Maak ze gek in den haag

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Michel WaZ

Maak ze gek in den haag

Bericht door Michel WaZ »

Email verstuurd aan
:  jaap.stuurwold@minienm.nl   mc.reusken@minienm.nl   laura.kwakernaat@minienm.nl sjirk.kuijper@minienm
elif.bagci@minienm.nl

Conform deze onderstaande regels heb ik mijn huidige Old timer aan geschaft !
Het is echter flink deprimerend dat hier zomaar door een wetsvoorstel een wijziging in door gevoerd kan worden.
Begrijpt u dan niet dat de regering met maatregelen of wijzigingen het vertrouwen wat in hun gesteld is door de Nederlandse burgers totaal verliest, gewoon vanwege de simpele reden dat de basis van vertrouwen er niet meer is.
Het zou u allemaal sieren om het aantal wijzigingen en wetsvoorstellen te tellen en dan hier zo snel mogelijk een einde maken aan al die dol dwaze ideeën !
Ga eerst eens werken aan het vertrouwen van de Nederlandse burger beste bestuurders en politici.........l
Als u nu direct uw best gaat doen om dit te bewerkstelligen en het vertrouwen hersteld dan heeft u de grootste kans dat Nederland er weer bovenop komt.
Vertrouwen is de basis van het zakendoen, vertrouwen is de basis van handel, vertrouwen is de basis van de economie, vertrouwen is de basis van iedere relatie.

VERTROUWEN IS DE BASIS VAN IEDERE AFSPRAAK.

Hoogachtend,

M.C. Kleverlaan

Motorrijtuigenbelasting (MR

Oude regeling:
Is uw auto 25 jaar of ouder, dan hoeft u geen motorrijtuigenbelasting te betalen. Deze regeling was per 1 januari 2012 "bevroren". Auto's met een 1e registratiedatum na 1 januari 1987 zouden in de toekomst niet meer vrijgesteld worden van motorrijtuigenbelasting (houderschapsbelasting).

Nieuwe regeling per 01-01-2012:
Sinds begin november 2011 is de regeling met betrekking tot de MRB gewijzigd: Oldtimers blijven belastingvrij!
De grens wordt echter opgetrokken van 25 naar 30 jaar oud. Deze leeftijd is in overeenstemming met de meeste van de ons omringende landen.

De regeling per januari 2012 is als volgt; 
Alle auto's met een 1e toelatingsdatum van 30 jaar geleden worden vanaf 2021 weer motorrijtuigenbelastingvrij!
Eigenaren van auto's die volgens de oude regeling vrijstelling MRB genieten (alle auto's met een 1e registratiedatum tot en met 31-12-1986) hoeven zich geen zorgen te maken; zij behouden het voordeel.
Om het "gat" van 25 jaar naar 30 jaar te overbruggen, is de onderstaande overgangsregeling van toepassing:
eerste ingebruikname 1987 = belastingvrij na 26 jaar in 2013
eerste ingebruikname 1988 = belastingvrij na 27 jaar in 2015
eerste ingebruikname 1989 = belastingvrij na 28 jaar in 2017
eerste ingebruikname 1990 = belastingvrij na 29 jaar in 2019
eerste ingebruikname 1991 = belastingvrij na 30 jaar vanaf 01-01-2021; blijvende regeling!
Auto's vanaf bouwjaar 1987 moeten vanaf 2013 wel een toeslag betalen indien voorzien van een dieselmotor of een LPG installatie. De motorrijtuigenbelasting en provinciale opcenten vervallen maar de brandstoftoeslag blijft van kracht.

Verstuurd vanaf mijn iPad

RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/05/2013 22:30 door Michel WaZ.
sjorsboomschors/aka/PP

Re: Maak ze gek in den haag

Bericht door sjorsboomschors/aka/PP »

ik heb ze ook met een mailtje verblijd... en Rutte met een ouderwetsche brief:

Goedendag,

ik wil graag enige frustratie uiten, en als antwoord van u graag vernemen waar ik financiële
compensatie kan claimen wegens het ten onrechte verspreiden van verhalen dat oldtimers slecht
voor het milieu zouden zijn, en als gevolg van deze hetze vrijwel nul waarde meer hebben,
en mijn geïnvesteerde tijd, geld en aandacht totaal teniet is gedaan.

Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat de milieu-effecten die de
aanleiding waren voor deze plannen niet kloppen.
"Er zijn miljoenen Nederlanders die ook een beperkt aantal kilometers rijden
en die toch het volledige bedrag aan MRB betalen"
Ja je wilt rijden en maakt een afweging van de kosten en neemt een besluit
'ik koop een auto, ook al rijd ik er weining mee'. je weet van te voren waar
je aan begint. Nu heb ik ook mijn eigen afwegingen gemaakt tegen de
wetgeving waarbij oldtimers vrijgesteld waren van MRB. toen ik die afweging
maakte was het voor mij haalbaar. De voorgenomen plannen zetten mij echter
met de rug tegen de muur, het is dan voor mij niet meer financieel haalbaar.
De MRB gaat van €0,-- naar + €2300,-- per jaar per auto, en ik heb er twee!
Ik zie mij gedwongen deze auto’s te verkopen. De voorgenomen wetgeving zal
er voor zorgen dat de waarde aanzienlijk zal dalen, wellicht zullen deze
auto’s onverkoopbaar zijn. Tegen het licht van de huidige plannen was ik
nooit aan een dergelijk project begonnen.
Waar ik de grootste moeite mee heb is het inconsistente beleid van de
regering, die mij als individu schade berokkent, en de kromme en eenzijdige
kijk van deze coalitie!
In eerste instantie was er sprake van een MILIEUmaatregel, maar zoals ik nu
constateer is er wel degelijk sprake van een , kort door de bocht, de
bezitter van 1 of meerdere Oldtimers onnodig op kosten jagen.
Mijn 30 jaar oude BMW rijdt op LPG, een schonere brandstof dan benzine, wat
me dus OF geld gaat kosten, OF ik rijd weer op benzine.... hmmm, goede mileu
oplossing...!!

En WAAROM kost een LPG/DIESEL auto van 26-40 jaar de reguliere MRB, out of
the blue?? Ik ga voor mijn Land Rover diesel dus ineens van 0 naar ruim 2200
euro per jaar, en ik heb in 3 jaar ruim 14000 euro uitgegeven in Nederland
( BTW!) aan onderhoud en restauratie van deze auto, maar als uw plannen
uitgevoerd worden is deze auto gedevalueerd tot oudijzer prijzen ivm.
Onverkoopbaarheid.
Denk/verwacht u nu echt dat ik dan een “ groene” auto ga aanschaffen?
waarvan dan?
Ik had wellicht beter mijn spaarcenten bij de DSB bank kunnen onderbrengen....

Om een auto te produceren is er grondstof gedelft, energie gebruikt , en dat is een groot milieu-onvriendelijk traject.
Als deze auto’s niet om de 6-12 jaar vervangen worden scheelt dat een hele hoop uitstoot, energie en delfstoffen;
want ik GEBRUIK een 30 jaar oude auto namelijk nog, is dat niet het ultieme recycelen?
Alternatief is dat ik in plaats van een diesel een V8 benzine motor inbouw,
om me mijn hobby niet te laten ontnemen, alle 6000km per jaar .
Ik hoop dat u uw zienswijze en standpunten nog eens ernstig overweegt, en
te raden gaat bij mensen die wel over de toekomst en continuering van een
bedrijfstak nadenkt, om nog maar te zwijgen van de vele duizenden
particulieren die wederom uitgeperst worden voor een oplossing welke alleen
maar geld gaat kosten en gedoemt is te mislukken.

Met vriendelijke groet...
Michel WaZ

Top Sjors, ik heb net het gehele kabinet weer gemaild met mijn boodschap ik ga ook flutte eh Rutte een ouderwetse brief zonder postzegel sturen met het geen vertrouwen meer hebben.
We komen er wel !
landroverboer

