De Jager bemiddelt bij oldtimers
De Jager bemiddelt bij oldtimers
De Jager bemiddelt bij oldtimers
Toegevoegd: woensdag 24 apr 2013, 07:45
Oud-minister De Jager gaat bemiddelen in het conflict tussen staatssecretaris Weekers en de oldtimerbranche. Hij heeft zelf zijn hulp aangeboden en Weekers maakt daar graag gebruik van.
In het regeerakkoord staat dat de vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers verdwijnt. De branche verzet zich tegen dat plan. Weekers heeft de Tweede Kamer toegezegd dat hij wil kijken hoe de maatregel kan worden verzacht.
Het ministerie van Financiën benadrukt dat De Jager een autoliefhebber is en dat hij kennis heeft van belastingzaken. Hij heeft zelf een oldtimer. Sinds het kabinet Rutte II aantrad, is CDA'er De Jager geen minister meer. Hij heeft nog geen nieuwe baan.
Toegevoegd: woensdag 24 apr 2013, 07:45
Oud-minister De Jager gaat bemiddelen in het conflict tussen staatssecretaris Weekers en de oldtimerbranche. Hij heeft zelf zijn hulp aangeboden en Weekers maakt daar graag gebruik van.
In het regeerakkoord staat dat de vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers verdwijnt. De branche verzet zich tegen dat plan. Weekers heeft de Tweede Kamer toegezegd dat hij wil kijken hoe de maatregel kan worden verzacht.
Het ministerie van Financiën benadrukt dat De Jager een autoliefhebber is en dat hij kennis heeft van belastingzaken. Hij heeft zelf een oldtimer. Sinds het kabinet Rutte II aantrad, is CDA'er De Jager geen minister meer. Hij heeft nog geen nieuwe baan.
Re: De Jager bemiddelt bij oldtimers
tja, bemoedigend, maar Kees Jan heeft een Mercedes cabrio... dus ook een mooiweerrijder& bijbehorend budget (+4 jaar wachtgeld).. en NIET de doelgroep die het merkt!
Re: De Jager bemiddelt bij oldtimers
Eindelijk een klein lichtpuntje.
Maar waarom doen ze niet het zelfde als in belgie.......gewoon rijden in de karretje, maar 25 om je dorp/stadt rijden.?
Maar waarom doen ze niet het zelfde als in belgie.......gewoon rijden in de karretje, maar 25 om je dorp/stadt rijden.?
Re: De Jager bemiddelt bij oldtimers
Kunnen we Jan-Kees ook mailen? Kan die mooi tussen de cc's van al die mails.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/04/2013 10:01 door Dixo.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/04/2013 10:01 door Dixo.
Re: De Jager bemiddelt bij oldtimers
Hoi,
Ik heb Jan Kees op linkedin net even een bericht gestuurd met wat links naar de diverse discussies op deze site.
Gert
Ik heb Jan Kees op linkedin net even een bericht gestuurd met wat links naar de diverse discussies op deze site.
Gert
Re: De Jager bemiddelt bij oldtimers
In Belgie is die 25 Km regel niet meer, daar is de wet juist versoepeld.
Re: De Jager bemiddelt bij oldtimers
Ik vind het absoluut een positieve ontwikkeling,ondanks dat JK niet van mijn favoriete partij is vind ik hem wel vakbekwaam.
Hij zal ook zijn belangen hebben,maar kijkt wel met een bredere blik.
Mark
Hij zal ook zijn belangen hebben,maar kijkt wel met een bredere blik.
Mark
Re: De Jager bemiddelt bij oldtimers
lees net dit op BNR
heeft wel degelijk met ons (V8 in het bijzonder ) te maken
en heb aan Weekers ook gemailt dat 300.000 auto's maal zeg 500 liter brandstof een hoop btw & accijns binnen brengt, elk jaar opnieuw!!
'Crisis wakkert benzineoorlog aan'
24 april 2013 13:24
Onder de de pomphouders in Nederland dreigt een benzineoorlog uit te breken, veroorzaakt door de crisis. Dat zegt Paul van Selms van consumentencollectief UnitedConsumers.
"De concurrentie is maximaal door een dalende vraag, het groeiende aantal bemande en onbemande prijsvechters en omdat er simpelweg te veel pomphouders zijn. Steeds meer tankstations geven kortingen, waardoor ze uiteindelijk niet zullen overleven'', stelt de marktdeskundige.
Benzineprijs
De adviesprijs voor een liter Euro95 daalde woensdag licht tot 1,786 euro, bijna 10 cent minder dan 2 maanden geleden. Diesel werd in die periode eveneens bijna 10 cent goedkoper en kost nu 1,448 euro. In oktober vorig jaar bereikte de benzineprijs nog een record van 1,890 euro. Dat werd veroorzaakt door de verhoging van de btw van 19 naar 21 procent.
