Defender LD??

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
jack

Defender LD??

Bericht door jack »

Is een Defender LD 1999 met 225d. km. op de teller iets voor mijn ambulance project in West Afrika?
Ik weet dat ik misschien veel vraag steeds, maar ik blijf zoeken en vragen of het iets is, om uiteindelijk een goede ambulance naar De kraamkliniek in Saba (Gambia) te kunnen verschepen. (dus géén barreltocht)
alvast bedankt.
jack
"Wheels4Africa"
Bauke 110

Re: Defender LD??

Bericht door Bauke 110 »

Jack,

is het voor jouw niet ideaal om te gaan kijken naar een series 3 ambu?
techniek blijft heel simpel, snel hoeft die toch niet maar een ambu opbouw is dan wel weer ideaal voor je doeleinde.

Gr Bauke
Marc-my-Words

Re: Defender LD??

Bericht door Marc-my-Words »

Jack,

Kijk, zoals eerder al gesuggereerd is naar ex militaire (ex MOD) "Defenders" (of pre-Defenders).
D'r zijn in Engeland bekende verkopers, maar ook hier in NL verkopers die in Engeland intekenen op openbare verkopingen.

Als je uit deze bron niet een echte sloper hebt, maar gewoon eentje uit de actieve voorraad dan heb je een goed onderhouden, en eenvoudige auto die de "battle" in Afrika wel aan kan (en ook omgekeerd, men kan zo'n auto in Afrika ook aan). De ex MOD auto's hebben soms verbazend weinig kilometers op de teller, en ze zien er misschien wel eens wat minder aantrekkelijk uit maar ze zijn zoals genoemd gewoonlijk meer dan goed onderhouden en ook tegen militaire specificaties gebouwd dus op punten steviger als een civiele auto.

Marc
Plaats reactie