Bericht door landroverboer »

goed bezig , maar nederland is niet meer te redden,deze problemen hadden ze al jaren eerder kunnen in zien,ik bedoel maar dat het er om gaat dat er geld op de plank moet komen,maar het ergste is dat als er weer wat uit te geven is en er is nog steeds wat uit te geven,dan is het aan onzin en wachtgelden ect ect en zogenaamde natuur aanleg wat geld kost en niks opbrengt ,ik wil er maar mee zeggen ZE LEREN ER NIKS VAN en hebben met het oltimerverhaal weer wat afgebroken waar de gewone man niet blij mee is,DUS WE MOETEN MAAR EVEN WEER KIJKEN WAAR WE DE VOLGENDE KEER OP MOETEN STEMMEN ,IK DENK NIET OP DEZE HALVE ZOLEN,het boerenverstand is al jaren ver te zoeken in nederland, persoonlijk kom ik er wel redelijk bij weg met de mrb ,maar ben het er niet mee eens zoals het wordt aangepakt,
landroverboer

Bericht door landroverboer »

goed bezig , maar nederland is niet meer te redden,deze problemen hadden ze al jaren eerder kunnen in zien,ik bedoel maar dat het er om gaat dat er geld op de plank moet komen,maar het ergste is dat als er weer wat uit te geven is en er is nog steeds wat uit te geven,dan is het aan onzin en wachtgelden ect ect en zogenaamde natuur aanleg wat geld kost en niks opbrengt ,ik wil er maar mee zeggen ZE LEREN ER NIKS VAN en hebben met het oltimerverhaal weer wat afgebroken waar de gewone man niet blij mee is,DUS WE MOETEN MAAR EVEN WEER KIJKEN WAAR WE DE VOLGENDE KEER OP MOETEN STEMMEN ,IK DENK NIET OP DEZE HALVE ZOLEN,het boerenverstand is al jaren ver te zoeken in nederland, persoonlijk kom ik er wel redelijk bij weg met de mrb ,maar ben het er niet mee eens zoals het wordt aangepakt,
Michel WaZ

Mogguh, ook ik kom redelijk weg als ik mijn LPG installatie demonteer ( zit er net 2 jaar in) kost me geld.......
Na,ja het is al een dure hobby dus dat kan er ook wel bij.
Waar het mij om gaat is dat er een nieuwe regeling in 2012 van kracht is gegaan met een overgangs regeling en dat de Diesel hobbyisten onevenredig hard gepakt worden.
Veel hobbyisten hebben een jaren 80 wagen aangeschaft mede door de 2012 MRB regeling, 1,5 jaar verder zijn wij eigenlijk allemaal het lulletje door de MRB regeling 2014 die er gaat komen (met of zonder aanpassingen).

Dus dat gehakketak en heen en weer gespring van deze regering ben ik meer dan zat, je kan nergens meer van opaan.
Het resultaat van al dit gedoe is dat er weer een mega bedrag gespaard is , iedereen is bang voor de toekomst en zo valt de economie stil.
Vertrouwen dat moet terug komen en met deze regering gaat dat niet lukken gezien ALLE wetswijzigingen die ze voorstelt.
Kijk naar de aankoop van de huizen, zorgstelsel, aanpassing huurwaarde, BTW omhoog, dan weer omlaag
Ook ik ben er klaar mee, maar nu al de moed opgeven.............. NEE !

RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
Michel WaZ

Re: 1e reactie infra en milieu

Geachte Kleverlaan,

Hartelijk dank voor uw e-mail gericht aan het ministerie van Infrastructuur en Milieu. Motorrijtuigenbelasting valt onder het ministerie van Financiën. Ik heb uw vraag voorgelegd aan Financiën en bijgaand hun reactie.

Met vriendelijke groet,

Loes Klijn
Adviseur Maatschappelijke Correspondentie

........................................................................
Directie Communicatie
Ministerie van Infrastructuur en Milieu
Plesmanweg 1-6 | 2597 JG | Den Haag | Kamer A02.09 Postbus 20901 | 2500 EX | Den Haag ........................................................................
publiek@minienm.nl
........................................................................

Van: Michel Kleverlaan [mailto:mkleverlaan63@hotmail.nl]
Verzonden: zaterdag 4 mei 2013 22:22
Aan: Stuurwold, J. (Jaap) - DCO; Bagci, E. (Elif) - DCO; mc.reusken@minienm.nl; laura.kwakernaat@minienm.nl; sjirk.kuijper@minienm.nl
Onderwerp: Vertrouwen verloren

Conform deze onderstaande regels heb ik mijn huidige Old timer aan geschaft !

Het is echter flink deprimerend dat hier zomaar door een wetsvoorstel een wijziging in door gevoerd kan worden.

