MRB op Oldtimers
MRB op Oldtimers
De regeling in detail zoals die nu wordt voorgesteld aan de 2e kamer:
Kamerbrief alternatieven afschaffing vrijstelling MRB oldtimers
On top of wat er allemaal al over gezegd: Leuk is anders
Kamerbrief alternatieven afschaffing vrijstelling MRB oldtimers
On top of wat er allemaal al over gezegd: Leuk is anders
Re: MRB op Oldtimers
Waarom nu nog een topic met hetzelfde als wat KLIK HIER al staat??
Op deze manier wordt het er niet overzichtelijker van.
Gr Kees.
Op deze manier wordt het er niet overzichtelijker van.
Gr Kees.
Re: MRB op Oldtimers
uiteindelijk is de " milieugedachte" wel veranderd in de $$$ gedachte, zonder dat we het " doorhadden.."
tsss, kansloos... heb m'n 110 al in UK aangeboden, en respons gehad... koop wel een V8 uit recenter bouwjaar als het toch niets meer uitmaakt
tsss, kansloos... heb m'n 110 al in UK aangeboden, en respons gehad... koop wel een V8 uit recenter bouwjaar als het toch niets meer uitmaakt
Re: MRB op Oldtimers
sjorsboomschors/aka/PP Schreef:
-------------------------------------------------------
> uiteindelijk is de " milieugedachte" wel veranderd
> in de $$$ gedachte, zonder dat we het "
> doorhadden.."
> tsss, kansloos... heb m'n 110 al in UK aangeboden,
> en respons gehad... koop wel een V8 uit recenter
> bouwjaar als het toch niets meer uitmaakt
Mijn gerestaureerde 90 uit 86 dan maar 3 jaar in de stalling. Daarna is mijn LHD aantrekkelijk als oldtimer binnen Europa waar de 30 jaars grens geldt
-------------------------------------------------------
> uiteindelijk is de " milieugedachte" wel veranderd
> in de $$$ gedachte, zonder dat we het "
> doorhadden.."
> tsss, kansloos... heb m'n 110 al in UK aangeboden,
> en respons gehad... koop wel een V8 uit recenter
> bouwjaar als het toch niets meer uitmaakt
Mijn gerestaureerde 90 uit 86 dan maar 3 jaar in de stalling. Daarna is mijn LHD aantrekkelijk als oldtimer binnen Europa waar de 30 jaars grens geldt
Re: MRB op Oldtimers
Als mijn 110 af is gaat die vrolijk naar Amerika.. daar levert die gelukkig nog wat op..
Gr Bauke
Land Rover One-Ten 1984 2.5NA [Restauratie] naar 300Tdi
Land Rover Series 3 109 Ex-Defensie 2.25D
Gr Bauke
Land Rover One-Ten 1984 2.5NA [Restauratie] naar 300Tdi
Land Rover Series 3 109 Ex-Defensie 2.25D
Re: MRB op Oldtimers
Helaas zijn onlangs de importeisen in Amerika enorm aangescherpt. Auto's moeten 100% origineel zijn tegenwoordig, anders worden ze tegengehouden door de douane.
Dingen die in elk geval verboden zijn zijn de volgende:
-gegalvaniseerd chassis
-andere motor dan af fabriek gemonteerd (eerst werd een 200TDI volgens EPA voorwaarden (motor ouder dan 21 jaar) nog toegelaten maar inmiddels helaas ook niet meer)
-RHD naar LHD conversie
-Andere assen met andere nummers of schijfremmen achter.
Ik heb gelukkig nog een paar 100% originele LHD auto's staan, die kunnen nog naar Amerika, maar die zijn daar helaas niet zo populair, maar kan ik misschien nog wel bijna mijn inkoopprijs voor terugkrijgen.
De Amerikanen willen het liefst megaopgepimpte auto's kopen, die worden ook veelvuldig aangeboden op Ebay.com, maar de meesten halen het niet meer door de douane. Dit is vooral ontstaan door de enorme hoeveelheid omgekatte auto's waar geen enkel deel van 25 jaar oud aan zit die vanuit de UK naar Amerika gingen. De policy van de douane is nu om elke Defender die geïmporteerd wordt te controleren.
Bij diverse handelaren in Defenders in Amerika is de complete voorraad in beslag genomen voor onderzoek.
Helaas, hier had ik ook nog een beetje mijn hoop op gevestigd.
