conversie benzine ex-defensie 109
conversie benzine ex-defensie 109
Zoals velen met mij sta ik nu ook voor de keuze hoe mijn hobby voort te zetten.
Het is inmiddels duidelijk dat door een motorconversie diesel-benzine een betaalbare voortzetting mogelijk is,
De vraag is natuurlijk welk type motor in de 109 ex-defensie past. Iemand een suggestie?
Groet
Frits
Het is inmiddels duidelijk dat door een motorconversie diesel-benzine een betaalbare voortzetting mogelijk is,
De vraag is natuurlijk welk type motor in de 109 ex-defensie past. Iemand een suggestie?
Groet
Frits
Re: conversie benzine ex-defensie 109
Hallo Frits,
Ik rij al 2 1/2 jaar met een 109 StaWag 2.25 benzine uit 1981. Rijdt prima, trekt vlot door en kan prima met het huidige verkeer mee. Op de snelweg zonder overdrive (heb ik niet) gewoon probleemloos 100 km/u. Verbruik ongeveer 1:6
Ook door de bagger werkt de 2.25 goed ....
Robert
Ik rij al 2 1/2 jaar met een 109 StaWag 2.25 benzine uit 1981. Rijdt prima, trekt vlot door en kan prima met het huidige verkeer mee. Op de snelweg zonder overdrive (heb ik niet) gewoon probleemloos 100 km/u. Verbruik ongeveer 1:6
Ook door de bagger werkt de 2.25 goed ....
Robert
Re: conversie benzine ex-defensie 109
weet je ook of het scheelt als je op je 2.25 wat aanpassingen doet
zoals modernere ontsteking en Weber carburateur. en een overdrive die heb ik al leggen ?
willem109+
Land rover 109( benzine)
zoals modernere ontsteking en Weber carburateur. en een overdrive die heb ik al leggen ?
willem109+
Land rover 109( benzine)
Re: conversie benzine ex-defensie 109
Als jouw originele ontsteking met contactpunten goed onderhouden is met nieuwe contactpunten is dat net zo goed als een moderne electronische ontsteking. Een electronsche ontsteking is wel onderhoudsvrij. Een overdrive scheelt wel een brandstof en geluid op de snelweg ...
Robert
Robert
Re: conversie benzine ex-defensie 109
Ik rij ook al twee jaar met een 109 stawag met een 2.25 ltr benzine en overdrive.
Topsnelheid zo rond de 115 km/Uur.
Verbruik zo rond de 1 op 7 (zenith carburateur)
Ik heb de electronische ontsteking van Rega.
In het terrein houdt de benzinemotor goed stand alleen een diepe plas wil haar nog wel eens laten stoppen.
Gr Edwin
Topsnelheid zo rond de 115 km/Uur.
Verbruik zo rond de 1 op 7 (zenith carburateur)
Ik heb de electronische ontsteking van Rega.
In het terrein houdt de benzinemotor goed stand alleen een diepe plas wil haar nog wel eens laten stoppen.
Gr Edwin
Re: conversie benzine ex-defensie 109
En de 2.25 benzine loopt mooi rustig .. Tijdens het rijden hoor je eigenlijk alleen de vernellingsbak ..
Robert
Robert
Re: conversie benzine ex-defensie 109
Willem een overdrive is voor wat minder toeren maar niet voor een hogere snelheid.
Ik heb zelf ook een 2.25 benz/lpg die helemaal optimaal is afgesteld en dubbele weber, 123 en blos lpg systeem erop.Blokje loopt nu uitstekend en de 100 haal ik makkelijk.
Alle extra die je erop zet maken het zo dat hij beter loopt enkel veel vermogenswinst valt er niet te halen.
Een geflowde kop van turner schijnt wel wat meer koppel op te leveren.Als je zorgt dat alle componenten eromheen in goede conditie
zijn kan een 2.25 prima functioneren.
Ik rij al jaren met een pick-up 109 met mijn menwagen(paardenkarretje) en een tweepaards trailer erachter.Op de snelweg kan ik net de 80 halen al duurt het even.Ik gebruik de overdrive ook om in "3.5" te rijden wat dan ook prima gaat en haal makkelijk de 80 dan.
Het is gewoon een prima blokkie met veel onderdelen te koop en eenvoudige techniek.
Ik ben al jaren op zoek naar een goede 2.5 maar deze zijn blijkbaar niet te vinden.Als iemand er een heeft ga ik kijken en tref altijd een 2.25 aan, al div keren gehad.
Dirk 109- 2.25 LPG/Benz.
Foto-YP4QIQ3Z-D.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f1b8f3b3386c647e69590d38d0a8b41e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-YP4QIQ3Z-D.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-YP4QIQ3Z-D.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-YP4QIQ3Z-D.jpg', '', 16561129, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ik heb zelf ook een 2.25 benz/lpg die helemaal optimaal is afgesteld en dubbele weber, 123 en blos lpg systeem erop.Blokje loopt nu uitstekend en de 100 haal ik makkelijk.
Alle extra die je erop zet maken het zo dat hij beter loopt enkel veel vermogenswinst valt er niet te halen.
Een geflowde kop van turner schijnt wel wat meer koppel op te leveren.Als je zorgt dat alle componenten eromheen in goede conditie
zijn kan een 2.25 prima functioneren.
Ik rij al jaren met een pick-up 109 met mijn menwagen(paardenkarretje) en een tweepaards trailer erachter.Op de snelweg kan ik net de 80 halen al duurt het even.Ik gebruik de overdrive ook om in "3.5" te rijden wat dan ook prima gaat en haal makkelijk de 80 dan.
Het is gewoon een prima blokkie met veel onderdelen te koop en eenvoudige techniek.
Ik ben al jaren op zoek naar een goede 2.5 maar deze zijn blijkbaar niet te vinden.Als iemand er een heeft ga ik kijken en tref altijd een 2.25 aan, al div keren gehad.
Dirk 109- 2.25 LPG/Benz.
Foto-YP4QIQ3Z-D.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f1b8f3b3386c647e69590d38d0a8b41e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-YP4QIQ3Z-D.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-YP4QIQ3Z-D.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-YP4QIQ3Z-D.jpg', '', 16561129, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: conversie benzine ex-defensie 109
bedankt voor de info
als ik een beetje met het verkeer mee kan komen met mij 2.25 ben ik tevreden.
in me 109 hoef ik niet te racen meer genieten van het rijden.
willem109+
Land rover 109( benzine)
als ik een beetje met het verkeer mee kan komen met mij 2.25 ben ik tevreden.
in me 109 hoef ik niet te racen meer genieten van het rijden.
willem109+
Land rover 109( benzine)