Begrijpt u dan niet dat de regering met maatregelen of wijzigingen het vertrouwen wat in hun gesteld is door de Nederlandse burgers totaal verliest, gewoon vanwege de simpele reden dat de basis van vertrouwen er niet meer is.

Het zou u allemaal sieren om het aantal wijzigingen en wetsvoorstellen te tellen en dan hier zo snel mogelijk een einde maken aan al die dol dwaze ideeën !

Ga eerst eens werken aan het vertrouwen van de Nederlandse burger beste bestuurders en politici.........l

Als u nu direct uw best gaat doen om dit te bewerkstelligen en het vertrouwen hersteld dan heeft u de grootste kans dat Nederland er weer bovenop komt.

Vertrouwen is de basis van het zakendoen, vertrouwen is de basis van handel, vertrouwen is de basis van de economie, vertrouwen is de basis van iedere relatie.

VERTROUWEN IS DE BASIS VAN IEDERE AFSPRAAK.

Hoogachtend,

M.C. Kleverlaan

Motorrijtuigenbelasting (MR

Oude regeling:
Is uw auto 25 jaar of ouder, dan hoeft u geen motorrijtuigenbelasting te betalen. Deze regeling was per 1 januari 2012 "bevroren". Auto's met een 1e registratiedatum na 1 januari 1987 zouden in de toekomst niet meer vrijgesteld worden van motorrijtuigenbelasting (houderschapsbelasting).

Nieuwe regeling per 01-01-2012:
Sinds begin november 2011 is de regeling met betrekking tot de MRB gewijzigd: Oldtimers blijven belastingvrij!
De grens wordt echter opgetrokken van 25 naar 30 jaar oud. Deze leeftijd is in overeenstemming met de meeste van de ons omringende landen.

De regeling per januari 2012 is als volgt;
Alle auto's met een 1e toelatingsdatum van 30 jaar geleden worden vanaf 2021 weer motorrijtuigenbelastingvrij!
Eigenaren van auto's die volgens de oude regeling vrijstelling MRB genieten (alle auto's met een 1e registratiedatum tot en met 31-12-1986) hoeven zich geen zorgen te maken; zij behouden het voordeel.
Om het "gat" van 25 jaar naar 30 jaar te overbruggen, is de onderstaande overgangsregeling van toepassing:

* eerste ingebruikname 1987 = belastingvrij na 26 jaar in 2013
* eerste ingebruikname 1988 = belastingvrij na 27 jaar in 2015
* eerste ingebruikname 1989 = belastingvrij na 28 jaar in 2017
* eerste ingebruikname 1990 = belastingvrij na 29 jaar in 2019
* eerste ingebruikname 1991 = belastingvrij na 30 jaar vanaf 01-01-2021; blijvende regeling!

Auto's vanaf bouwjaar 1987 moeten vanaf 2013 wel een toeslag betalen indien voorzien van een dieselmotor of een LPG installatie. De motorrijtuigenbelasting en provinciale opcenten vervallen maar de brandstoftoeslag blijft van kracht.

Verstuurd vanaf mijn iPad

Dit bericht kan informatie bevatten die niet voor u is bestemd. Indien u niet de geadresseerde bent of dit bericht abusievelijk aan u is toegezonden, wordt u verzocht dat aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen. De Staat aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade, van welke aard ook, die verband houdt met risico's verbonden aan het elektronisch verzenden van berichten.
This message may contain information that is not intended for you. If you are not the addressee or if this message was sent to you by mistake, you are requested to inform the sender and delete the message. The State accepts no liability for damage of any kind resulting from the risks inherent in the electronic transmission of messages. .

willem

Re: 1e reactie infra en milieu

Bericht door willem »

helaas ieder 1 weer de zelfde brief
willem

Bericht door willem »

Michel WaZ

We houden vol Willem, er word nu tenminste gereageerd dus weer een stapje verder en wie weet wat er nog komt.
Ik gisteren ook een mail gehad van de programma maker van editie.nl , die was verbaasd over mijn reactie (d).
Hij dacht dat hij ons zo had geholpen, heb gezegd dat wij weer terug bij af waren.
Wie weet wat hier weer op volgt.

