin verkondigen

Bericht door edgar »

Dat heb ik natuurlijk weer. Ik werk zelf in de energie techniek en begin te rekenen aan CO2 uitstoot voor benzine en diesel motoren. Nu blijkt dus dat een diesel motor MINDER, jawel let op MINDER CO2 uitstoot als een bezine motor. De CO2 emissie van een diesel motor is ongeveer 73.25g/MJ en voor benzine is dit 73.38g/MJ. Het scheelt niet veel, maar wel iets. Dus zelfs het argument dat de CO2 uitstoot voor Diesel motoren groter is gaat NIET op. Met andere woorden m.b.t. CO2 uitstoot is het zelfs BETER om op diesel te rijden als op Benzine. Als ze echt wat aan het mileu willen doen is bijvoorbeeld op alle diesel oldtimers verplicht roetfilters laten installeren en dit meenemen in de APK, Ik noem maar een dwars straat.

Edgar 109 Stage I V8 en Volvo 740 straight 6.
Rickske

Bericht door Rickske »

je moet de uitstoot berekenen per gereden kilometer, alle verschillende brandstoffen hebben een ander verbruik. een 2,25Diesel rijd op een liter bijvoorbeeld ruwweg 10 kilometer, een 2,25Benzine maar 6,5km, Op LPG is het meestal 20% minder dan op Benzine.

Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9f9f1b1aafdc298f9c208a3f6b174876', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 16566502, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Michael

Bericht door Michael »

Als ze bij de overheid echt iets willen doen aan milieu en autorijden dan hadden ze een paar jaar geleden wel de kilometer heffing doorgevoerd. Dat vind ik nog steeds de meest eerlijke manier van belasting betalen. Ook de buitenlanders betalen dan lekker mee. (Ook weer goed voor de schatkist)
Dan pas is het echt zo dat de vervuiler betaald. Immers iemand die 60.000 km per jaar rijd vervuild meer als iemand die 600 km per jaar rijd, zelfs in een prius !
En via de brandstof promoot je het zuinig rijden als. Je met een hummer A1 1 op 3 rijd betaal je meer als diegene die in een Alto 1 Op30 rijd.

Maar ja de VVD heeft dat toen mede weggestemd omdat de meeste VVD'ers veelrijders en hetbedrijfsleven met een groot wagenpark, zijn en die willen natuurlijk niet meer betalen !

Je hebt dan ook gelijk de veel rijders met oldtimers te pakken, immers je betaald per gereden kilometer! Dan hou je alleen de echte liefhebbers over. Want de leeftijd maakt dan niet veel meer uit. Hooguit in de aanschafwaarde en het onderhoud.

Het wordt eens tijd dat er eens gewone burgers aan de macht komen inplaats van die huidige slimmeriken !
Plaats reactie