Stichting: onderzoek effecten MRB-wijziging oldtimers

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Paul Voortman

Stichting: onderzoek effecten MRB-wijziging oldtimers

Bericht door Paul Voortman »

Dit las ik vanmorgen:

[www.automobielmanagement.nl]
Apke

Re: Stichting: onderzoek effecten MRB-wijziging oldtimers

Bericht door Apke »

Goed initiatief, maar volgens mij wat aan de late kant (van de andere kant moeten eerst plannen bekend zijn voordat je ze kan doorrekenen).

Apke
Beheerder PrikkersWinkel

larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0fb00abc6131205a074fc584ef80f2f7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 16511977, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
willem

Bericht door willem »

het heeft helaas allemaal weinig zin.
als die dure ambtenaren die voor weekers werken een uurtje gaan zitten rekenen.
zullen ze zelf ook wel tot de conclusie komen dat dit geintje weinig op gaat leveren.
behalve dat ze veel ondernemers en hobbyisten de nek om draaien.

willem109+
Land rover 109( benzine)
Hugo

Bericht door Hugo »

Beter laat dan helemaal niet, als er meer er van dit soort berichten de wereld in geholpen worden moet dat ook een keer de leden van de Tweede kamer bereiken. Hopelijk kunnen die Weekers nog terugfluiten.

Gr Hugo, die nog maar net begonnen is met retauratie van zijn 110 uit 1984 .
Paul Voortman

Bericht door Paul Voortman »

Nieuwe openbare groep op facebook: oldtimerliefhebbers
michel

Bericht door michel »

Waarom sturen ze die vent niet naar huis, die weekers...lekker aftreden, da's het beste.
Meneer is van financien, maar meer van de afdeling...eigen zakken eerst vullen, dan de bulgaren even hun zakken laten vullen, en dan gaan we dat gaatje vullen met geld van de oldtimers
Geert Oude Luttighuis

Bericht door Geert Oude Luttighuis »

Weekers kwam niet met het plan, voert slechts uit...
Jaap90

Bericht door Jaap90 »

ik hoop dat het helpt, ik vrees dat het te laat is. Eerst was er een uiterst tendentieus rapport van het planbureau voor de leefomgeving, waarin met onrealistische cijfers, op een bedrieglijke manier gepresenteerd de oldtimer als milieuvervuilend wordt weggezet. Dat wordt opgepikt door Samson en Rutte die er niet gehinderd door enige kennis van zaken 153 mln uit denken te slepen. Dat uitslepen besteden ze dan weer uit aan Weekers, die geen zin heeft om wat van de miljoenen terug te geven. Hij is nota bene zo onbeschoft dat hij de relevante kamervragen over het rapport waar het allemaal mee begon niet eens wil beantwoorden omdat hij bang is dat de antwoorden op de vragen van Bashir (SP) teveel argumenten voor de oldtimerlobby gaan opleveren.
Iedereen met een beetje gezond verstand een een rekenmachine weet intussen wel dat dit hele verhaal de economie meer gaat kosten dan opleveren. Het probleem is dat men de voorgenomen maatregel niet WIL terugdraaien.
M'n VVD lidmaatschap heb ik intussen opgezegd, op m'n stem hoeven ze voor het eerst sinds 35 jaar ook niet meer te rekenen.
Ik hoop dat er in de tweede kamer nog genoeg mensen zitten die de onzin van deze maatregel inzien. Als de stichting daarin kan bijdragen steun ik het initiatief van harte.

Jaap van Slooten (die de overheid onbetrouwbaar vindt)
Hulk

Bericht door Hulk »

Bij deze regering ( en alle voorgaande) is het vaak:

Cijfers liegen niet maar leugenaars cijferen wel.

Vico van Hulk en Druppie

Prikpagina "In Tenebris Lucens"
Joadalama

Bericht door Joadalama »

Zoals ik al op het gezichtsboek schreef: Er is geen geld en geen tijd. Onze overheid kennende komt er dan een compromis, wat inhoudt dat er achteraf geëvalueerd wordt. Daar houden ze namelijk wel van. Conclusie over een jaar zal zijn dat het inderdaad netto/netto niet heeft opgeleverd heeft wat men er van verwacht had. Dat er veel bedrijven het loodje hebben gelegd en dat er toch veel bezitters hun voertuig geschorst/weggedaan hebben. Helaas is dan het leed geleden en kan de regeling niet meer teruggedraaid worden. Politiek is niet moeilijk, alleen lastig.
willem

Bericht door willem »

voert het SLECHT uit

willem109+
Land rover 109( benzine)
willem

Bericht door willem »

ik laat mij 109 benzine (200tdi motor heb ik wel maar ff wachten)
niet afpakken ik kan het eventueel wel betalen.
maar wat ik zo schandalig vind de mensen worden overal op gekort waar ze wat kunnen plukken doen ze dat.
maar dan mensen in deze moeilijke tijden ook nog een hobby afpakken.
het doet gewoon pijn om te lezen hier op het forum dat er mensen zijn die er dan mee moeten ophouden.
ik weet van me zelf hoeveel plezier je heb van je laro heb het is een deel van je leven geworden.

SCHOFTEN ZIJN HET
Michael

Bericht door Michael »

Het gaat mij een maand salaris kosten om mij 110 diesel uit 84 te kunnen blijven rijden. 2100 euries per jaar is (als de prijzen gelijk blijven: 21.000 euro in 10 jaar!
maar verkopen doe ik hem niet dat levert toch geen drol meer op. wie wil er nu een 84 er hebben terwijl hij ook een 2000 +er kan rijden voor het zelfde geld heb je al minimaal een TD5 bv!
Ik ga er dit jaar nog lekker zo veel mogelijk mee rijden en zodra ik MRB moet gaan betalen dan schors ik hem voor de komende 10 jaar. Dan ga ik hem op mijn gemak restaureren en in 2024 rij ik dan hopelijk een hele mooie 40 jaar oude 110. (en als ik het niet overleef hebben mijn kindertjes een hele leuke klasieker! die dan weer wel wat waard is geworden!)
Bleekers zou aan mij dus niets verdienen, die 21.000 euro van mij kan hij op zijn buik schrijven! hopelijk draaien ze deze slechte plannen snel terug.
Michael

Bericht door Michael »

Ik heb net een mailtje gestuurd naar Mail hem naar: f.weekers@tweedekamer.nl Cc deze mail naar Farshad Bashir van de SP, woordvoerder fiscale zaken en verkeer. Hij heeft al een aantal malen laten zien dat hij voor het belang van de oldtimerliefhebber opkomt. fbashir@sp.nl.

Misschien helpt het misschien niet, maar als we dit allemaal massaal doen1 wie weet! DieFarshad Bashir zal zich gesterkt voelen en misschien kan hij de kamer over tuigen!

Enne hou het netjes, we schieten er niets mee op om te dreigen. (of je moet een bende Hells angels of kampers kunnen mobiliseren)
willem

Bericht door willem »

fbashir@sp.nl. zal hem ff wat complimenten sturen als we zijn ego strelen doet hij inderdaad mischien meer zijn best

willem109+
Land rover 109( benzine)
cor

Bericht door cor »

serie 3 88 lwt net klaar in 3 jaar nog geen 1500km gereden nooit geschorst geweest alle km gemaakt voor evenementen en opendagen.
in een betere staat dan dat hij uit het mob complex kwam heren bedankt !
hoop geleerd gezien veel mensen ontmoet op naar een volgende uitdaging .
ps den haag reken even niet op mijn centen in 2014.
Plaats reactie