Groet michel WaZ

willem

Bericht door willem »

klasse Michel
voor mij maakt het ook niet veel uit ik rij benzine.
maar het is een schande hoe ze sommige mensen hun hobby afpakken.
daarom doe ik ook overal aan mee waar ik kan.
Hans 109

Bericht door Hans 109 »

Stem gezond, Stem blond

mvg Hans
willem

Bericht door willem »

ik dacht dat wilders wit haar had?
wouter110

Bericht door wouter110 »

waar ik beetje bang voor ben is dat ze nu expres de "oldtimergroep" uit elkaar trekken om minder tegenstand te krijgen.
Nu pakken ze de dieselrijders (zoals ik ) en zorgen dat de benzinerijders nog enigzins gespaard blijven, dan hebben ze de grootste groep in Den Haag in ieder geval niet meer tegen ze.
En volgend jaar komen ze erachter dat het gewenste bedrag niet binnenkomt, en passen ze de wet toch gewoon nog een keer aan en betalen alle benzinerijders ook gewoon de volle mep!
Apke

Bericht door Apke »

Of ze nu bewust de groep uit elkaar trekken weet ik niet. Wel heb ik het idee dat ik niet meer weet wat ik zou moeten doen.

Larrie staat nu voor groot onderhoud binnen en ik ben op het punt gekomen om het diesel blok er weer in terug te plaatsen. Diesel betekend MRB tot ie 40 is. Ik zou er ook een benzine blok in kunnen hangen en laten herkeuren. Waar ik bang voor ben is dat de regels voor benzine volgend jaar (als het voor diesel en lpg doorgaat) aangepast zullen worden. Het blijft politiek.

Om toch even met de politiek bezig te blijven. Het is niets nieuws om eerst iets verschrikkelijks voor te stellen om daarna iets wat minder erg lijkt er doorheen te drukken. Een voorbeeld is het geld in Cyprus. Hadden ze gelijk voorgesteld dat je alles boven de ton kwijt zou zijn, dan was die regeling er nooit doorheen gekomen. Er is dus eerst iets anders voorgesteld om onder luid protest te doen voorkomen dat je bezwijkt (maar wel je doel bereikt).
Misschien komt er voor de oldtimers een kilometer heffing. Politiek kan dan aangetoond worden dat er naar het volk is geluisterd en de kilometer heffing (wat al jaren een wens is) kan 'probleemloos' ingevoerd worden. De vervolgstappen van de km-heffing zouden kunnen worden: grijs kenteken, auto's v.d. zaak en overige auto's.

De Nederlandse politiek is helaas in vele opzichten onbetrouwbaar gebleken.

Apke
Beheerder PrikkersWinkel

larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8b1a141d31dad2d5a3330e41b5b9baa6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 16539816, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
wouter110

Bericht door wouter110 »

dat lijkt me inderdaad een lastige keus waar je voor staat. Het blijft een gok, want dr is geen pijl op te trekken!
Wachten tot ie 40 jaar is schiet ook niet op want gezien de politiek nooit compleet de andere richting op gaat:
het was 25 jaar, toen werd het 30 jaar (+5) en binnen 2 jaar al 40 jaar (+10). Dat betekend dat over 4 jaar de oldtimer leeftijd al ergens op de 120 jaar zit...

Ongeveer gelijkgetrokken met de pensioenleeftijd dus!
Michel WaZ

Tegen de tijd dat wij onze 40 jarige hobby MRB vrij kunnen laten rijden zijn de fossiele brandstoffen aardig op denk ik.
Wouter er is geen verschil tussen de diesel en LPG rijder, allebei worden we genaaid door de politiek!
Echter, allemaal de rug recht, borst vooruit en de strijd aangaan met deze matennaaiers in Den Haag!
Tot nu toe zijn we aardig geweest, misschien moeten we eens wat laten merken niet meer mailen, kansloos je krijgt een standaard mailtje terug en klaar zijn ze......
Nog erger zijn die prutsers die helemaal niet reageren, dat zijn 1e klas pannenkoeken die de burger niet serieus nemen.
Politiek, een mooi woord voor " burgertje treiteren" !!!!!!!!!!!!