Dingen die in elk geval verboden zijn zijn de volgende:
-gegalvaniseerd chassis
-andere motor dan af fabriek gemonteerd (eerst werd een 200TDI volgens EPA voorwaarden (motor ouder dan 21 jaar) nog toegelaten maar inmiddels helaas ook niet meer)
-RHD naar LHD conversie
-Andere assen met andere nummers of schijfremmen achter.
Ik heb gelukkig nog een paar 100% originele LHD auto's staan, die kunnen nog naar Amerika, maar die zijn daar helaas niet zo populair, maar kan ik misschien nog wel bijna mijn inkoopprijs voor terugkrijgen.
De Amerikanen willen het liefst megaopgepimpte auto's kopen, die worden ook veelvuldig aangeboden op Ebay.com, maar de meesten halen het niet meer door de douane. Dit is vooral ontstaan door de enorme hoeveelheid omgekatte auto's waar geen enkel deel van 25 jaar oud aan zit die vanuit de UK naar Amerika gingen. De policy van de douane is nu om elke Defender die geïmporteerd wordt te controleren.
Bij diverse handelaren in Defenders in Amerika is de complete voorraad in beslag genomen voor onderzoek.
Helaas, hier had ik ook nog een beetje mijn hoop op gevestigd.
Re: MRB op Oldtimers
De staatssecretaris krijgt aardig zijn zin. Misschien haalt hij het bedrag niet binnen wat hij hoopt als iedereen zijn oude landrover opdoekt, maar er gaan wel een hoop (vervuilende) oude auto's van de weg af.....balen hoor, dat zo'n man zijn zin krijgt.
E. Mulder
E. Mulder
Re: MRB op Oldtimers
Everhard Mulder Schreef:
-------------------------------------------------------
> De staatssecretaris krijgt aardig zijn zin.
> Misschien haalt hij het bedrag niet binnen wat hij
> hoopt als iedereen zijn oude landrover opdoekt,
> maar er gaan wel een hoop (vervuilende) oude
> auto's van de weg af.....balen hoor, dat zo'n man
> zijn zin krijgt.
> E. Mulder
beetje ongenuanceerd... blijkt dus wel degelijk dat oude auto's net zo ( soms zelfs minder!) vervuilend zijn dan modernere, en eigenlijk zelfs schoner daar er geen nieuwe delfstoffen en energie nodig is....
-------------------------------------------------------
> De staatssecretaris krijgt aardig zijn zin.
> Misschien haalt hij het bedrag niet binnen wat hij
> hoopt als iedereen zijn oude landrover opdoekt,
> maar er gaan wel een hoop (vervuilende) oude
> auto's van de weg af.....balen hoor, dat zo'n man
> zijn zin krijgt.
> E. Mulder
beetje ongenuanceerd... blijkt dus wel degelijk dat oude auto's net zo ( soms zelfs minder!) vervuilend zijn dan modernere, en eigenlijk zelfs schoner daar er geen nieuwe delfstoffen en energie nodig is....
Re: MRB op Oldtimers
Bovendien wil hij de auto's helemaal niet van de weg af. Hij wil heel graag dat de diesels hem houden en gaan betalen. Alleen dan komt er namelijk zijn beoogde MRB opbrengst en lekker veel brandstofaccijns. De oude diesels van de weg af is wel het laatste wat hij wil.
Re: MRB op Oldtimers
Denk dat ik in het buitenland maar een bedrijfje ga beginnen dat LR's verhuurt. Na deze maatregel voor schrootwaarde te koop en liefhebbers genoeg....
Kan ik als eerste mijn 2 LR's en de 2 van mijn broer aan de verhuurcollectie toevoegen.
Kan ik als eerste mijn 2 LR's en de 2 van mijn broer aan de verhuurcollectie toevoegen.
Re: MRB op Oldtimers
Paul,
Ook als het originele chassis is gegalvaniseerd en geen nieuw vervangend chassis is gebruikt?
En hoe zit het met een 3 deurs Hard Top die omgebouwd is naar 5 deurs Station Wagon?
Ook als het originele chassis is gegalvaniseerd en geen nieuw vervangend chassis is gebruikt?
En hoe zit het met een 3 deurs Hard Top die omgebouwd is naar 5 deurs Station Wagon?
