Reactie van SP-Kamerlid Farshad Bashir: Laat iedereen gaan maile

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Barranco

Reactie van SP-Kamerlid Farshad Bashir: Laat iedereen gaan maile

Bericht door Barranco »

Onderstaande reactie zojuist ontvangen van SP-Kamerlid Farshad Bashir:

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Het kabinet wilde alle oldtimers belasten. De Tweede Kamer heeft gelukkig in november een Kamermotie van mij (die ik namens de SP heb ingediend) aangenomen om oldtimers die hobbymatig gebruikt worden niet te belasten. Dankzij die aangenomen Kamermotie gaat het kabinet oldtimers van 40 jaar en ouder niet belasten. Dit komt een heel eind in de goede richting. Veel oldtimers worden hiermee gered, maar voor veel andere klassiekers die nu geen MRB betalen zou een overgangsregeling de redding kunnen zijn!

Het kabinet wil de overgangsregeling (een kwarttarief in de MRB met een maximum van €120) helaas alleen maar voor benzine-oldtimers. Hobbyisten met diesels of een ingebouwde LPG-installatie worden hierdoor hard getroffen. Ik vind dat ook voor deze hobbyisten een goede overgangsregeling moet komen! Een goede overgangsregeling verzacht de pijn van getroffen oldtimergebruikers. 100% MRB is namelijk behoorlijk veel voor een auto die een paar keer uit de garage wordt gehaald.

Ik heb dan ook twee Kamermoties ingediend om ook hobbyisten met diesels of een ingebouwde LPG-installatie onder de overgangsregeling te laten vallen. Deze twee Kamermoties komen op 14 mei 2013 in stemming in de Tweede Kamer.

LPG-motie: [zoek.officielebekendmakingen.nl]

Dieselmotie: [zoek.officielebekendmakingen.nl]

De stemmingen op 14 mei zouden wel eens spannend kunnen worden. Als u de Kamerleden in uw eigen woorden wil vertellen waarom de overgangsregeling ook voor diesels en LPG moet gelden zet ik hieronder hun e-mailadressen.

Fractievoorzitters:
D.Samsom@tweedekamer.nl; h.zijlstra@tweedekamer.nl; S.vHaersmabuma@tweedekamer.nl; a.pechtold@tweedekamer.nl; A.Slob@tweedekamer.nl; C.vdStaaij@tweedekamer.nl; h.krol@tweedekamer.nl; b.vojik@tweedekamer.nl; g.wilders@tweedekamer.nl; m.thieme@tweedekamer.nl; e.roemer@tweedekamer.nl

Fractiewoordvoerders:
e.groot@tweedekamer.nl; h.nepperus@tweedekamer.nl; P.omtzigt@tweedekamer.nl; r.vvliet@tweedekamer.nl; w.koolmees@tweedekamer.nl; j.klaver@tweedekamer.nl; c.schouten@tweedekamer.nl; f.bashir@tweedekamer.nl

Vergeet de media niet (bijvoorbeeld een ingezonden brief naar redactie@wuz.nl van de Telegraaf, of de Volkskrant, Trouw, AD, NRC, regionale kranten en andere media zoals BNR). Met aandacht in de media kunt u de druk opvoeren.

Als u nog andere oldtimer-bezitters kent, breng hun dan ook op de hoogte van de stemmingen op 14 mei.

Ik hoop zo uw e-mail voldoende beantwoord te hebben.

Met vriendelijke groet,

Farshad Bashir (Tweede Kamerlid / SP)

Volg mij op twitter: [twitter.com]
Apke

Re: Reactie van SP-Kamerlid Farshad Bashir: Laat iedereen gaan m

Bericht door Apke »

Had hetzelfde bericht in mijn maildoos zitten

Apke
Beheerder PrikkersWinkel

larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('29187b0d48f2f811c4001c2e03731eac', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 16517959, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
Barranco

Bericht door Barranco »

Apke, het is mij de moeite waard om er dit weekend tijd in te gaan stoppen.

Ik ga wederom de waarheid op papier zetten, en mailen!
sjorsboomschors/aka/PP

Bericht door sjorsboomschors/aka/PP »

yup, zelfde mail gehad, maar maak er dan €150 van en laat ons hele jaar rijden
3 maanden schorsen in de winter is bullshit
waar zet ik m'n auto's??
Patrick Nieuwenhuis

Bericht door Patrick Nieuwenhuis »

De politiek denk toch een beetje aan onze oldtimers in die 3 maandse winter met al dat pekel op de weg,isnie goed toch,gaat ie van roesten

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/04/2013 09:20 door Patrick Nieuwenhuis.
die zijn onderweg

Bericht door die zijn onderweg »

yep, ook mailtje gehad, netjes in iedergeval ... van die VVD helemaal niks ... omgangsvormen? Hoe komt 't toch dat de 'men' verhard? Geeeeen idee.
We gaan mailen, grt Martijn
Dennis Fabel

Bericht door Dennis Fabel »

Goedemorgen mede lotgenoten,

Deze brief stond vanmorgen ook bij mij in de mail box.

