Vervallen oldtimer regeling en DAN?
Vervallen oldtimer regeling en DAN?
Vraag me even het volgende af?
Stel dat ze in Den haag echt zo kortzichtig zijn, en dat er de volle mep betaald moet worden voor de nu van mrb vrijgestelde voertuigen.
Voor mij zou het betekenen
Land rover lightweight 1972 lpg 437euro
Range rover classic 1986 lpg 626euro
Land rover 109exdef 1979 diesel 452euro
Is totaal 1515 euro per kwartaal, hellaas heb ik dit niet
Ik zal dan de 109 van benzine voorzien en de rest schorsen/ruimen
kost me dan 227 per kwartaal
als de helft dit doet wat houden ze dan over van de 153mil???
Alan
Stel dat ze in Den haag echt zo kortzichtig zijn, en dat er de volle mep betaald moet worden voor de nu van mrb vrijgestelde voertuigen.
Voor mij zou het betekenen
Land rover lightweight 1972 lpg 437euro
Range rover classic 1986 lpg 626euro
Land rover 109exdef 1979 diesel 452euro
Is totaal 1515 euro per kwartaal, hellaas heb ik dit niet
Ik zal dan de 109 van benzine voorzien en de rest schorsen/ruimen
kost me dan 227 per kwartaal
als de helft dit doet wat houden ze dan over van de 153mil???
Alan
Re: Vervallen oldtimer regeling en DAN?
Wat we vergeten is dat als de "veelrijders" de landrover schorsen, ze waarschijnlijk toch een auto nodig hebben voor woonwerk verkeer. dus toch op een andere manier die belasting (153 miljoen?) gaan betalen.
Wat zij vergeten is dat ze een hele grote groep ëchte"oldtimer liefhebbers heel erg duperen. Ik geloof ook niet dat het volledig betalen van houderschap belasting doorgang zal vinden.
Het gaat erom, de veelrijders te laten betalen naar gebruik van hun voertuig.
Rij zelf ook woonwerk belastingvrij en verbaas me dat het gewoon kan. Ik ben zelf van mening dat als mijn buurman betaald, ik ook moet bijdragen. zo hebben we besloten dat dit land fitaal kan blijven.
Mocht het naar kwart tarief gaan vind ik het heel reeel. betaal ik de volle pond dan wil ik ook een betere (lees nieuwere) landrover rijden. word het afhankelijk van kilometers koop ik een woonwerk hok erbij. rij ik minder met de landrover bespaar ik ook een hoop onderhoud kosten en brandstof. we mogen eerlijk zijn over het feit dat een landrover niet echt zuinig is naar hedendaagse maatstaven, dus een goed koop woonwerkhok hoeft voor mij niet meer kosten met zich mee te brengen.
Wat zij vergeten is dat ze een hele grote groep ëchte"oldtimer liefhebbers heel erg duperen. Ik geloof ook niet dat het volledig betalen van houderschap belasting doorgang zal vinden.
Het gaat erom, de veelrijders te laten betalen naar gebruik van hun voertuig.
Rij zelf ook woonwerk belastingvrij en verbaas me dat het gewoon kan. Ik ben zelf van mening dat als mijn buurman betaald, ik ook moet bijdragen. zo hebben we besloten dat dit land fitaal kan blijven.
Mocht het naar kwart tarief gaan vind ik het heel reeel. betaal ik de volle pond dan wil ik ook een betere (lees nieuwere) landrover rijden. word het afhankelijk van kilometers koop ik een woonwerk hok erbij. rij ik minder met de landrover bespaar ik ook een hoop onderhoud kosten en brandstof. we mogen eerlijk zijn over het feit dat een landrover niet echt zuinig is naar hedendaagse maatstaven, dus een goed koop woonwerkhok hoeft voor mij niet meer kosten met zich mee te brengen.
Re: Vervallen oldtimer regeling en DAN?
Dat kan wel, maar mijn woon/werk hok is mijn 90. En er is niets zo leuk, als na je werk naar huis rijden in je Land Rover...
Re: Vervallen oldtimer regeling en DAN?
Blijven we gewoon rijden in de Disco (daar betaal ik toch al voor)
Maar tijdens het rijden wordt je er op de een of andere manier altijd weer blij van !
In mijn oldtimer omgeving zijn redelijk veel mensen die met schorsen icm een 30 dagenkaart wel wegkomen (evenementen/toerritten e.d.) en er toch al een "dagelijks bakkie" bij hebben.
Vervelende is alleen dat je die optie niet hebt als je hem niet op eigen terrein kunt stallen....
Voor de mensen die er dagelijks in willen rijden ben ik bang dat de enige keuze is MRB te betalen.
Op benzine is de MRB ook al snel een 80 eurie per maand voor een one-ten. Ik heb het 2 jaar betaald toen Gargy nog geen 25 jaar was....
Natuurlijk is er een beperkt aantal LR's waar een camperkenteken op zit, maar ik denk dat die ineens flink in prijs gaan stijgen... En als dat te gek wordt gaat dat voordeel ook ter ziele.
Bummer...
Maar tijdens het rijden wordt je er op de een of andere manier altijd weer blij van !
In mijn oldtimer omgeving zijn redelijk veel mensen die met schorsen icm een 30 dagenkaart wel wegkomen (evenementen/toerritten e.d.) en er toch al een "dagelijks bakkie" bij hebben.
Vervelende is alleen dat je die optie niet hebt als je hem niet op eigen terrein kunt stallen....
Voor de mensen die er dagelijks in willen rijden ben ik bang dat de enige keuze is MRB te betalen.
Op benzine is de MRB ook al snel een 80 eurie per maand voor een one-ten. Ik heb het 2 jaar betaald toen Gargy nog geen 25 jaar was....
Natuurlijk is er een beperkt aantal LR's waar een camperkenteken op zit, maar ik denk dat die ineens flink in prijs gaan stijgen... En als dat te gek wordt gaat dat voordeel ook ter ziele.
Bummer...
Re: Vervallen oldtimer regeling en DAN?