Re: MRB op Oldtimers
Dat schijnt allebei helaas niet te mogen. De auto moet precies zo zijn als dat hij volgens chassisnummer is geleverd. Mag wel zijn overgespoten of kleinere interieurverbeteringen worden aangebracht. Over nieuw type deuren zijn de meningen van de specialisten in Amerika verdeeld.
Ik heb net vorige week een 110 op de boot gezet met gegalvaniseerd chassis, 300tdi en automaat, en jongere body. Ik heb het de opdrachtgever afgeraden maar hij wilde het perse op eigen risico doen. Ik verwacht dat de auto door de douane wordt tegengehouden.
Ik heb net vorige week een 110 op de boot gezet met gegalvaniseerd chassis, 300tdi en automaat, en jongere body. Ik heb het de opdrachtgever afgeraden maar hij wilde het perse op eigen risico doen. Ik verwacht dat de auto door de douane wordt tegengehouden.
Re: MRB op Oldtimers
So, long story short, if I understand correct the only way to import and/or drive a 25+ year old Defender in the US is when the car isc ompletely factory original as far as Chassis, engine, driveline and bodytype??
Correct on the 1st part. They will most likely decode the VIN # and compare it to the body type and engine type. If they don’t match then you may have issues.
RHD/LHD conversions prior to import are considered a no go on 2 fronts. 1, they consider it VIN tampering as the brake booster bracket must be moved and it carries a VIN plate and 2 its changing the configuration from the original.
Any engine that does not match the original type of engine fitted is a no go. If it left the factory with a V8 or a 2.5 diesel for example then it must still have the same type of engine fitted when it turns up at port. There is an engine type code stamped on the engine block that tells the type of engine fitted. This code must match what theVIN says it should be or you may have problems. 2.5NA/2.5TD/200TDi/300TDi although all the same basic block, all have different type codes and are not being considered the same engine types. This is based on recent activity at the ports where TDi engine trucks have been stopped recently.
According to the EPA if you change the engine in an import truck at any time you lose the exemption you were granted on import (see answer from their email in my post above). Do it before it may not come in, do it after it may not be legal to drive on the road here. If you change it for a US Type approved engine then you would probably want to check the specifics directly with EPA AND DOT as both grant you an exemption to bring the truck here and both must be maintained to use the truck here in the US. Both state the truck must be in its original factory configuration.
This doesn'tmake any sense to me. If you blew a gasket and cracked the block you are SOLsince the new block will not have the correct engine serial # from factory? You have no chance of putting in a replacement engine? That seems like a complete waste. We have to scrap the whole truck because the engine is toast?
No, the serial number contains 2 pieces of information. The engine type code and the unique engine serial #. The serial # must match the vehicle paperwork (Engine # is listed on the UK V5 registration document for example) and the engine type must match the engine type given in the VIN #. They don’t know what the engine # was it left the factory with, only the engine type.
Correct on the 1st part. They will most likely decode the VIN # and compare it to the body type and engine type. If they don’t match then you may have issues.
RHD/LHD conversions prior to import are considered a no go on 2 fronts. 1, they consider it VIN tampering as the brake booster bracket must be moved and it carries a VIN plate and 2 its changing the configuration from the original.
Any engine that does not match the original type of engine fitted is a no go. If it left the factory with a V8 or a 2.5 diesel for example then it must still have the same type of engine fitted when it turns up at port. There is an engine type code stamped on the engine block that tells the type of engine fitted. This code must match what theVIN says it should be or you may have problems. 2.5NA/2.5TD/200TDi/300TDi although all the same basic block, all have different type codes and are not being considered the same engine types. This is based on recent activity at the ports where TDi engine trucks have been stopped recently.
According to the EPA if you change the engine in an import truck at any time you lose the exemption you were granted on import (see answer from their email in my post above). Do it before it may not come in, do it after it may not be legal to drive on the road here. If you change it for a US Type approved engine then you would probably want to check the specifics directly with EPA AND DOT as both grant you an exemption to bring the truck here and both must be maintained to use the truck here in the US. Both state the truck must be in its original factory configuration.
This doesn'tmake any sense to me. If you blew a gasket and cracked the block you are SOLsince the new block will not have the correct engine serial # from factory? You have no chance of putting in a replacement engine? That seems like a complete waste. We have to scrap the whole truck because the engine is toast?