Ik heb dankbaar gebruik gemaakt van alle vermelde mail adressen. Deze zijn alle weer voorzien van een mailtje van mij over de mrb voor oldtimers !

We strijden verder !!!

Mvg,

Dennis

Land Rover 90 2,25 benzine/LPG bj 1984.
Marc110

Bericht door Marc110 »

Ik heb hem ook in de mail.
Nu eerst naar mijn nichtje die afzwemt.

Dan aandeslag in de strijd voor mijn diesel.

Mvg,
Marc
Patrick Nieuwenhuis

Bericht door Patrick Nieuwenhuis »

Telegraaf bellen ,zoveel mogelijk LR,s op de foto ,voorpagina nieuws,ook belangrijk te melden aan die krant dat ook een branche naar de klote gaat.

ps De Telegraaf wel een VVD krant
Landsy

Bericht door Landsy »

Ja, hier ook dat antwoord binnen (niet van Weekers, dus...)

Wel even gedeeld, dus dat wordt druk typen dit weekeinde. Ik hoop er het beste van voor allen die buiten de benzine-regeling vallen!
Heb zelf 43 jaar oude benzine-wagen dus in deze ambtelijke graai-ronde lijk ik buiten schot te blijven. (zegt niets over de volgende keer wanneer politiek volgende geld-graai-ronde inzet..) Neemt niet weg dat veel van de collega-larorijders met een veel jongere wagen op diesel rijden. Weg hobby; weg leuke ambutreffens; weg waar het allemaal om te doen was; met mensen een leuke hobby delen.

Het onrecht over de grote lijnen hoeft denk ik niet meer uit gediscussieerd te worden (milieu<->geld) maar wanneer wij als liefhebbers ons punt voor de stemming duidelijk weten te maken, heeft dat wellicht genoeg effect om het muntje net de goede kant op te laten vallen.

We gaan het zien...

Ronald
Larofun

Bericht door Larofun »

Hoi,

Mijn mail is ook weg. Hopen er maar het beste van. Triest dat die lamlul van een weekers niet wil reageren. Denk dat ik maar wat zorgtoestag aanvraag. Heb ik recht op zorg over mijn landrover!!!! haha.....
sjorsboomschors/aka/PP

Bericht door sjorsboomschors/aka/PP »

hier mijn mail:

Geachte volksvertegenwoordiger, meneer/mevrouw

Na mensen ruim een jaar in het ongewisse te laten is nu het voornemen om klassieke auto’s van 25 tot 40 jaar te gaan belasten ,met alle gevolgen van dien.
De reden om dit te in te voeren fluctueerd nogal: in eerste instantie was er sprake van milieu oogpunt ( uitstoot) maar uiteindelijk blijkt het een ordinaire centenkwestie.
Ik merk op:
de jaarlijkse/tweejaarlijkse APK test het CO gehalte en de roetmeting van deze voitures worden wel degelijk gemeten en zij moeten dan ook voldoen aan de geldende normen!
Ook het feit dat er voor het doorrijden en onderhouden van een klassieker bewust met grond- en delfstoffen wordt omgesprongen alsmede met energie lijkt niet te worden opgemerkt, ergo: er hoeft niets vernietigd te worden, en er hoeft geen nieuwe auto te worden geproduceert, wat mij een uitermate milieuvriendelijk gedrag lijkt!
deze klassiekers worden vaak beter onderhouden dan dagelijkse automobielen, en er wordt voorzichtiger en bewuster mee omgegaan, daar er moeilijker aan onderdelen te komen is.
men heeft vaak vele manuren en duizenden euro’s geinvesteerd en staat nu met lege handen: ze zijn niets meer waard!
men gaat vervanging zoeken voor deze nu dure en waardeloze auto’s , die veelal vernietigd gaan worden, wat weer slecht is voor het milieu!
de ingecalculeerde 156 miljoen wordt dus niet gehaald, en men vergeet nog even de 300.000 auto’s welke allen brandstof ( een hoop, want niet zuinig! ( niet waar!)) nodig hebben, en dus accijns en btw inbrengt.
de onzekerheid heeft al bijna een complete bedrijfstak om zeep geholpen waarin ruim 1,5 Miljard in omgaat ( a 21%BTW!) om nog maar te zwijgen over de arbeidsplaatsen.
Ook de voorgenomen houding ten opzichte van benzine auto’s enerzijds en diesel/LPG anderzijds verbazen mij: de gedachte erachter is dat men met een LPG/benzine auto meer kilometers rijdt dan met een benzine auto.... maar het was toch een Milieu issue?? ik heb een LPG installatie in mijn 30 jaar oude orginele BMW geplaatst voor ruim 2200 euro uit MILIEU oogpunt, niet omdat ik zo goedkoper mijn 3500km’ s per jaar afleg, en waarom zou ik maar 9 maanden per jaar, en niet in de winter met mijn 27 jaar oude, compleet gerestaureerde Land Rover 110 DIESEL ( voor ruim 15000 euro in 3 jaar zelf gerestaureerd) mogen rijden ( 6000 km p/j) terwijl er dan juist trial’s en terreinevenementen zijn?
of is het dan “ normaal” dat ik voor die nog geen 10.000 km p/j met een tweetal hobby-auto’s 4000 euro ga betalen? en ze ook nog eens niet kan verkopen, daar ze niets meer waard zijn!
en opmerkelijker is het dan ook dat dhr. Weekers onfortuinlijk het nieuws weet te halen met een Bulgaarse kwestie waar de kamer WEL vragen over stelt.