Blijf ik hem gewoon rijden. Zit ondertussen te veel tijd en geld in om hem te kunnen verkopen voor een reëel bedrag te kunnen verkopen mocht de de wegenbelasting er weer terug op komen. Blijven rijden en mijn hobby gewoon kunnen blijven uitoefenen is voor mij de beste optie.
Wat ik dan wel doe is mijn dagelijkse auto verkopen en hier een kleinere/ zuinigere auto voor terug kopen (goedkoper in belasting en brandstofverbruik)
Wat ik dan wel doe is mijn dagelijkse auto verkopen en hier een kleinere/ zuinigere auto voor terug kopen (goedkoper in belasting en brandstofverbruik)
Re: Vervallen oldtimer regeling en DAN?
Ik overweeg een V8, en bedenk ondertussen hoeveel kg mijn auto kan afvallen...
Alternatief is een Suzuki Samurai... Maar dat is toch anders dan een 90...
Alternatief is een Suzuki Samurai... Maar dat is toch anders dan een 90...
Re: Vervallen oldtimer regeling en DAN?
Ach net als iedereen vindt dat ie de wind tegen heeft zijn er weer mensen die omdraaien en daardoor de wind mee krijgen......
Ik heb zelf 5 oldtimers, een grote schuur en een lapje van 4000m2 dus ik kan er nog wel een paar kwijt.
Ik zit er aan te denken een schorsing terrein in te richtten. ( tegen een nog te bedenken vergoeding natuurlijk)
Ben benieuwd of daar vraag naar is.
Groet Hans
Serie III 88 uit 1979 petrol en LPG
RRC 3.5 1986 petrol en LPG
[lh6.googleusercontent.com] MijnFotomap.jpg [lh3.googleusercontent.com]
Ik heb zelf 5 oldtimers, een grote schuur en een lapje van 4000m2 dus ik kan er nog wel een paar kwijt.
Ik zit er aan te denken een schorsing terrein in te richtten. ( tegen een nog te bedenken vergoeding natuurlijk)
Ben benieuwd of daar vraag naar is.
Groet Hans
Serie III 88 uit 1979 petrol en LPG
RRC 3.5 1986 petrol en LPG
[lh6.googleusercontent.com] MijnFotomap.jpg [lh3.googleusercontent.com]
Re: Vervallen oldtimer regeling en DAN?
Ja, ook voor mij wordt dit dan een hobby wat te veel gaat kosten.
Ben erg teleurgesteld, had erg gehoopt op een maximale aantal km`ers wat een oldtimer mag rijden per jaar of een max. aantal dagen.
Wil best belasting betalen, maar voor een defender waar ik maar 1000-2000 km mee rij is de volle mep voor mij te kostbaar.
Dan worden de LaRo 88 ers van40 jaar en ouder weer meer geld waard. En ik leef erg mee met de mensen die al hun geld hebben zitten in hun opgeknapte diesel landrover van 1986. Hopen op een wonder maar weer, er is nog hoop. Het is nog niet definitief vastgesteld.
Ben erg teleurgesteld, had erg gehoopt op een maximale aantal km`ers wat een oldtimer mag rijden per jaar of een max. aantal dagen.
Wil best belasting betalen, maar voor een defender waar ik maar 1000-2000 km mee rij is de volle mep voor mij te kostbaar.
Dan worden de LaRo 88 ers van40 jaar en ouder weer meer geld waard. En ik leef erg mee met de mensen die al hun geld hebben zitten in hun opgeknapte diesel landrover van 1986. Hopen op een wonder maar weer, er is nog hoop. Het is nog niet definitief vastgesteld.
Re: Vervallen oldtimer regeling en DAN?
Een paar jaar geleden de nu 30 jarige 110 voorzien van een 300TDi automaat, deze gaat er dan weer uit en komt er weer een V8 in op benzine. toch belastingvrij, iets duurder in gebruik, maar zéker net zo veel lol
we rijden niet meer dan 5000 km per jaar met de 110, zou iets van 2600 euro per jaar betalen aan belasting! dat is zo'n 66 cent per km incl diesel 1:10
Op benzine kost het dan bij een verbruik van 1:5 zo'n 34 cent per km, hebben we alweer bijna de helft uitgespaart
Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
we rijden niet meer dan 5000 km per jaar met de 110, zou iets van 2600 euro per jaar betalen aan belasting! dat is zo'n 66 cent per km incl diesel 1:10
Op benzine kost het dan bij een verbruik van 1:5 zo'n 34 cent per km, hebben we alweer bijna de helft uitgespaart
Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
Re: Vervallen oldtimer regeling en DAN?
yup, mijn gedachte ook, en sla m'n 200tdi blokje wel op, als reserve voor over 10 jaar
Re: Vervallen oldtimer regeling en DAN?
Wordt het toch nog mooi met al die V8-en op de weg.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Re: Vervallen oldtimer regeling en DAN?
ja hoor doe ik ook lekker de 300 TDI reviseren en op de plank leggen, nog 9 jaar wachten 
Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"

Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
Re: Vervallen oldtimer regeling en DAN?
Nog even een gedachte voor diegenen die een tweede auto "ernaast" overwegen.
Maak ook even een sommetje mbt de kosten van zo'n "goedkoop" autootje. De afschrijving is vaak schrikbarend.
Dus een niet te dure LandRover (eentje op een leeftijd waarop zo'n goedkoop ding al afgeschreven is) en dan dik MRB betalen en een beetje extra voor de brandstof is nog steeds nog niet heel erg duur omdat die LandRover slechts weinig in waarde zal dalen en als je een beetje oplet is het onderhoud ook nog "te doen" (afgezet tegen het vaak dure "direct-vervangen-repareren" bij een nieuwe auto).
Ik heb wel eens een paar sommetjes doorgerekend voor iemand die ineens veel kilometers moest gaan rijden: een goedkoop autootje ernaast was duurder als LandRover blijven rijden -- alleen als hij "wegwerp" 2e handsjes kocht (voor heel weinig dus) was het lonend.