Apke

Bericht door Apke »

Benzine rijders worden volgens mij ook flink gepakt. Ze mogen 1/4 van het jaar niet rijden en moeten daarvoor MRB betalen wat 1/4 van het volle tarief is.
Volgens mij mogen benzine rijders dus 9 maanden per jaar gratis rijden, maar moeten ze betalen voor de periode waarop ze niet de weg op mogen Misschien heb ik het niet helemaal goed begrepen

Apke
Beheerder PrikkersWinkel

larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ce5ac188e5c5fbe9523aaf17660e13e2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 16540255, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Michel WaZ

Hoi Apke, zo heb ik het ook begrepen hoor. Het is in principe maximaal € 120,- voor die 9 maanden.
Dan 3 maanden van de weg af........enne daar heb ik problemen mee.
Evenals dat de diesel en LPG auto,s (26/40jaar) de volle mep moeten betalen.
Je reinste discriminatie, en dat mag niet zoals in de grondwet staat omschreven.

Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Gelijkheidsbeginsel; Verbod van discriminatie
In de eerste zin van artikel 1 is het gelijkheidsbeginsel opgenomen. In het gelijkheidsbeginsel ligt een opdracht besloten aan de wetgever, het bestuur en de rechter om bij het stellen van regels of het nemen van beslissingen in concrete gevallen alleen ter zake doende en gerechtvaardigde verschillen van de zich voordoende gevallen in aanmerking te nemen.
De tweede zin bepaalt dat discriminatie wegens
godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht, of op welke grond dan ook, niet is toegestaan. De woorden ‘of op welke grond dan ook’ breiden het verbod van discriminatie tot andere dan de in deze volzin genoemde discriminatiegronden uit.
Ter uitwerking van artikel 1 is de Algemene wet gelijke behandeling

De Nederlandse Grondwet (2006)
U bevindt zich hier:Home Documenten en publicaties Rapporten De Nederlandse Grondwet (2006)

Cao Michel WaZ

7 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/05/2013 17:06 door Michel WaZ.
sjorsboomschors/aka/PP

stond ook zoiets als hondenbelasting... in sommige gemeenten wel,anderen niet... voorgekomen & toegewezen..
kunnen we ook proberen; heb tenslotte een rechtsbijstandsverzekering
Michel WaZ

Met de laatste regel artikel 1 van de grondwet maken we wel kans hoop ik, heb net even de grondwet door gelezen maar er staan nog wel meer punten in zoals een overgangsregeling bij verandering wet............

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/05/2013 17:16 door Michel WaZ.
Apke

Bericht door Apke »

Ik betaal nog steeds hondenbelasting

Volgens mij moeten gemeenten bij het innen van hondenbelasting ook aantoonbaar iets doen voor de hondenbezitters. Vrije poep veldjes is zo iets. Als de gemeente kan aantonen dat ze poepveldjes hebben en onderhouden, dan mogen ze hondenbelasting heffen.

Nu is het bij de oldtimers zo dat de regering niets extra's doet voor rijders op LPG of diesel. We mogen niet over andere wegen rijden (file vrij) of bijvoorbeeld in bepaalde gebieden rijden (waar benzine auto's niet zouden mogen komen).

Apke
Beheerder PrikkersWinkel

larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e767f339836c4487a0f433084fddd7eb', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 16540759, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Michel WaZ

Ja breek me de bek niet open met de hondenbelasting, dat is een belasting op trekhonden in 1910 ingevoerd, gelukkig heeft de rechtbank van s' Hertegenbosch hierover dit jaar een uitspraak gedaan. Nog maar 287 eigenwijze gemeentes heffen deze belasting, gewoon bezwaar aantekenen en verwijzen naar de uitspraak.
Weer een bewijs van geldklopperij, de burger leeg trekken.

Maar we dwalen af, ik ben geen jurist maar als je eens de grondwet na leest is er toch hoop. Wellicht kunnen we aangifte doen van discriminatie bij Opstelten of Teeven van justitie.
Ik duik hier nog even in om e.e.a. uit te zoeken, valt niet mee een hoop dure woorden.
Ook het wetboek van strafrecht heeft middelen, ook hier duik ik in maar hulp is welkom dit is echt saai.

Apke

Bericht door Apke »

Terwijl ik zojuist met de honden liep heb ik nog even nagedacht over discriminatie en gelijkheid van behandeling. Dit kan ook tegen je gebruikt worden.
Voor onze Disco (uit 2000) betaal ik de volle mep. Waarom zou ik dan niets hoeven te betalen voor de Series (uit 1979)? Is dit een discriminatie op leeftijd, zo ja voor welke auto?