Ik ben van mening ( op persoonlijke titel) dat er wel degelijk bereidheid is onder Oldtimerbezitters om iets bij te dragen, maar de bedragen die de heer Weekers voor ogen heeft zijn onrealistisch.
om een olijftak te bieden stel ik voor om een zg.” Tax plate” in te stellen voor auto’s van 30 to 40 jaar, en de 25 jaar regeling naar 30 te brengen ( zoals overal in Europa!)
[www.gov.uk]
en men kan ZELF bepalen of men voor een half of heel jaar kiest,ongeacht of men een benzine, diesel of LPG auto bezit.
Kaaskop

Bericht door Kaaskop »

Mooie brief, ik heb deze vanmiddag verstuurd:

Beste collega’s bij het Rijk,

Met leed in de ogen zie ik hoe mijn moeite om een beetje verantwoord auto te rijden, naar de knoppen gaat.
Ik rijd in een LandRover uit 1984. Op LPG. Een auto waarvoor in de afgelopen 29 jaar tal van auto’s niet te zijn hoeven geproduceerd omdat deze bleef rijden.
Dat scheelt een hoop belasting voor het milieu! Hij rijdt ook nog op LPG. En een bescheiden aantal kilometers.
Het is ook een leuke hobby, waarmee ik veel zielsverwanten heb ontmoet. Mijn portemonnee stelt mij niet in staat even een auto te gaan kopen, zoals er bij u in Den Haag wordt gepraat. Zeker nu niet.
Op deze manier wordt mij een leuke hobby, een passie, een ideaal afgenomen en kapotgemaakt.

Ik kan u zeggen dat, hoe meer ik erover wil schrijven, mijn boosheid en frustratie naar een kookpunt begint te klimmen. Daarom lijkt me nu het moment u te vragen alles in het werk te stellen dit belachelijke idee naar de vuilnisbak te verwijzen, of op zijn minst zwaar af te zwakken.

Ik hoop u aanzienlijk te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,
Maikel Kauffman
Pieter

Bericht door Pieter »

Zojuist een email gestuurd aan alle 150 leden van de tweede kamer.

onderwerp: Alternatieven afschaffing vrijstelling MRB voor oldtimers

Geachte mevrouw/mijnheer ...,

Langs deze weg vraag ik uw aandacht voor de financiële consequenties voor bezitters van een oldtimer die op diesel rijdt en die alleen hobbymatig wordt gebruikt. De huidige wetsvoorstellen treffen deze groep zwaar.

De gemiddelde bezitter van een oldtimer die op diesel rijdt en deze hobbymatig gebruikt wordt geconfronteerd met een extreme kostentoename voor het uitoefenen van deze hobby. Veel mensen zullen zich genoodzaakt zien hun oldtimer te verkopen. Door de nieuwe wetgeving zal de waarde van deze voertuigen echter aanzienlijk dalen. Ik verwacht daarnaast een afname in de aan oldtimers gerelateerde bedrijfstak.

Ik verzoek u vriendelijk de nu voorliggende voorstellen te heroverwegen en de consequenties voor de boven genoemde groep te minimaliseren.

met vriendelijke groet,

Peter Nijdam
bram-rrc

Bericht door bram-rrc »

heb hem ook gehad, en natuurlijk gemaild.
Plaats reactie