Marc
Maak ook even een sommetje mbt de kosten van zo'n "goedkoop" autootje. De afschrijving is vaak schrikbarend.
Dus een niet te dure LandRover (eentje op een leeftijd waarop zo'n goedkoop ding al afgeschreven is) en dan dik MRB betalen en een beetje extra voor de brandstof is nog steeds nog niet heel erg duur omdat die LandRover slechts weinig in waarde zal dalen en als je een beetje oplet is het onderhoud ook nog "te doen" (afgezet tegen het vaak dure "direct-vervangen-repareren" bij een nieuwe auto).
Ik heb wel eens een paar sommetjes doorgerekend voor iemand die ineens veel kilometers moest gaan rijden: een goedkoop autootje ernaast was duurder als LandRover blijven rijden -- alleen als hij "wegwerp" 2e handsjes kocht (voor heel weinig dus) was het lonend.
Marc
Re: Vervallen oldtimer regeling en DAN?
En dan...?
Motorrijden, kun je tenminste nog zwaaien.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/04/2013 21:18 door Dixo.
Motorrijden, kun je tenminste nog zwaaien.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/04/2013 21:18 door Dixo.
Ombouwen
Wegenbelasting betalen voor een meer dan 30 jaar ouden Serie III Stawag die incidenteel gebruikt gaat worden (nu geschorst ivbm groot onderhoud) is niet echt een optie, zeker niet als het voor het volle pond zou moeten.
Motor er uit, bak er uit en een elektro motor er in. Motor op het achterdif, motor op het voordif, accu's onder de seatbox motorruimte en op de plaats van de tank.
Thuis opladen (en op het werk) en belastingvrij rijden met een schone oldtimer. Onderweg de stroom op, geen probleem een generator in de vrije motorruimte doet wonderen.
Volgens mij zou het niet zo heel ingewikkeld hoeven te zijn.
Even een kleine rekensom: Blok van een 2.25 of 2.5 NA levert een PK'tje of 60. 1/3 van het vermogen wordt opgenomen door de bak en aandrijflijn. Twee motoren van 25 PK zou genoeg moeten zijn.
Kosten:
Stel dat dit project door een nieuw op te zetten bedrijf wordt gedaan. Dan zal het bedrijf tijdens de ombouw en enorme investering vragen van de eigenaar. Als eigenaar mag je deze investering (verliezen) weer van de (loon)belasting terug vragen / in mindering brengen (naast een regulier inkomen, een negatief inkomen uit je nieuwe bedrijf).
Tja, het kan natuurlijk zo zijn dat je bedrijf nooit winstgevend word (en je de deuren moet sluiten), het kan ook zijn dat je er een leuk bedrijf aan over houd.
Ach, er zijn meer creatieve ideeën.
Auto onderbrengen in een stichting tot behoud van het cultureel erfgoed ...... misschien een subsidie potje voor
Mini transport bedrijfje beginnen en met de auto aanhangers met spullen voor mensen die geen trekhaak hebben van A naar B slepen.
....... misschien komt er binnenkort nog wel een idee naar boven.
Nederlanders zijn van origine een handels volk. Als de handel niet loopt moet je creatief zijn om te overleven. Misschien moeten we onze creativiteit aanwenden om een hobby betaalbaar te houden.
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('da7823c8ed933c31a89eee55e24d9d96', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 16502889, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
Motor er uit, bak er uit en een elektro motor er in. Motor op het achterdif, motor op het voordif, accu's onder de seatbox motorruimte en op de plaats van de tank.
Thuis opladen (en op het werk) en belastingvrij rijden met een schone oldtimer. Onderweg de stroom op, geen probleem een generator in de vrije motorruimte doet wonderen.
Volgens mij zou het niet zo heel ingewikkeld hoeven te zijn.
Even een kleine rekensom: Blok van een 2.25 of 2.5 NA levert een PK'tje of 60. 1/3 van het vermogen wordt opgenomen door de bak en aandrijflijn. Twee motoren van 25 PK zou genoeg moeten zijn.
Kosten:
Stel dat dit project door een nieuw op te zetten bedrijf wordt gedaan. Dan zal het bedrijf tijdens de ombouw en enorme investering vragen van de eigenaar. Als eigenaar mag je deze investering (verliezen) weer van de (loon)belasting terug vragen / in mindering brengen (naast een regulier inkomen, een negatief inkomen uit je nieuwe bedrijf).
Tja, het kan natuurlijk zo zijn dat je bedrijf nooit winstgevend word (en je de deuren moet sluiten), het kan ook zijn dat je er een leuk bedrijf aan over houd.
Ach, er zijn meer creatieve ideeën.
Auto onderbrengen in een stichting tot behoud van het cultureel erfgoed ...... misschien een subsidie potje voor
Mini transport bedrijfje beginnen en met de auto aanhangers met spullen voor mensen die geen trekhaak hebben van A naar B slepen.
....... misschien komt er binnenkort nog wel een idee naar boven.
Nederlanders zijn van origine een handels volk. Als de handel niet loopt moet je creatief zijn om te overleven. Misschien moeten we onze creativiteit aanwenden om een hobby betaalbaar te houden.
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('da7823c8ed933c31a89eee55e24d9d96', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 16502889, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
Re: Vervallen oldtimer regeling en DAN?
heb van de week inderdaad mijn 'racer' Honda CBR 1000 ingeruild voor een off road model suzuki DL 650 V-strom
Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
Re: Vervallen oldtimer regeling en DAN?
benzine hicap 110: 55euri per maand. das best te doen voor een maand of 4 in de zomer
tja en dat voor een originele Nederlandse auto waar al 25jaar voor is betaald
owww, en nee ik ben geen familie van!
tja en dat voor een originele Nederlandse auto waar al 25jaar voor is betaald
owww, en nee ik ben geen familie van!