Mocht je dus iets willen gaan doen met gelijkheid in behandeling, zorg dan dat het niet tegen je gekeerd kan worden.

Apke
Beheerder PrikkersWinkel

larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fe4b0c6e972ab713c9b8bcc7d7ed0070', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 16540903, 600, 600, 'Loading image ...', false);
sjorsboomschors/aka/PP

Apke Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik betaal nog steeds hondenbelasting
>
> Volgens mij moeten gemeenten bij het innen van
> hondenbelasting ook aantoonbaar iets doen voor de
> hondenbezitters. Vrije poep veldjes is zo iets.
> Als de gemeente kan aantonen dat ze poepveldjes
> hebben en onderhouden, dan mogen ze
> hondenbelasting heffen.
>
> Nu is het bij de oldtimers zo dat de regering
> niets extra's doet voor rijders op LPG of diesel.
> We mogen niet over andere wegen rijden (file vrij)
> of bijvoorbeeld in bepaalde gebieden rijden (waar
> benzine auto's niet zouden mogen komen).
tja, dat werkt wel bij " ons" en sommige anderen.....
land-rover-defender-2007-mud-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d8b8d7b003ddd2dd7424c397be566c51', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flizwoodtravels.files.wordpress.com%2F2011%2F05%2Fland-rover-defender-2007-mud-1.jpg', 'http://lizwoodtravels.files.wordpress.com/2011/05/land-rover-defender-2007-mud-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flizwoodtravels.files.wordpress.com%2F2011%2F05%2Fland-rover-defender-2007-mud-1.jpg', '', 16540909, 600, 600, 'Loading image ...', false);
sjorsboomschors/aka/PP

Apke Schreef:
> Terwijl ik zojuist met de honden liep heb ik nog
> even nagedacht over discriminatie en gelijkheid
> van behandeling. Dit kan ook tegen je gebruikt
> worden.
> Voor onze Disco (uit 2000) betaal ik de volle mep.
> Waarom zou ik dan niets hoeven te betalen voor de
> Series (uit 1979)? Is dit een discriminatie op
> leeftijd, zo ja voor welke auto?
>
> Mocht je dus iets willen gaan doen met gelijkheid
> in behandeling, zorg dan dat het niet tegen je
> gekeerd kan worden.

wel, OMDAT er sprake is van 25 jaar WEL MRB, waar ter wereld dan ook!!
betaald is, en dit zeg maar de AOW is voor de bezitter, dan wel het voertuig
en let wel, eenieder, ook hier WIL wel betalen en zo iets bijdragen, maar out of the blue 2380 betalen voor een 30 jaar oude diesel aan MRB per jaar.... en maar 6000 km mee rijden is te gek voor woorden.( om van devaluatie nog maar te spreken!) dat is de issue
Michel WaZ

Je hebt wel een punt Apke, ik moeten daar ook maar eens induiken hoe we dat gaan oplossen.
Het is in ieder geval geen auto die in de Old timer regeling valt.
Ik kan zoals jij bedoelt het niet gooien op leeftijdsdiscriminatie, wel op brandstofdiscriminatie hierdoor word ik persoonlijk gediscrimineerd door mijn opvattingen betreffende Old timers en hun brandstoffen dus even kort gezegd word ik beperkt in mijn ziens en leefwijze door de MRB 2014.

Michel WaZ

sjorsboomschors/aka/PP Schreef:
> Apke Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Terwijl ik zojuist met de honden liep heb ik
> nog
> > even nagedacht over discriminatie en gelijkheid
> > van behandeling. Dit kan ook tegen je gebruikt
> > worden.
> > Voor onze Disco (uit 2000) betaal ik de volle
> mep.
> > Waarom zou ik dan niets hoeven te betalen voor
> de
> > Series (uit 1979)? Is dit een discriminatie op