No, the serial number contains 2 pieces of information. The engine type code and the unique engine serial #. The serial # must match the vehicle paperwork (Engine # is listed on the UK V5 registration document for example) and the engine type must match the engine type given in the VIN #. They don’t know what the engine # was it left the factory with, only the engine type.
Re: MRB op Oldtimers
Vreemd, men maakt dan blijkbaar onderscheid tussen een verflaag op een chassis en een zinklaag. Benieuwd of scooperen dan wel mag, of anders moet men het maar bij poedercoaten of 2k lakken houden.
En motorisch een 2.5 N/A op een R380 en dan de 300Tdi op een pallet achterin of los versturen dan maar.
En misschien dat via Canada het land in nog een optie is...
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/04/2013 20:44 door Dixo.
En motorisch een 2.5 N/A op een R380 en dan de 300Tdi op een pallet achterin of los versturen dan maar.
En misschien dat via Canada het land in nog een optie is...
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/04/2013 20:44 door Dixo.
Re: MRB op Oldtimers
losse 300tdi motoren mogen ook het land niet meer in. Bij east coast rovers is onlangs nog een hele container met 300tdi's tegengehouden en teruggestuurd naar de UK
een 300TDI heeft geen amerikaanse typegoedkeuring en voldoet dus niet aan de EPA eisen. Motoren die aantoonbaar ouder zijn dan 21 jaar oud mogen wel LOS geimporteerd worden en in Amerika worden ingebouwd.
Via Canada is misschien mogelijk maar wel illegaal. Transportkosten naar Canada zijn veel hoger dan naar de USA, en de invoerrechten in Canada zijn hoog. Daarna moet de auto nog over land naar Amerika, daar bijvoorbeeld op Canadees kenteken de grens over rijden. Toch zal hij dan in Amerika een title moeten krigen en dus worden aangemeld. Als dat al lukt ben je in elk geval daar nog een keer de invoerrechten verschuldigd.
Het voordeel is dat een auto voor Canada maar 15 jaar oud hoeft te zijn en ook iets meer modificaties mag hebben. We gaan binnenkort voor een Canadees een 1997 110 300TDI restaureren, onze klant is nu druk aan het uitzoeken wat we allemaal legaal aan de auto mogen verbeteren. Al is er eigenlijk niet zo veel noodzakelijk, de auto is al LHD, stawag, 300TDI en heeft al airco. We gaan alleen nog even kijken of een automaat toegestaan is en of we het chassis mogen gaan galvaniseren.
Het nadeel is dat er in 15 jaar oude auto's natuurlijk veel meer aanbod is, en de prijzen daardoor lager zijn en een door ons gerestaureerde auto dan in verhouding al snel nogal prijzig lijkt.
een 300TDI heeft geen amerikaanse typegoedkeuring en voldoet dus niet aan de EPA eisen. Motoren die aantoonbaar ouder zijn dan 21 jaar oud mogen wel LOS geimporteerd worden en in Amerika worden ingebouwd.
Via Canada is misschien mogelijk maar wel illegaal. Transportkosten naar Canada zijn veel hoger dan naar de USA, en de invoerrechten in Canada zijn hoog. Daarna moet de auto nog over land naar Amerika, daar bijvoorbeeld op Canadees kenteken de grens over rijden. Toch zal hij dan in Amerika een title moeten krigen en dus worden aangemeld. Als dat al lukt ben je in elk geval daar nog een keer de invoerrechten verschuldigd.
Het voordeel is dat een auto voor Canada maar 15 jaar oud hoeft te zijn en ook iets meer modificaties mag hebben. We gaan binnenkort voor een Canadees een 1997 110 300TDI restaureren, onze klant is nu druk aan het uitzoeken wat we allemaal legaal aan de auto mogen verbeteren. Al is er eigenlijk niet zo veel noodzakelijk, de auto is al LHD, stawag, 300TDI en heeft al airco. We gaan alleen nog even kijken of een automaat toegestaan is en of we het chassis mogen gaan galvaniseren.
Het nadeel is dat er in 15 jaar oude auto's natuurlijk veel meer aanbod is, en de prijzen daardoor lager zijn en een door ons gerestaureerde auto dan in verhouding al snel nogal prijzig lijkt.
Re: MRB op Oldtimers
Erg interessant Paul, bedankt voor de informatie. Toch maar eens wat meer inlezen in de Amerikaanse berichtgeving...
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/04/2013 20:58 door Dixo.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/04/2013 20:58 door Dixo.