Re: Vervallen oldtimer regeling en DAN?
hoi,
ik zou maar oppassen met het gebruiken van je landrover als dagelijkse auto, sommige(Leo, Marcel e.a) hier op de prik vinden je dan een crimineel!! of geldt dat alleen als je dagelijks in een mercedes rijdt?
ik heb een RRC en die heb ik gekocht omdat ik die mooi vind maar vooral omdat ik er geen belasting voor hoefde te betalen en toch een leuk stukkie kan rijden on- en off road.
als ik per 01-2014 belasting moet gaan betalen stop ik met de landrovers en koop ik om te pesten een klein zuinig autootje, bpm en belasting vrij.
gr bertil
ik zou maar oppassen met het gebruiken van je landrover als dagelijkse auto, sommige(Leo, Marcel e.a) hier op de prik vinden je dan een crimineel!! of geldt dat alleen als je dagelijks in een mercedes rijdt?
ik heb een RRC en die heb ik gekocht omdat ik die mooi vind maar vooral omdat ik er geen belasting voor hoefde te betalen en toch een leuk stukkie kan rijden on- en off road.
als ik per 01-2014 belasting moet gaan betalen stop ik met de landrovers en koop ik om te pesten een klein zuinig autootje, bpm en belasting vrij.
gr bertil
Re: Ombouwen
Elektrice?!
Zou interesant kunnen zijn [Wel jammer van de orginaliteit]
zijn hier bouwpakketjes van?
en kan je je kenteken zo makkelijk kunnen aanpassen
Zou interesant kunnen zijn [Wel jammer van de orginaliteit]
zijn hier bouwpakketjes van?
en kan je je kenteken zo makkelijk kunnen aanpassen
Re: Ombouwen
een tijd geleden stond op het LRCH forum een ombouwverslag van een 88 naar een electromotor ... erg mooi ... maarre... don't get your hopes up wat betreft 'de vrije ruimte onder de motorkap'
ik kan de info zo 1-2-3 niet vinden maar de auto lag behoorlijk vol met accu's, ik vermoed dan ook dat je het niet met de ruimte onder de zitbak gaat redden
groet, robert
blub.jpg --> mod_embed_images_loadimage('df57936450c888b019c0dbf01fc50330', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', 'http://www.s43.nl/laro/blub.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', '', 16503395, 600, 600, 'Loading image ...', false);
SIII 88 2.25 LPG/benzine - 1977
[boesmanblog.wordpress.com]
ik kan de info zo 1-2-3 niet vinden maar de auto lag behoorlijk vol met accu's, ik vermoed dan ook dat je het niet met de ruimte onder de zitbak gaat redden
groet, robert
blub.jpg --> mod_embed_images_loadimage('df57936450c888b019c0dbf01fc50330', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', 'http://www.s43.nl/laro/blub.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', '', 16503395, 600, 600, 'Loading image ...', false);
SIII 88 2.25 LPG/benzine - 1977
[boesmanblog.wordpress.com]
Re: Ombouwen
Het helpt allemaal niets. Eén jaar nadat jij electrisch rondrijdt gaan ze gewoon extra hoge belasting op electrische auto's invoeren.
Dat is toch de hele tactiek. Eerst zorgen dat iedereen iets aanschaft onder een gunstige regelgeving en de mensen daarna dubbel terugpakken.
Zie de volgende voorbeelden.
-Eerst gunstige regels voor particulieren met een grijs kenteken. Later iedere particulier betalen en de auto's niets meer waard.
-Gunstig aan de oldtimer, nu iedereen betalen.
-Iedereen een A-label zonder BPM, MRB en lage bijtelling. Vanaf volgend jaar mogen zij ook allemaal gewoon weer betalen en zijn dus ook die auto's weer iets minder waard. Nu valt het bij deze groep nog wel mee, want het zijn natuurlijk vooral lichte kleine benzineautootjes, maar toch...
Dat is toch de hele tactiek. Eerst zorgen dat iedereen iets aanschaft onder een gunstige regelgeving en de mensen daarna dubbel terugpakken.
Zie de volgende voorbeelden.
-Eerst gunstige regels voor particulieren met een grijs kenteken. Later iedere particulier betalen en de auto's niets meer waard.
-Gunstig aan de oldtimer, nu iedereen betalen.
-Iedereen een A-label zonder BPM, MRB en lage bijtelling. Vanaf volgend jaar mogen zij ook allemaal gewoon weer betalen en zijn dus ook die auto's weer iets minder waard. Nu valt het bij deze groep nog wel mee, want het zijn natuurlijk vooral lichte kleine benzineautootjes, maar toch...
Re: Vervallen oldtimer regeling en DAN?
En dan? Ik denk dat ik me een potje vaseline ga halen.
Ik voel me op dit moment zo ontzettend genaaid en dat doet nu verschikkelijk zeer op een vreemde manier ( het onbereikbaar geworden van een liefde, een blauwjte lopen,ontzettend kwaad, ik kan het niet goed omschrijven.).
Als het straks daadwerkelijk gaat gebeuren hoop ik dat dat de pijn een beetje verzacht... Geintje. Ik heb geen idee wat ze nu allemaal aan het doen zijn in Den Haag, maar als ik dan kijk naar RamBam van 8 april hoe eenvoudig een schijnlobby wordt opgezet en dat dit serieus wordt opgepakt, dan schaam ik me daar gewoon voor. RamBam link
Wouter
Ik voel me op dit moment zo ontzettend genaaid en dat doet nu verschikkelijk zeer op een vreemde manier ( het onbereikbaar geworden van een liefde, een blauwjte lopen,ontzettend kwaad, ik kan het niet goed omschrijven.).
Als het straks daadwerkelijk gaat gebeuren hoop ik dat dat de pijn een beetje verzacht... Geintje. Ik heb geen idee wat ze nu allemaal aan het doen zijn in Den Haag, maar als ik dan kijk naar RamBam van 8 april hoe eenvoudig een schijnlobby wordt opgezet en dat dit serieus wordt opgepakt, dan schaam ik me daar gewoon voor. RamBam link
Wouter
Re: Vervallen oldtimer regeling en DAN?
Ik huur dan een loods hier net over de grens. Ga gewoon mijn kilometers in België maken. Naar de APK mag ik ook gewoon als ze geschorst zijn (afspraak maken bij het eerste keuringsstation over de grens).
