Ik ga een diepte investering doen om toch ook ander geluid in mijn 90 te hebben.
Het zal iets van een Caliber radio met USB worden, want de deur telkens op slot is niet mijn sterkste kant.
Denk maar zo: niks er in = niks eruit. Of zouden ze het goedkope spul niet herkennen
Maar de antenne, hoe doe je dat?
Er zijn er legio, maar zo'n raar rubbertje op de wing... is het niet echt.
Midden op het dak ook niet, heel soms moet ik naar de grote boze stad en kom ik wel in parkeer garages waar ik net in kan.
Zijkant van het dak, krijg je dan geen richting gevoelige antenne met een "schaduw" ontvangstkant?
Iemand ervaring met plak-raam-antenne en zo ja heb je deze bij je voor, achter of zijraam?
Of heb je een betere oplossing, ik hoor het graag?
Moet je nog ergens op letten bij antennes, ik vind in de zoek veel over de 27mc waar ze antennes zonder ground hebben.
Is dit er voor radio's ook, of stel ik nu een hele domme vraag?
Cheerz Rob
Radio antenne - hoe heb jij dat?
Re: Radio antenne - hoe heb jij dat?
Plak antennes kunnen goed werken koop wel een kwaliteits antenne in niet die goedkope rommel.
Zou hem bij je voorruit doen. Is makkelijk weg te werken en waarschijnlijk is je achterruit verwarmt en die draden in de ruit vind de antenne niet zo heel grappig (kan storen)
Tegenwoordig heb je ook hele lage antennes voor op het dak dus die rij je er niet zomaar af.
Zou hem bij je voorruit doen. Is makkelijk weg te werken en waarschijnlijk is je achterruit verwarmt en die draden in de ruit vind de antenne niet zo heel grappig (kan storen)
Tegenwoordig heb je ook hele lage antennes voor op het dak dus die rij je er niet zomaar af.
Waarom niet een gewone antenne op de wing, waar hij normaal al standaard zit? Komt niet veel hoger als 't dak, dus geen probleem met parkeergarage. Desnoods een elektrieke automatisch inschuifbare... ?
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
Rob,
Er zijn van die modules die je tussen de achterruit verwarming kunt zetten. Je achterruit verwarming wordt dan de antenne. Ik heb zo'n set aangeschaft bij conrad, maar nog niet ingebouwd, dus geen ervaringen.
Wouter
Er zijn van die modules die je tussen de achterruit verwarming kunt zetten. Je achterruit verwarming wordt dan de antenne. Ik heb zo'n set aangeschaft bij conrad, maar nog niet ingebouwd, dus geen ervaringen.
Wouter
Precies, de standaard-plek is niet gek. Ik heb daar nu een antenne die zelfs iets lager als het dat is, en iets naar binnen staat.
Bij mijn vorige stond de antenne rechter en was de antenne iets hoger. Toch in totaal al 13 jaar geen antenne verspeeld.
Marc
Bij mijn vorige stond de antenne rechter en was de antenne iets hoger. Toch in totaal al 13 jaar geen antenne verspeeld.
Marc