De brandstofprijzen dalen volgens Van Selms nu ook doordat de olieprijs onder "de magische grens'' van 100 dollar is gezakt. De reden is dat de wereldwijde vraag is afgenomen.
Zuiniger
In Nederland werd er vorig jaar 3,6 procent minder liters diesel verkocht. De verkoop van benzine zakte met 3,4 procent. Dat komt volgens Van Selms niet alleen door de belabberde economie. "Ik durf te stellen dat auto's die steeds zuiniger worden er harder inhakken dan de crisis. Als je nu een auto koopt is hij 2 keer zo zuinig vergeleken met 10 jaar geleden'', vertelt de analist.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/04/2013 14:03 door sjorsboomschors/aka/PP.
heeft wel degelijk met ons (V8 in het bijzonder ) te maken
en heb aan Weekers ook gemailt dat 300.000 auto's maal zeg 500 liter brandstof een hoop btw & accijns binnen brengt, elk jaar opnieuw!!
'Crisis wakkert benzineoorlog aan'
24 april 2013 13:24
Onder de de pomphouders in Nederland dreigt een benzineoorlog uit te breken, veroorzaakt door de crisis. Dat zegt Paul van Selms van consumentencollectief UnitedConsumers.
"De concurrentie is maximaal door een dalende vraag, het groeiende aantal bemande en onbemande prijsvechters en omdat er simpelweg te veel pomphouders zijn. Steeds meer tankstations geven kortingen, waardoor ze uiteindelijk niet zullen overleven'', stelt de marktdeskundige.
Benzineprijs
De adviesprijs voor een liter Euro95 daalde woensdag licht tot 1,786 euro, bijna 10 cent minder dan 2 maanden geleden. Diesel werd in die periode eveneens bijna 10 cent goedkoper en kost nu 1,448 euro. In oktober vorig jaar bereikte de benzineprijs nog een record van 1,890 euro. Dat werd veroorzaakt door de verhoging van de btw van 19 naar 21 procent.
De brandstofprijzen dalen volgens Van Selms nu ook doordat de olieprijs onder "de magische grens'' van 100 dollar is gezakt. De reden is dat de wereldwijde vraag is afgenomen.
Zuiniger
In Nederland werd er vorig jaar 3,6 procent minder liters diesel verkocht. De verkoop van benzine zakte met 3,4 procent. Dat komt volgens Van Selms niet alleen door de belabberde economie. "Ik durf te stellen dat auto's die steeds zuiniger worden er harder inhakken dan de crisis. Als je nu een auto koopt is hij 2 keer zo zuinig vergeleken met 10 jaar geleden'', vertelt de analist.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/04/2013 14:03 door sjorsboomschors/aka/PP.
Re: De Jager bemiddelt bij oldtimers
hmmmm
gaat wat fout op m'n tel
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/04/2013 13:59 door sjorsboomschors/aka/PP.
gaat wat fout op m'n tel
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/04/2013 13:59 door sjorsboomschors/aka/PP.
Re: De Jager bemiddelt bij oldtimers
Net gelezen,
Met dank aan Dellie great job.
[leafers.fr.yuku.com]
Voornamelijkste wijziging:
Leeftijdsgrens blijft 25 jaar voor personenwagens en wordt 25 jaar voor bedrijfs- en legervoertuigen.
Niet meer beperkt tot deelnames aan manifestaties en testritten in omgeving van de standplaats, maar wel enkel voor recreatieve ritjes (geen woon-werk).
Het moet natuurlijk nog eerst in het Staatsblad verschijnen.
Bron BFOV
BRUSSEL - Op 06.02.2013 werden we uitgenodigd op het kabinet van Staatssecretaris voor Mobiliteit M. Wathelet teneinde de laatste details te bespreken betreffende het oldtimerstatuut. M. Wathelet heeft het project goedgekeurd maar wil zich momenteel enkel beperken tot de uitbreiding van het gebruik van de oldtimer en niet zozeer tot de uitbreiding van de technische keuring.
Wat betekent dit voor het oldtimerstatuut dat onderhandeld werd door de BFOV?
Heel simpel!
a) leeftijd van de oldtimer
De leeftijd wordt voor alle categorieën van voertuigen 25 jaar, dus ook voor de bedrijfs- en militaire voertuigen die momenteel 30 jaar moeten zijn om van het oldtimerstatuut te genieten
gebruik oldtimer
Deze voertuigen zijn uitgesloten van volgend gebruik:
• commercieel en professioneel gebruik;
• woon-werkverkeer en woon-schoolverkeer;
• bezoldigd vervoer en met bezoldigd vervoer van personen gelijkgesteld gratis vervoer;
• gebruik als werktuig of werkmiddel alsook voor interventieopdrachten.