Sollicitatie naar Belgische job is ook al de deur uit....
Opgevoerd brommobieltje (op diesel) om van en naar de loods te rijden...
EDIT: oh wacht, Belgische job is inclusief auto van de zaak. Zonder Nederlandse bijtelling, Die brommobiel helemaal niet meer nodig?!
Sollicitatie naar Belgische job is ook al de deur uit....
Opgevoerd brommobieltje (op diesel) om van en naar de loods te rijden...
EDIT: oh wacht, Belgische job is inclusief auto van de zaak. Zonder Nederlandse bijtelling, Die brommobiel helemaal niet meer nodig?!
Re: Ombouwen
Er zijn al bedrijven mee bezig: [www.zonderbenzine.com]
A.s. zondag hebben ze open dag!
Groet,
Berry
beheerder [Landrover.startpagina.nl]
A.s. zondag hebben ze open dag!
Groet,
Berry
beheerder [Landrover.startpagina.nl]
Re: Ombouwen
Apke Schreef:
-------------------------------------------------------
> Motor er uit, bak er uit en een elektro motor er
> in. Motor op het achterdif, motor op het voordif,
> accu's onder de seatbox motorruimte en op de
> plaats van de tank.
> Thuis opladen (en op het werk) en belastingvrij
> rijden met een schone oldtimer. Onderweg de stroom
> op, geen probleem een generator in de vrije
> motorruimte doet wonderen.
Mooi idee, ik zeg gewoon een aanhanger met aggegraat erachter en rijden
-------------------------------------------------------
> Motor er uit, bak er uit en een elektro motor er
> in. Motor op het achterdif, motor op het voordif,
> accu's onder de seatbox motorruimte en op de
> plaats van de tank.
> Thuis opladen (en op het werk) en belastingvrij
> rijden met een schone oldtimer. Onderweg de stroom
> op, geen probleem een generator in de vrije
> motorruimte doet wonderen.
Mooi idee, ik zeg gewoon een aanhanger met aggegraat erachter en rijden
Re: Vervallen oldtimer regeling en DAN?
Alan,
Volgens mij is het veel eenvoudiger...
Alle Land Rovers waarin je niet meer dan 2 stoelen nodig hebt ombouwen naar grijs kenteken..
Inschrijven bij de KvK en auto in de zaak inbrengen.
Vervolgens betaal je bijtelling: 35% bruto over de economische waarde.
En laat die economische waarde na invoering van de nieuwe regelgeving nou net belachelijk laag zijn..
De 109 diesel is dan max € 500,- waard x 35% = € 175,- bijtelling, netto max € 91,- per jaar.
En het mooie is dat je alle autokosten (incl. € 106,- mrb per kwartaal bij ca. 1800kg) als kosten van het bedrijf mag boeken, je krijgt zelfs 21% terug van alle onderdelen.
Voor mij een no-brainer... Iedereen naar de KvK, hoppa 100.000 bedrijven erbij in NL. kijken welk proces er omvalt bij de overheid.
Eenvoudiger alternatief:
Ombouwen naar grijs en inschrijven bij KvK als eenmanszaak.
Auto blijft gewoon privé en je betaald het ondernemerstarief van € 106,- mrb per kwartaal voor de 109
Je hebt dan geen bijtelling maar mag ook geen kosten van de auto in de zaak boeken en je mag ook geen BTW terugvorderen.
Maar je mag wel € 0,19 per km belastingvrij uitbetalen wanneer je zakelijke km's rijdt..
Doelstelling van het bedrijf slim opstellen zodat je alle plezier ritjes kunt declareren.
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
Volgens mij is het veel eenvoudiger...
Alle Land Rovers waarin je niet meer dan 2 stoelen nodig hebt ombouwen naar grijs kenteken..
Inschrijven bij de KvK en auto in de zaak inbrengen.
Vervolgens betaal je bijtelling: 35% bruto over de economische waarde.
En laat die economische waarde na invoering van de nieuwe regelgeving nou net belachelijk laag zijn..
De 109 diesel is dan max € 500,- waard x 35% = € 175,- bijtelling, netto max € 91,- per jaar.
En het mooie is dat je alle autokosten (incl. € 106,- mrb per kwartaal bij ca. 1800kg) als kosten van het bedrijf mag boeken, je krijgt zelfs 21% terug van alle onderdelen.
Voor mij een no-brainer... Iedereen naar de KvK, hoppa 100.000 bedrijven erbij in NL. kijken welk proces er omvalt bij de overheid.
Eenvoudiger alternatief:
Ombouwen naar grijs en inschrijven bij KvK als eenmanszaak.
Auto blijft gewoon privé en je betaald het ondernemerstarief van € 106,- mrb per kwartaal voor de 109
Je hebt dan geen bijtelling maar mag ook geen kosten van de auto in de zaak boeken en je mag ook geen BTW terugvorderen.
Maar je mag wel € 0,19 per km belastingvrij uitbetalen wanneer je zakelijke km's rijdt..
Doelstelling van het bedrijf slim opstellen zodat je alle plezier ritjes kunt declareren.
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
Re: Ombouwen
Ziet er goed uit. Als ik het goed zie hebben ze de versnellingsbak gewoon in takt gehouden.
Ik heb begrepen dat dit met een elektromotor niet nodig zou zijn (theoretisch).
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9486250811fc050d0d7a45e2119a2d0a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 16504292, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
Ik heb begrepen dat dit met een elektromotor niet nodig zou zijn (theoretisch).
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9486250811fc050d0d7a45e2119a2d0a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 16504292, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
Re: Vervallen oldtimer regeling en DAN?
Even een kleine aanvulling:
In het eerste geval zal er een noodzaak moeten zijn dat je een auto van de zaak hebt. Deze is er natuurlijk al snel, zeker als je voor je bedrijf geen gebruik zou kunnen maken van het OV.