> > leeftijd, zo ja voor welke auto?
> >
> > Mocht je dus iets willen gaan doen met
> gelijkheid
> > in behandeling, zorg dan dat het niet tegen je
> > gekeerd kan worden.
>
> wel, OMDAT er sprake is van 25 jaar WEL MRB, waar
> ter wereld dan ook!!
> betaald is, en dit zeg maar de AOW is voor de
> bezitter, dan wel het voertuig
> en let wel, eenieder, ook hier WIL wel betalen en
> zo iets bijdragen, maar out of the blue 2380
> betalen voor een 30 jaar oude diesel aan MRB per
> jaar.... en maar 6000 km mee rijden is te gek voor
> woorden.( om van devaluatie nog maar te spreken!)
> dat is de issue

Hey Sjors, ik snap dat je geïrriteerd bent, ben ik ook die AOW voor de auto is ook een goeie en we moeten ons blijven verzetten tegen die dwaze plannen.
Alleen moeten we wel met gegronde argumenten komen om politiek Den Haag te overtuigen van ons standpunt.
Apke heeft wel een punt, zo zie je maar weer dat dit item best wel problemen oplevert.
Wat echt belangrijk is dat onze neuzen richting Den Haag blijven staan, niet naar elkaar.
Turlijk zijn er tegenstrijdige belangen, maar we werken er met zijn allen aan om er op de best mogelijke manier doorheen te geraken.
RobSLaro

Bericht door RobSLaro »

Ahum, waarom moeten andere auto's wel wegenbelasting betalen?
We/jullie hebben het toch over recht gelijkheid. Nu ben je een uitzondering net als een tractor.
Dat is de ongelijkheid, dus ga je nu niet verkeert van start met je beargumentering.
Volgens mij is het probleem eerst niet, nu wel betalen.
willem

Bericht door willem »

Ahum, waarom moeten andere auto's wel wegenbelasting betalen?
We/jullie hebben het toch over recht gelijkheid. Nu ben je een uitzondering net als een tractor.
Dat is de ongelijkheid, dus ga je nu niet verkeert van start met je beargumenteren.
Volgens mij is het probleem eerst niet, nu wel betalen.

Ik zelf heb geen probleem met betalen.
Waar ik een probleem mee heb dat ze met mensen lopen te dollen.
Eerst beloftes maken en daarna een hoop mensen in problemen brengen onder het motto milieu terwijl het gewoon een goedkope truc is om geld binnen te halen.
dat is schandalig terwijl manieren zijn om het op te lossen maar dat doen ze niet om dat dat niet genoeg oplevert.

willem109+
Land rover 109( benzine)
sjorsboomschors/aka/PP

kijk, betalen is idd niet zo'n issue meer, daar heeft iedereen zich wel bij neergelegd... maar de argumenten waarom en hoezo & de willekeur is onbegrijpelijk, en zeker de " branchedeskundige" .... te gek voor woorden.
waarom niet gelijke monnikken & gelijke kappen... dus 30 jaar en ouder is oldtimer, en LPG/Benzine?Diesel is evenveel betalen.
wel benieuwd trouwens of ik met een 30 jaar oude LPG/Diesel wel om de twee jaar APK moet hebben, net zoals een benzine, of elk jaar zoals een auto tot 30 jaar...
weer een puntje van discriminatie
Michel WaZ

Mogguh mannen, met MRB voldoen heb ik ook geen problemen, maar het is wel hoe dit allemaal door onze strot geduwd word en daar heb ik veel moeite mee.
Voorbeelden genoeg hoe de politiek alles maar ongenuanceerd wijzigde terwijl de burger een jaar daarvoor een bepaalde aanschaf heeft gedaan.
Daarvoor wil ik mij binnen de grenzen van de wet inzetten met de mogelijkheden die voorhanden zijn om deze nieuwe MRB regeling dusdanig aan te passen dat de hobbyist gewoon zijn hobby kan uit oefenen.
Ik vind het dus ongelooflijk dat er in 2012 een nieuwe MRB regeling is ingegaan en 2 jaar verder gaat dit de prullenbak in.
Zo kan je in dit land nergens meer van op aan en daar verzet ik me tegen, iedereen houdt zijn centjes op een of andere spaarrekening en denkt wel 10 x na voordat er geld uit gegeven word.
Ook 1 van de punten van het huidige voorstel is volkomen belachelijk, 3 maanden je auto van de weg.........!
Ik wil gewoon rijden wanneer het mij uitkomt en daar bovenop , moeten wij bloeden voor alle fouten van deze regering?

Have à Nice day

Plaats reactie