Dit is het standpunt van D66
Dit is het standpunt van D66
Geachte heer Mulder,
Dank voor uw mail aan D66. Ik begrijp uw zorgen met betrekking tot het afschaffen van de motorrijtuigenbelasting (hierna: mrb) vrijstelling voor oldtimers en de financiële gevolgen die dit voor u meebrengt.
Het klopt dat D66 de mrb-vrijstelling voor oldtimers wil afschaffen. D66 is voorstander van het principe de gebruiker/vervuiler betaalt. In die zin is het vreemd dat er door oldtimers wel van de weg gebruik wordt gemaakt, maar geen mrb wordt betaald. Wel wil D66 dat de hoogte van de mrb wordt bepaald op basis van het aantal gereden kilometers. Wij zijn ons er van bewust dat oldtimers een geheel ander rijgedrag hebben dan de gemiddelde auto: veel minder kilometers en buiten de spits. In ons voorstel zouden deze oldtimers dan ook minder mrb betalen.
We vinden het jammer dat het overleg tussen Weekers, ANWB, Bovag en andere verenigingen is mislukt. De staatssecretaris gaat nu een brief schrijven met zeven varianten waarin mensen die een klein aantal dagen per jaar rijden worden ontzien. Voor D66 is het belangrijk dat die groep wel wordt uitgezonderd.
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
============================
Tweede Kamerfractie D66
Publieksvoorlichting
Postbus 20018
2500 EA 's-Gravenhage
e-mail: d66@tweedekamer.nl
internet: www.d66.nl
===========================
Dank voor uw mail aan D66. Ik begrijp uw zorgen met betrekking tot het afschaffen van de motorrijtuigenbelasting (hierna: mrb) vrijstelling voor oldtimers en de financiële gevolgen die dit voor u meebrengt.
Het klopt dat D66 de mrb-vrijstelling voor oldtimers wil afschaffen. D66 is voorstander van het principe de gebruiker/vervuiler betaalt. In die zin is het vreemd dat er door oldtimers wel van de weg gebruik wordt gemaakt, maar geen mrb wordt betaald. Wel wil D66 dat de hoogte van de mrb wordt bepaald op basis van het aantal gereden kilometers. Wij zijn ons er van bewust dat oldtimers een geheel ander rijgedrag hebben dan de gemiddelde auto: veel minder kilometers en buiten de spits. In ons voorstel zouden deze oldtimers dan ook minder mrb betalen.
We vinden het jammer dat het overleg tussen Weekers, ANWB, Bovag en andere verenigingen is mislukt. De staatssecretaris gaat nu een brief schrijven met zeven varianten waarin mensen die een klein aantal dagen per jaar rijden worden ontzien. Voor D66 is het belangrijk dat die groep wel wordt uitgezonderd.
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
============================
Tweede Kamerfractie D66
Publieksvoorlichting
Postbus 20018
2500 EA 's-Gravenhage
e-mail: d66@tweedekamer.nl
internet: www.d66.nl
===========================
Re: Dit is het standpunt van D66
Nou daar heppie wat an
wel een reactie maar geen antwoord
wel een reactie maar geen antwoord
ze maken de keuze waar ik de volgende keer op ga stemmen wel erg makkelijk
willem109+
Land rover 109( benzine)
willem109+
Land rover 109( benzine)
Nou, als dat alleen daar van af hangt....
[www.terrazzo.nl]
[www.hemmaibackabro.blogspot.com]
[www.terrazzo.nl]
[www.hemmaibackabro.blogspot.com]
nou niet alleen de wegenbelasting
maar je kan er wel mooi over oordelen.
hoe partijen met burgers omgaan of dat het alleen
maar roekeloos geld plukken is
maar je kan er wel mooi over oordelen.
hoe partijen met burgers omgaan of dat het alleen
maar roekeloos geld plukken is
Volgens mij is het maar een druppel op de gloeiende plaat.
Volgens deze site, is de 156 miljoen die opgehaald wordt binnen 2,2 dagen alweer uitgegeven in Den Haag.
Misschien toch eens tijd om het woord bezuiniging niet te zien als het meer geld binnen halen bij de burgers en bedrijven, maar eens wat minder geld uitgeven.
Volgens deze site, is de 156 miljoen die opgehaald wordt binnen 2,2 dagen alweer uitgegeven in Den Haag.
Misschien toch eens tijd om het woord bezuiniging niet te zien als het meer geld binnen halen bij de burgers en bedrijven, maar eens wat minder geld uitgeven.
het is " nog maar 135 miljoen"
is al 20 miljoen gesneuveld....
is al 20 miljoen gesneuveld....
Ben leert elke dag van zijn Laro's Schreef:
-------------------------------------------------------
> Volgens mij is het maar een druppel op de
> gl
> Misschien toch eens tijd om het woord bezuiniging
> niet te zien als het meer geld binnen halen bij de
> burgers en bedrijven, maar eens wat minder geld
> uitgeven.
En als " ze" dat doen door te bezuinigen op subsidies, (ouderen)zorg of ww uitkeringen gaan we daar weer over zeuren......
-------------------------------------------------------
> Volgens mij is het maar een druppel op de
> gl
> Misschien toch eens tijd om het woord bezuiniging
> niet te zien als het meer geld binnen halen bij de
> burgers en bedrijven, maar eens wat minder geld
> uitgeven.
En als " ze" dat doen door te bezuinigen op subsidies, (ouderen)zorg of ww uitkeringen gaan we daar weer over zeuren......