In het tweede geval zou ik opgeven dat je landschapsfotograaf bent of schilderend kunstenaar. Hier en daar een kiekje maken en op internet zetten
Er zijn veel mogelijkheden, maar de fiscus is niet gek. Iets om rekening mee te houden.
Een onderneming kan niet oneindig lang verlies blijven draaien en er bestaan regelingen waarbij je ervoor moet zorgen dat je meerdere opdrachtgevers hebt per jaar (zzp-er / loondienst).
Met wat creativiteit kom je een heel eind. Als je bedrijf verlies draait, dan mag je het verlies bij de loonbelasting in mindering brengen maak je winst, dan moet je dat opgeven als inkomsten . Netjes bijhouden (autokosten, telefoon, computer, printer) en jaarlijks opgeven.
Yep het is wat werk.
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f83672f1fb6599221fa719b0dff8f2ec', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 16504308, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
In het eerste geval zal er een noodzaak moeten zijn dat je een auto van de zaak hebt. Deze is er natuurlijk al snel, zeker als je voor je bedrijf geen gebruik zou kunnen maken van het OV.
In het tweede geval zou ik opgeven dat je landschapsfotograaf bent of schilderend kunstenaar. Hier en daar een kiekje maken en op internet zetten
Er zijn veel mogelijkheden, maar de fiscus is niet gek. Iets om rekening mee te houden.
Een onderneming kan niet oneindig lang verlies blijven draaien en er bestaan regelingen waarbij je ervoor moet zorgen dat je meerdere opdrachtgevers hebt per jaar (zzp-er / loondienst).
Met wat creativiteit kom je een heel eind. Als je bedrijf verlies draait, dan mag je het verlies bij de loonbelasting in mindering brengen maak je winst, dan moet je dat opgeven als inkomsten . Netjes bijhouden (autokosten, telefoon, computer, printer) en jaarlijks opgeven.
Yep het is wat werk.
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f83672f1fb6599221fa719b0dff8f2ec', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 16504308, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
Re: Vervallen oldtimer regeling en DAN?
@ Oscar.
+2,7% btw correctie prive gebruik.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/04/2013 18:56 door louis.
+2,7% btw correctie prive gebruik.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/04/2013 18:56 door louis.
Re: Ombouwen
Apke Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ziet er goed uit. Als ik het goed zie hebben ze de
> versnellingsbak gewoon in takt gehouden.
> Ik heb begrepen dat dit met een elektromotor niet
> nodig zou zijn (theoretisch).
Deze wagen is ook bij een LRCH technische avond geweest. Leuke wagen, en gaat als een speer, je hebt echter wel erg veel gewicht aan accu's bij je en bereik is m.i. nog te klein om buiten de stad echt veel te rijden.
Hier is gekozen de aandrijving zelf intact te laten en alleen de motor te vervangen. Kostentechnisch een prima oplossing, technisch is echter wel meer mogelijk.
De LR bak staat niet bekend om zijn hoge rendement en technisch is het geen probleem (wel meer werk) om een motor op elke diff te monteren. Uiteraard krijg je dan wel 2 regelkaars, die gesynchroniseerd moeten worden qiu toerental. besturingstechnisch wat lastiger, echter wel een wat hoger rendement.
Op elk wiel (of in elk wiel) een motor zou ook nog kunnen maar dan wordt het nog een stuk complexer. Overigens zou je dan wel de kracht naar ieder wiel appart kunnen regelen. In combinatie met het terrain response can LR zou dat een fantastische terreinwagen moeten opleveren; met een navenant kostenplaatje.
Accu's blijven echter het probleem. Dus een klein aggregaat erin als range extender lijkt een logische keuze......
Maar leuk project is het zeker. . muchos pesos, dat wel
-------------------------------------------------------
> Ziet er goed uit. Als ik het goed zie hebben ze de
> versnellingsbak gewoon in takt gehouden.
> Ik heb begrepen dat dit met een elektromotor niet
> nodig zou zijn (theoretisch).
Deze wagen is ook bij een LRCH technische avond geweest. Leuke wagen, en gaat als een speer, je hebt echter wel erg veel gewicht aan accu's bij je en bereik is m.i. nog te klein om buiten de stad echt veel te rijden.
Hier is gekozen de aandrijving zelf intact te laten en alleen de motor te vervangen. Kostentechnisch een prima oplossing, technisch is echter wel meer mogelijk.
De LR bak staat niet bekend om zijn hoge rendement en technisch is het geen probleem (wel meer werk) om een motor op elke diff te monteren. Uiteraard krijg je dan wel 2 regelkaars, die gesynchroniseerd moeten worden qiu toerental. besturingstechnisch wat lastiger, echter wel een wat hoger rendement.
Op elk wiel (of in elk wiel) een motor zou ook nog kunnen maar dan wordt het nog een stuk complexer. Overigens zou je dan wel de kracht naar ieder wiel appart kunnen regelen. In combinatie met het terrain response can LR zou dat een fantastische terreinwagen moeten opleveren; met een navenant kostenplaatje.
Accu's blijven echter het probleem. Dus een klein aggregaat erin als range extender lijkt een logische keuze......
Maar leuk project is het zeker. . muchos pesos, dat wel
Re: Vervallen oldtimer regeling en DAN?
Ter aanvulling nog Oscar,
U mag € 0,19 per kilometer van uw opbrengst aftrekken voor de zakelijke ritten die u met uw eigen auto maakt. Ook als u de auto huurt, mag u € 0,19 per zakelijk gereden kilometer van uw opbrengst aftrekken.
Gevolgen voor de btw
Als uw auto privévermogen is, kunt u geen btw aftrekken bij de aankoop. Wel mag u de btw op onderhouds-, reparatie- en gebruikskosten aftrekken voor zover u de auto voor uw onderneming gebruikt. Ga daarbij uit van de verhouding tussen het aantal zakelijke kilometers en het aantal verreden kilometers op jaarbasis. Houd er wel rekening mee dat alleen het deel dat u gebruikt voor belaste omzet aftrekbaar is.
Defender 130 2009
Defender 110 2002
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/04/2013 19:45 door Fred.
