RDW goedgekeurd

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Marc

RDW goedgekeurd

Bericht door Marc »

Hoi,

Vandaag ben ik bij de RDW geweest voor de keuring van mijn LW van diesel naar benzine (4-cylinder). Het was slechts een formaliteit: wegen, CO meten, aannemelijk maken dat het benzine blok niet gestolen is, controle bevestiging blok, en 55 euro afrekenen. De keurmeester gaf aan dat ik de 'eerste' was, maar dat ze erg veel keuringen van diesel naar benzine verwachten. Voor het verschil in mrb kan ik erg veel benzine kilometers maken. Jammer dat het zo moet: het milieu is hier niet erg mee gebaat.

Marc
Veronica

Re: RDW goedgekeurd

Bericht door Veronica »

Gefeliciteerd Marc veel fijne kilometers met je benzine LW.

Veronica
SIII 109 Stawag "Onze Ouwe"
2,6l. 6 cilinder op benzine uit 1978
Erik One-ten+LW op 't werk

Bericht door Erik One-ten+LW op 't werk »

Alsof je het hebt aan zien komen Marc. Mooi dat de keuring goed verlopen is.

Grtz. Erik

NetNait

Bericht door NetNait »

Gefeliciteerd Marc,

Zelf ook LW rijder, ben ook van plan om een blok wissel te doen van diesel naar benzine. Ben je nog tegen problemen aangelopen? . En heb je, je 24 volt systeem behouden of omgebouwd naar 12 volt. Hoor graag je ervaringen.

Groet Martin

Landrover Lightweight type 88 1978
NetNait "less is more" [www.mijnalbum.nl]

Geert Oude Luttighuis

Bericht door Geert Oude Luttighuis »

Heb je op basis van de voorgenomen veranderende regelgeving het besluit genomen om naar benzine over te stappen? Zo ja, in het minieme geval dat de regelgeving er niet doorkomt zoals die nu voorligt, krijg je dan geen spijt?
Michel WaZ

Bericht door Michel WaZ »

Gefeliciteerd en een hoop veilige kilometers ! Vraagje had je officiële papieren nodig van het blok om aan te tonen dat hij niet dmv diefstal toe geëigend is ? Of kon je gewoon een " ik verklaar hierbij" briefje invullen?

Groet michel WaZ

RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
Erik One-ten+LW op 't werk

Bericht door Erik One-ten+LW op 't werk »

Ik heb Marc geholpen bij het ombouwen. Er is een ex-ABL motortje ingegaan (24V) en dus de juiste startmotor. Het gloeirelais is startrelais geworden en de + voor de bobine kun je zo van het contactslot af pakken.
Netjes starten en uitzetten met de sleutel dus.

Er was toen nog niets bekend wat betreft de MRB en het ging hem vooral om comfort dacht ik. Wellicht een prima keus geweest.

Grtz. Erik

Marc

Bericht door Marc »

Klopt precies! En het comfort is 100% toegenomen: minder lawaai, hogere en snelheid (+/- 100 km/uur) en sneller optrekken! Nadeel: hogere brandstofkosten (neem ik voor lief).

Ik ben erg tevreden met het benzine blok!

Marc
Marc

Bericht door Marc »

Ik had kopieën van de kentekenpapieren van de vorige eigenaar: was voldoende. Of dit echt nodig is weet ik niet. Wel is het motornummer opgeschreven: mocht later blijken dat het blok is gestolen heb je wel een probleem.

Marc
Plaats reactie