Taxatie 90 ivm verzekering zinvol ???

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
def90

Taxatie 90 ivm verzekering zinvol ???

Bericht door def90 »

Waarde prikkers,

ik heb een 90 van 1984 die redelijk tot goed verzorgd eruitziet, gegalvaniseerd chassis, body gespoten, 200tdi blok.
Aangezien mijn 90 nu een oldtimer WA verzekering heeft, lijkt het mij zinvol om "het kind" te verzekeren voor de taxatiewaarde.
Als de 90 total loss gereden wordt / in de brand vliegt / gestolen wordt staat de waarde op papier.

Waar kan ik de laro het beste laten taxeren ??

gegroet,

Marco

Aanvulling
Ik ben woon in Rhenen, tussen Veenendaal en Wageningen

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/04/2013 16:33 door def90.
defendertje90

Re: Taxatie 90 ivm verzekering zinvol ???

Bericht door defendertje90 »

Waar woon je (welke omgeving)

Ik heb hem bij OTO laten taxeren.

Zoek wel een taxateur die hem naar de terugkoop waarde schat en niet eentje die alle bonnetjes bij elkaar optelt en daar de waarde van maakt.

Overigens zou ik heel even wachten tot na 1 mei dan weten we ongeveer welke kant de regering op gaat mbt mrb.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/04/2013 16:27 door defendertje90.
Dixo

Bericht door Dixo »

Misschien even je regio aangeven, kan iemand je een taxateur in de buurt aanwijzen. Zelf goede ervaringen met: [classics-taxatie.nl]
Pike

Bericht door Pike »

Ik heb mijn LW laten taxeren door iemand van CED uit Capelle aan den IJssel. De taxatie gebeurde bij een autoschadebedrijf in mijn regio. Ik vond het niet goedkoop maar het taxatierapport is heel uitgebreid en het taxatiebedrag is hoger dan ik ooit gedacht had.

Het Burgerlijk Wetboek zegt tegenwoordig dat de auto getaxeerd moet worden voor een bedrag waarmee je een vergelijkbaar voertuig kunt kopen. Artikel 7:960. Ik was tijdens de taxatie niet aanwezig maar had wel de dikke map met bonnen in de auto gelegd.

Pike

grotemarkt5a.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c3f62ec4ca57390baca60c7fbf193a12', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.13afdra.nl%2Fimages%2Fgrotemarkt5a.jpg', 'http://www.13afdra.nl/images/grotemarkt5a.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.13afdra.nl%2Fimages%2Fgrotemarkt5a.jpg', '', 16505896, 600, 600, 'Loading image ...', false);

On the eighth day God created Land Rover.
D&G

Bericht door D&G »

Heel toevallig ben ik vandaag met mijn 90 (gegalvaniseerd schutbord en chassis, 200tdi, redelijk wat off road accessoires) naar de Wiggers taxatie dag in Soest geweest.

Daar is hij getaxeerd voor een tarief van 95€

Ik heb dit puur gedaan omdat we hem WA met volledig casco willen verzekeren juist vanwege het geld wat er al inzit. Beetje lullig als hij gejat wordt...

Gerard

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/04/2013 18:36 door D&G.
RobSLaro

Bericht door RobSLaro »

Ik loop hier over te denken ivm vakantie naar het buitenland.
Bij storing kan het terug brengen van een voertuig duurder zijn dan de waarde.
Dus dan verklaren ze de auto total los en blijf je achter met? Hoeveel geld, op zo'n moment begint het getouwtrek.

Dus ik ben wel benieuwd wat de dagwaarde van zo'n auto is.
D&G

Bericht door D&G »

Dagwaarde van 90 uit 84-86 wordt op 1500-2500 euro gezet. Als je goed kunt aantonen wat je gedaan heb aan je auto en je hebt het goed gedaan kom je op een reële waarde uit...
G
RobSLaro

Bericht door RobSLaro »

Dat betekent dat als de dieselpomp oid het begeeft in de UK dat je niks van de ANWB hoeft te verwachten.
Dus zal ik extra gereedschap mee nemen.

Het " niet zo aardige" van deze organisaties is wel dat ze je dit bij het afsluiten van de verzekering hierover niks vertellen.

Ooit in DL een problemen gehad met een moderne auto, vervangent vervoer verzekering etc. Begeeft mijn auto het (dieselpomp) schrijven met een vork maar het ondeel zou er 5 werkdagen over doen voor het er was en er in zat.
kunnen ze geen vervangende auto met trekhaak leveren !?!??! Terwijl je opgeeft dat je met sleurhut op pad gaat.

Dus zal me eigen lr90 dan moeten redden
Dixo

Bericht door Dixo »

KNAC heeft ook nog een soort ANWB service voor oldtimers toch? Die keken volgens mij niet naar dagwaarde bij repatriering buitenland, meen ik eens gelezen te hebben. Zou je even de voorwaarden op na moeten kijken.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/04/2013 00:33 door Dixo.
Andrew Colville

Bericht door Andrew Colville »

Een auto taxeren heeft altijd zin vindt ik, als je jouw investering wilt beschermen, dan doe je dat met verzekering en daarvoor is een taxatie raport afgegeven door een beeëdigd taxateur voor nodig.

Moeilijker is het om een taxateur te vinden die ook verstand heeft van autos ( landrover )en kan inzien dat somige autos niet zo te koop zijn en ook niet voor minder dan 20.000 euro na te bouwen zijn, dat is tot slot wat je wilt verzekeren.

je moet er wel rekening mee houden dat somige verzekeraars boven een bepaald bedrag een percentage van de waarde in de premie stoppen, waardoor een all risk dekking duur uit kan pakken.

een goede taxateur zal moeten inzien dat ondanks dat de wetgeving misschien gaat veranderen omtrent het belasting vrij rijden, maar de leeftijdt van de auto eigenlijk niet van belang is, het gaat om het vervangen van de betreffende auto voor een gelijke, niet om het bouw jaar.