U mag € 0,19 per kilometer van uw opbrengst aftrekken voor de zakelijke ritten die u met uw eigen auto maakt. Ook als u de auto huurt, mag u € 0,19 per zakelijk gereden kilometer van uw opbrengst aftrekken.
Gevolgen voor de btw
Als uw auto privévermogen is, kunt u geen btw aftrekken bij de aankoop. Wel mag u de btw op onderhouds-, reparatie- en gebruikskosten aftrekken voor zover u de auto voor uw onderneming gebruikt. Ga daarbij uit van de verhouding tussen het aantal zakelijke kilometers en het aantal verreden kilometers op jaarbasis. Houd er wel rekening mee dat alleen het deel dat u gebruikt voor belaste omzet aftrekbaar is.
Defender 130 2009
Defender 110 2002
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/04/2013 19:45 door Fred.
Re: Ombouwen
Mijn idee. Naafmotoren met een intelligente aansturing, dan heb je ABS, ETC en eventueel ook een soort ESP dat je door de bocht helpt, ook in de modder. Verder natuurlijk energie-terugwinning bij het remmen. Wel een zorgen-puntje: de electronica moet hufter-proof zijn.
Gebruik de gewichtswinst voor enerzijds wat accu's en anderszijds een diesel-generator. Vlgs mij mag de generator zelfs op rode diesel en al het andere onbelaste spul draaien. 't Blijft wat penibel want je bent weliswaar van de aandrijflijn verliezen verlost, en je kan de generator in zijn meest economische toeren-range laten draaien (en alleen als je "prik" nodig hebt), maar je krijgt in ruil de verliezen in de generator en in de naafmotoren (die laatsten zijn er al wel en ze zijn inmiddels relatief hoog renderend). En in plaats van de zware aandrijflijn en de loodzware assen krijg je loodzware accu's (die je wel gunstig over de auto kunt verdelen -- wat dacht je van een accu-pak tussen de chassis-balken: een mooi laag zwaartepunt.
Marc
Gebruik de gewichtswinst voor enerzijds wat accu's en anderszijds een diesel-generator. Vlgs mij mag de generator zelfs op rode diesel en al het andere onbelaste spul draaien. 't Blijft wat penibel want je bent weliswaar van de aandrijflijn verliezen verlost, en je kan de generator in zijn meest economische toeren-range laten draaien (en alleen als je "prik" nodig hebt), maar je krijgt in ruil de verliezen in de generator en in de naafmotoren (die laatsten zijn er al wel en ze zijn inmiddels relatief hoog renderend). En in plaats van de zware aandrijflijn en de loodzware assen krijg je loodzware accu's (die je wel gunstig over de auto kunt verdelen -- wat dacht je van een accu-pak tussen de chassis-balken: een mooi laag zwaartepunt.
Marc
Re: Ombouwen
Marc-my-Words Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vlgs mij mag
> de generator zelfs op rode diesel en al het andere
> onbelaste spul draaien.
Rode diesel bestaat sinds kort niet meer Marc.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('17e08f83f1dd40a681ce1b2faf201b1d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 16504925, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('5bd5c8ec46028646c3478e6e7a4cdd89', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 16504925, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-------------------------------------------------------
> Vlgs mij mag
> de generator zelfs op rode diesel en al het andere
> onbelaste spul draaien.
Rode diesel bestaat sinds kort niet meer Marc.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('17e08f83f1dd40a681ce1b2faf201b1d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 16504925, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('5bd5c8ec46028646c3478e6e7a4cdd89', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 16504925, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Vervallen oldtimer regeling en DAN?
kan je niet een nep bedrijf in polen opzetten
en dan een pools kenteken er op zetten ?
willem109+
Land rover 109( benzine)
en dan een pools kenteken er op zetten ?
willem109+
Land rover 109( benzine)
Re: Ombouwen
Eric&Betty Boop Schreef:
-------------------------------------------------------
> Marc-my-Words Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vlgs mij mag
> > de generator zelfs op rode diesel en al het
> andere
> > onbelaste spul draaien.
>
> Rode diesel bestaat sinds kort niet meer Marc.
't Was meer bij wijze van illustratie. De generator mag lopen op om het even welke brandstof want je maakt alleen maar stroom, dat je daar daarna op rijdt ligt buiten de reikwijdte van de accijnzen/belastingen. Grappig genoeg zou je - als ik de regelgeving goed interpreteer - een houtgas-generator, dwz zo'n ding die van hout gas maakt, en waar je dan het gas als motorbrandstof gebruikt wel moeten aangeven bij de "blauwe" mannen.
Marc
-------------------------------------------------------
> Marc-my-Words Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vlgs mij mag
> > de generator zelfs op rode diesel en al het
> andere
> > onbelaste spul draaien.
>
> Rode diesel bestaat sinds kort niet meer Marc.
't Was meer bij wijze van illustratie. De generator mag lopen op om het even welke brandstof want je maakt alleen maar stroom, dat je daar daarna op rijdt ligt buiten de reikwijdte van de accijnzen/belastingen. Grappig genoeg zou je - als ik de regelgeving goed interpreteer - een houtgas-generator, dwz zo'n ding die van hout gas maakt, en waar je dan het gas als motorbrandstof gebruikt wel moeten aangeven bij de "blauwe" mannen.
Marc
Re: Vervallen oldtimer regeling en DAN?
Dat kan, maar je moet nog wel wat hobbels nemen voor je er hier in NL mee mag rijden.
Makkelijker is het dan zelf mee te emigreren. Heb je eenmaal een ver paspoort en een woonplaats verweg dan kan er veel ... mag niet maar wie bewijst er dat je langer dan een half jaar en metterwoon in NL gevestigd bent. Ik ken hier zo'n CZ auto. Eerst een keurige Range-Rover nu een dikke 4x4Volvo. En wat verderop idem met een Toyauto landkoerser onder Zweedse vlag.