Definities die toegevoegd werden aan het KB 15.03.1968 om dit gebruik te duidelijk te omschrijven:
• commercieel gebruik: elk gebruik dat bedoeld is voor of gericht is op zakelijk of persoonlijk financieel gewin;
• professioneel gebruik: elk gebruik ten behoeve van de beroepsuitoefening of de bedrijfsvoering;
• woon-werkverkeer: de verplaatsing van en naar de plaats van tewerkstelling;
• woon-schoolverkeer: de verplaatsing van en naar een onderwijsinstelling door studerenden.”
De oldtimers zullen dus dag en nacht mogen rijden en dienen niet noodzakelijk gebruikt te worden in het kader van een behoorlijk toegelaten manifestatie. Gedaan met de soms moeilijke controles van de politie, behalve indien u de oldtimer zou gebruiken voor commerciële, professionele doeleinden of tijdens het woon-werk of woon-schoolverkeer.
c) gebruik oldtimer - rupsvoertuigen
Voor voertuigen uitgerust met rupsbanden wordt het gebruik beperkt tot:
• oldtimermanifestaties;
• proefritten binnen een straal van 3km vanaf de stallingsplaats van het voertuig.”
Het is nu nog enkel wachten op de publicatie in het Belgisch Staatsblad! We zullen u informeren van zodra wij er kennis van genomen hebben. M. Wathelet voorziet het in voege treden van het nieuwe oldtimerstatuut omstreeks 01 juni 2013.
Met dank aan Dellie great job.
[leafers.fr.yuku.com]
Voornamelijkste wijziging:
Leeftijdsgrens blijft 25 jaar voor personenwagens en wordt 25 jaar voor bedrijfs- en legervoertuigen.
Niet meer beperkt tot deelnames aan manifestaties en testritten in omgeving van de standplaats, maar wel enkel voor recreatieve ritjes (geen woon-werk).
Het moet natuurlijk nog eerst in het Staatsblad verschijnen.
Bron BFOV
BRUSSEL - Op 06.02.2013 werden we uitgenodigd op het kabinet van Staatssecretaris voor Mobiliteit M. Wathelet teneinde de laatste details te bespreken betreffende het oldtimerstatuut. M. Wathelet heeft het project goedgekeurd maar wil zich momenteel enkel beperken tot de uitbreiding van het gebruik van de oldtimer en niet zozeer tot de uitbreiding van de technische keuring.
Wat betekent dit voor het oldtimerstatuut dat onderhandeld werd door de BFOV?
Heel simpel!
a) leeftijd van de oldtimer
De leeftijd wordt voor alle categorieën van voertuigen 25 jaar, dus ook voor de bedrijfs- en militaire voertuigen die momenteel 30 jaar moeten zijn om van het oldtimerstatuut te genieten
gebruik oldtimer
Deze voertuigen zijn uitgesloten van volgend gebruik:
• commercieel en professioneel gebruik;
• woon-werkverkeer en woon-schoolverkeer;
• bezoldigd vervoer en met bezoldigd vervoer van personen gelijkgesteld gratis vervoer;
• gebruik als werktuig of werkmiddel alsook voor interventieopdrachten.
Definities die toegevoegd werden aan het KB 15.03.1968 om dit gebruik te duidelijk te omschrijven:
• commercieel gebruik: elk gebruik dat bedoeld is voor of gericht is op zakelijk of persoonlijk financieel gewin;
• professioneel gebruik: elk gebruik ten behoeve van de beroepsuitoefening of de bedrijfsvoering;
• woon-werkverkeer: de verplaatsing van en naar de plaats van tewerkstelling;
• woon-schoolverkeer: de verplaatsing van en naar een onderwijsinstelling door studerenden.”
De oldtimers zullen dus dag en nacht mogen rijden en dienen niet noodzakelijk gebruikt te worden in het kader van een behoorlijk toegelaten manifestatie. Gedaan met de soms moeilijke controles van de politie, behalve indien u de oldtimer zou gebruiken voor commerciële, professionele doeleinden of tijdens het woon-werk of woon-schoolverkeer.
c) gebruik oldtimer - rupsvoertuigen
Voor voertuigen uitgerust met rupsbanden wordt het gebruik beperkt tot:
• oldtimermanifestaties;
• proefritten binnen een straal van 3km vanaf de stallingsplaats van het voertuig.”
Het is nu nog enkel wachten op de publicatie in het Belgisch Staatsblad! We zullen u informeren van zodra wij er kennis van genomen hebben. M. Wathelet voorziet het in voege treden van het nieuwe oldtimerstatuut omstreeks 01 juni 2013.