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Niels

Bericht door Niels »

Ik kan de taxatie voor je uitvoeren.
Ik woon in Dodewaard en ben schade-expert en VRT-taxateur. En bovendien trotse bezitter van een 109 en een 88.
Zie ook www.bruijnexpertise.nl
Bauke 110

Bericht door Bauke 110 »

Die problemen hebben wij al vaker gehad met ANWB Europa dekking..

Voorbeeld.
V-bak stuk van een Musso.. ANWB wou niets, deed niets en had geen zin. Het voorval speelde af in Hongarije.

Gelukkig hebben wij een goede doorlopende reisverzekering. binnen 2 uur na het eerste telefoontje stond er op eens wel een sleper.
gelijk daarop een VW Transporter die klaar stond om de komende 3 weken te mogen gebruiken waarna in te leveren in NL.
Ondertussen de Musso op transport naar NL waarna het voor veel minder gemaakt is dan in Hongarije zou kunnen

Probleem in Belgie met een lekke band die echt niet los kwam. Het zelfde, ANWB komt niet.. weer beroep moeten doen op de reisverzekering binnen 30min een sleper aanwezig die ons naar Antwerpen bij een banden boer afzet, waar de band los gemaakt werd en gerepareerd.. voor 20 euro. Weer zo'n bewijs, Buitenland service van de ANWB heb je niet veel.

Met andere woorden, voor buitenland kun je niet vertrouwen op ANWB maar is een degelijke reisverzekering een must.

Gr Bauke

Land Rover One-Ten 1984 2.5NA [Restauratie] naar 300Tdi
Land Rover Series 3 109 Ex-Defensie 2.25D
fenix2

Bericht door fenix2 »

Bauke 110 Schreef:
-------------------------------------------------------
knip
>
> Met andere woorden, voor buitenland kun je niet
> vertrouwen op ANWB maar is een degelijke
> reisverzekering een must.

Hier wil ik wel even een andere ervaring tegenover zetten!

Afgelopen januari onderweg terug van een Noorwegen reisje stond ik met mijn gezelschap gestrand langs een Deense snelweg nadat we over een verloren spanband reden. Een belletje naar de ANWB alarm centrale resulteerde in een Deense sleepwagen die ons bij een garagebedrijf in de buurt afzette, alwaar we netjes met warme koffie en thee werden opgevangen terwijl de auto voor een vriendelijke prijs werd gerepareerd. Twee keer was er follow-up vanuit de alarmcentrale om de voortgang te checken. Binnen 3 uur na de eerste melding bij de ANWB weer onderweg.

Jaren eerder in een situatie met een in NL gehuurde auto die in B strandde heeft de ANWB ook via de belgische collega's mij netjes geholpen.

groetjes, Fenna
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

Precies, het is niet altijd even triest.
Toen mijn 10 jaar oude 110 op z'n kop eindigde moest ik wel even duidelijk maken dat ik het niet répatriëren geen goed idee vond (de auto werd uiteindelijk toch total-loss verklaard), en ik heb toen wel even mijn punt duidelijk gemaakt, maar daarna werd er niet gemopperd. (Wel was de communicatie wat moeizaam en had men na een halve week nog niet door waar de auto heen moest -- ik had de details netjes ge-SMS-ed, overdag was ik niet mobiel bereikbaar.)
Ohh nu ik dit typ vraag ik me af ... dit was denkelijk meer de verzekeraar die de keuze deed, en wat slordig was. Anyway: als ze een kleine vrachtwagen moeten sturen om alle zooi te repatriëren dan wordt het in een keer repatriëren van het hele wrak snel makkelijker. Het loont dus wel om de tegenpartij een beetje te helpen in z'n keuze en niet direct in te gaan op het eerste aanbod.

Wat wel weer de ANWB was: het vervangend vervoer ... daarvoor hadden ze tegen een uur of zes 's avonds iets geregeld ... en toen ik navraag deed bleek dat men voor mij had afgesproken dat ik diezelfde avond nog zo'n honderd kilometer verderop bij een Hertz-verstiging naast het vliegveld een auto zou afhalen .... ... laat nu net mijn vliegtuig stuk zijn .... ... (of met andere woorden: ik kon de volgende dag wel meerijden met lokale vrienden maar die avond was het alleen gelukt met een prijzige taxi).

Marc
Paul Stroink, One-Ten.nl

Bericht door Paul Stroink, One-Ten.nl »

ik ben al vele malen goed geholpen door de ANWB in het buitenland. Meerdere malen gerepatrieerd met antieke Land Rovers en met een acadyane. Ook altijd de juiste huurato's, al duurt het meestal wel lang om een vervangauto te regelen de 3500kg mag trekken. Ook taxikosten om de leenauto op te halen worden netjes vergoed. Dit jaar nog met een kapotte dynamo met de disco 3 in Zuid Duitsland gestaan, met een 110 op de aanhanger. Ze hebben lang moeten zoeken, maar na 6 uur wachten kon ik met de taxi 100KM verderop een splinternieuwe Mercedes ML350 cdi ophalen om naar huis te rijden (die ondanks zijn eco uitvoering met bluedynamics of zoiets, wel 1,5 keer zo veel verbruikt dan de TDV6)
Plaats reactie