hoop MRB

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Maikel

hoop MRB

Bericht door Maikel »

Eindelijk een sprankje hoop:

Geachte heer Kauffman,

Hartelijk dank voor uw mail over de belasting op oldtimers. Wij waarderen het wanneer mensen als hobby zuinig zijn op mobiel erfgoed, het onderhouden, er zelf van genieten en anderen laten meegenieten.

De regering heeft wel een overgangsregeling voor oldtimers op benzine, namelijk een kwarttarief (met een maximum van €120 per jaar), zolang je de auto in drie wintermaanden niet gebruikt.

Wij vinden het jammer dat de regering er niet voor gekozen heeft om ten minste een vergelijkbare regeling te treffen voor diesel-en LPG-auto’s. De doelstelling van de regeling is het opheffen van de belastingvrijestelling van auto’s die als oldtimers kwalificeren voor dagelijks en zeer intensief gebruik. Dat is volgens ons ook met diesel en LPG auto’s zeer goed mogelijk bij gebruik van een gelijksoortige overgangsregeling.

Voor de LPG- auto’s geldt ook nog dat wij de suggestie om de installatie dan maar te verwijderen, echt verwerpelijk vinden vanuit milieutechnisch en duurzaamheidsoogpunt. Velen hebben hem juist ingebouwd om het milieu en de portemonnee te sparen.

We zullen daarom ook beide moties van collega Bashir (SP) steunen, wanneer deze op 14 mei of later in stemming komen en hopen dat de staatssecretaris erin zal slagen een passende overgangsregeling te vinden voor echte oldtimers.

Een vriendelijke groet,

Pieter Omtzigt (woordvoerder belastingen)
Sander de Rouwe (woordvoerder mobiliteit)
Leden van de Tweede Kamer voor het CDA

Van: Kauffman, Maikel (VWM) [mailto:maikel.kauffman@rws.nl]
Verzonden: zaterdag 27 april 2013 15:48
Aan: Samsom D.M.; Zijlstra, H.; Haersma Buma van Mr. S.; Pechtold A.; Slob A.; Staaij van der mr. C.G.; Krol H.; Ojik van, B.; Wilders G. {Privé}; Thieme M.L.; Roemer E.G.M.; Groot E.; Neppérus H.; Omtzigt P.H.; Vliet van R.; Koolmees W.; Klaver J.; Schouten C.J.; Bashir F
Onderwerp: mrb oldtimers

Beste collega’s bij het Rijk,

Met leed in de ogen zie ik hoe mijn moeite om een beetje verantwoord auto te rijden, naar de knoppen gaat.

Ik rijd in een LandRover uit 1984. Op LPG. Een auto waarvoor in de afgelopen 29 jaar tal van auto’s niet te zijn hoeven geproduceerd omdat deze bleef rijden.

Dat scheelt een hoop belasting voor het milieu! Hij rijdt ook nog op LPG. En een bescheiden aantal kilometers.

Het is ook een leuke hobby, waarmee ik veel zielsverwanten heb ontmoet. Mijn portemonnee stelt mij niet in staat even een auto te gaan kopen, zoals er bij u in Den Haag wordt gepraat. Zeker nu niet.

Op deze manier wordt mij een leuke hobby, een passie, een ideaal afgenomen en kapotgemaakt.

Ik kan u zeggen dat, hoe meer ik erover wil schrijven, mijn boosheid en frustratie naar een kookpunt begint te klimmen. Daarom lijkt me nu het moment u te vragen alles in het werk te stellen dit belachelijke idee naar de vuilnisbak te verwijzen, of op zijn minst zwaar af te zwakken.

Ik hoop u aanzienlijk te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

Maikel Kauffman
wouter110

Re: hoop MRB

Bericht door wouter110 »

beter als een van die standaard antwoorden

Heb je hem en zijn vrienden ook het linkje: [www.vrijstellingoldtimer.nl] doorgestuurd die hun vervolgens weer door al hun kamervrienden kunnen laten invullen?
Wellicht wil weekers ook wel ondertekenen....
Paul Stroink, One-Ten.nl

Bericht door Paul Stroink, One-Ten.nl »

Wel hoop, maar ook 90% standaard ik heb bijna dezelfde mail gekregen:

Geachte heer Stroink,

Hartelijk dank voor uw mail over de belasting op oldtimers. Wij waarderen het wanneer mensen als hobby zuinig zijn op mobiel erfgoed, het onderhouden, er zelf van genieten en anderen laten meegenieten.
En we begrijpen dat de oldtimers sector ook gewoon werkgelegenheid biedt, zoals bij u.
De regering heeft wel een overgangsregeling voor oldtimers op benzine, namelijk een kwarttarief (met een maximum van €120 per jaar), zolang je de auto in drie wintermaanden niet gebruikt.
Wij vinden het jammer dat de regering er niet voor gekozen heeft om ten minste een vergelijkbare regeling te treffen voor diesel-en LPG-auto’s. De doelstelling van de regeling is het opheffen van de belastingvrijestelling van auto’s die als oldtimers kwalificeren voor dagelijks en zeer intensief gebruik. Dat is volgens ons ook met diesel en LPG auto’s zeer goed mogelijk bij gebruik van een gelijksoortige overgangsregeling.
Voor de LPG- auto’s geldt ook nog dat wij de suggestie om de installatie dan maar te verwijderen, echt verwerpelijk vinden vanuit milieutechnisch en duurzaamheidsoogpunt. Velen hebben hem juist ingebouwd om het milieu en de portemonnee te sparen.
We zullen daarom ook beide moties van collega Bashir (SP) steunen, wanneer deze op 14 mei of later in stemming komen en hopen dat de staatssecretaris erin zal slagen een passende overgangsregeling te vinden voor echte oldtimers.
Een vriendelijke groet,
Pieter Omtzigt (woordvoerder belastingen)
Sander de Rouwe (woordvoerder mobiliteit)
Leden van de Tweede Kamer voor het CDA
sjorsboomschors/aka/PP

Bericht door sjorsboomschors/aka/PP »

mooi, maar wat hebben die wintermaanden er mee te maken?? dan is het juist het leukste!
doe dan 150-200 per jaar
Plaats reactie