Re: De Jager bemiddelt bij oldtimers
Ben het met je eens, uit het feit dat JK ertussengezet wordt kan je opmaken dat Weekers er echt niet uit komt. Een nieuw gezicht kan misschien wat lostrekken. Aan de andere kant als JK met een lege portemonnee op pad gestuurd wordt is ook dit kansloos. Het hangt er allemaal vanaf hoeveel van de vermeende 153 mln opbrengst ze willen laten vallen en of ze het omzetverlies etc in de branche mee willen wegen. Het blijft spannend.
Jaap
Jaap
Re: De Jager bemiddelt bij oldtimers
Laat ze dit in NL ook maar invoeren, helemaal prima.
Re: De Jager bemiddelt bij oldtimers
"Ik durf te stellen dat auto's die steeds zuiniger worden er harder inhakken dan de crisis. Als je nu een auto koopt is hij 2 keer zo zuinig vergeleken met 10 jaar geleden'', vertelt de analist. ???
Weet niet uit welk werelddeel deze analist komt. In alle jaren die ik auto en motor rijd is het verbruik net een van de weinige factoren die amper veranderd is (door extra luxe, gewicht en vermogen in ieder voertuig). Waarom moet een boodschappenwagentje 1:15 rijden met een 90 pk motor terwijl hij vroeger al met gemak 1:20 haalde met een 800 cc-tje erin. Blijkbaar willen mensen tegenwoordig helemaal niet minder verbruiken en is dat slechts 1 van de vele gedrochtelijke uitvluchten die wordt bedacht.
waarom rijdt een lease prius gemiddeld (autolease) 1:16 terwijl onze oude opel astra uit 1992 dat ook al kon ?
en zo kan ik nog lang doorgaan maar zal het niet doen. Begin langzamerhand wel erg verbitterd te raken van dit gezeur.
Als we veel verbruiken is het niet goed maar wel veel inkomsten voor de schatkist. Als we weinig verbruiken klaagt iedereen steen en been over malaise.
Wat een zeikland woon ik toch in.
Benno
Weet niet uit welk werelddeel deze analist komt. In alle jaren die ik auto en motor rijd is het verbruik net een van de weinige factoren die amper veranderd is (door extra luxe, gewicht en vermogen in ieder voertuig). Waarom moet een boodschappenwagentje 1:15 rijden met een 90 pk motor terwijl hij vroeger al met gemak 1:20 haalde met een 800 cc-tje erin. Blijkbaar willen mensen tegenwoordig helemaal niet minder verbruiken en is dat slechts 1 van de vele gedrochtelijke uitvluchten die wordt bedacht.
waarom rijdt een lease prius gemiddeld (autolease) 1:16 terwijl onze oude opel astra uit 1992 dat ook al kon ?
en zo kan ik nog lang doorgaan maar zal het niet doen. Begin langzamerhand wel erg verbitterd te raken van dit gezeur.
Als we veel verbruiken is het niet goed maar wel veel inkomsten voor de schatkist. Als we weinig verbruiken klaagt iedereen steen en been over malaise.
Wat een zeikland woon ik toch in.
Benno
Re: De Jager bemiddelt bij oldtimers
Weer een lichtpuntje aan de horizon, ik hoop dat het verschil gaat maken en hij een ander licht op de zaak kan werpen
Groeten,
Dennis Dekkers
RRC 3.9 EFI Breda
Handtekening+Forum.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8981f49f51d8153c36a4123bb10657ba', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-ETwKdpDHDjU%2FUefsDK1CbjI%2FAAAAAAAAAnI%2F5EjKFSpHJyo%2Fw506-h281-o%2FHandtekening%2BForum.jpg', 'https://lh5.googleusercontent.com/-ETwKdpDHDjU/UefsDK1CbjI/AAAAAAAAAnI/5EjKFSpHJyo/w506-h281-o/Handtekening+Forum.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-ETwKdpDHDjU%2FUefsDK1CbjI%2FAAAAAAAAAnI%2F5EjKFSpHJyo%2Fw506-h281-o%2FHandtekening%2BForum.jpg', '', 16513258, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Groeten,
Dennis Dekkers
RRC 3.9 EFI Breda
Handtekening+Forum.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8981f49f51d8153c36a4123bb10657ba', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-ETwKdpDHDjU%2FUefsDK1CbjI%2FAAAAAAAAAnI%2F5EjKFSpHJyo%2Fw506-h281-o%2FHandtekening%2BForum.jpg', 'https://lh5.googleusercontent.com/-ETwKdpDHDjU/UefsDK1CbjI/AAAAAAAAAnI/5EjKFSpHJyo/w506-h281-o/Handtekening+Forum.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-ETwKdpDHDjU%2FUefsDK1CbjI%2FAAAAAAAAAnI%2F5EjKFSpHJyo%2Fw506-h281-o%2FHandtekening%2BForum.jpg', '', 16513258, 600, 600, 'Loading image ...', false);