Marc
Makkelijker is het dan zelf mee te emigreren. Heb je eenmaal een ver paspoort en een woonplaats verweg dan kan er veel ... mag niet maar wie bewijst er dat je langer dan een half jaar en metterwoon in NL gevestigd bent. Ik ken hier zo'n CZ auto. Eerst een keurige Range-Rover nu een dikke 4x4Volvo. En wat verderop idem met een Toyauto landkoerser onder Zweedse vlag.
Marc
Re: Vervallen oldtimer regeling en DAN?
dat is misschien nog het beste idee mijn vrouw op papier in ons huis laten wonen.
en zelf een postbus in het buitenland nemen.
willem109+
Land rover 109( benzine)
en zelf een postbus in het buitenland nemen.
willem109+
Land rover 109( benzine)
Re: Vervallen oldtimer regeling en DAN?
Ik rijd ook Landrover en heb er geen probleem mee als de vrijstelling wordt afgeschaft.
Iedereen moet uiteindelijk toch betalen en ik ben blij dat ik met veel plezier belastingvrij gereden heb.
Aan alles komt een keer een eind !!
Iedereen moet uiteindelijk toch betalen en ik ben blij dat ik met veel plezier belastingvrij gereden heb.
Aan alles komt een keer een eind !!
Re: Vervallen oldtimer regeling en DAN?
gejat van Citroenforum..
autostalling-2014_zps9c4d4ebc.jpg --> mod_embed_images_loadimage('57099b8fe3c5ffa5f050d76af0b8703c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1065.photobucket.com%2Falbums%2Fu396%2FJohnT64%2Fautostalling-2014_zps9c4d4ebc.jpg', 'http://i1065.photobucket.com/albums/u396/JohnT64/autostalling-2014_zps9c4d4ebc.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1065.photobucket.com%2Falbums%2Fu396%2FJohnT64%2Fautostalling-2014_zps9c4d4ebc.jpg', '', 16507317, 600, 600, 'Loading image ...', false);
--> mod_embed_images_loadimage('1491d85cf97504b5da74027fb2cdbf51', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn3.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcT6U5_acBaHiTxh8Hv3PbSPrsdwmWe95P0Ir2r2hTEagW3kr7fR', 'https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT6U5_acBaHiTxh8Hv3PbSPrsdwmWe95P0Ir2r2hTEagW3kr7fR', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn3.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcT6U5_acBaHiTxh8Hv3PbSPrsdwmWe95P0Ir2r2hTEagW3kr7fR', '', 16507317, 600, 600, 'Loading image ...', false);
autostalling-2014_zps9c4d4ebc.jpg --> mod_embed_images_loadimage('57099b8fe3c5ffa5f050d76af0b8703c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1065.photobucket.com%2Falbums%2Fu396%2FJohnT64%2Fautostalling-2014_zps9c4d4ebc.jpg', 'http://i1065.photobucket.com/albums/u396/JohnT64/autostalling-2014_zps9c4d4ebc.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1065.photobucket.com%2Falbums%2Fu396%2FJohnT64%2Fautostalling-2014_zps9c4d4ebc.jpg', '', 16507317, 600, 600, 'Loading image ...', false);
--> mod_embed_images_loadimage('1491d85cf97504b5da74027fb2cdbf51', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn3.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcT6U5_acBaHiTxh8Hv3PbSPrsdwmWe95P0Ir2r2hTEagW3kr7fR', 'https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT6U5_acBaHiTxh8Hv3PbSPrsdwmWe95P0Ir2r2hTEagW3kr7fR', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn3.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcT6U5_acBaHiTxh8Hv3PbSPrsdwmWe95P0Ir2r2hTEagW3kr7fR', '', 16507317, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Vervallen oldtimer regeling en DAN?
Ja, ik had al een post van je zien staan op het V-strom forum
Groet Marc lw ( dl1000)
Groet Marc lw ( dl1000)
Re: Vervallen oldtimer regeling en DAN?
Jeroen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik rijd ook Landrover en heb er geen probleem mee
> als de vrijstelling wordt afgeschaft.
> Iedereen moet uiteindelijk toch betalen en ik ben
> blij dat ik met veel plezier belastingvrij gereden
> heb.
> Aan alles komt een keer een eind !!
tja.......wat moet je hiermee?
-------------------------------------------------------
> Ik rijd ook Landrover en heb er geen probleem mee
> als de vrijstelling wordt afgeschaft.
> Iedereen moet uiteindelijk toch betalen en ik ben
> blij dat ik met veel plezier belastingvrij gereden
> heb.
> Aan alles komt een keer een eind !!
tja.......wat moet je hiermee?
Re: Vervallen oldtimer regeling en DAN?
Ja Jeroen
Als je dagelijks op de weg zit met je oldtimer dien je hier gewoon een {gepaste} bijdrage voor af te staan.
Maar voor 3 wagens op de parkeerplaats
Bijna een maand salaris per kwartaal
Is met een gezin echt niet op te brengen
wil best betalen voor de gereden km maar voor het bezit?!
Deze regel kent aleen maar verliezers
Als je dagelijks op de weg zit met je oldtimer dien je hier gewoon een {gepaste} bijdrage voor af te staan.
Maar voor 3 wagens op de parkeerplaats
Bijna een maand salaris per kwartaal
Is met een gezin echt niet op te brengen
wil best betalen voor de gereden km maar voor het bezit?!
Deze regel kent aleen maar verliezers
Re: Ombouwen
Rode diesel bestaat in Nederland niet meer !
Beroepsmatig hebben wij hier mee te maken ! .
Onze Belgische vestiging heeft nog wel degelijk rode gasolie , en omringende landen bestaat het nog ook !
Maar in nl mag het sinds 1jan niet meer ! .
Maar nog steeds komen er sets bij ons terug waar dan weer rode gasolie inzit ? Ook sets die in nl verhuurd zijn .
Het is een beetje vreemd verhaal word niet meer verkocht , mag ook niet meer verstrekt worden .
En zal ook wel een uitsterf beleid zijn denk ik zo , maar inmiddels bijna 5e maand en nog steeds komen we het tegen ?
Niet dat er controle op is , maar toch ! .
Maar alles is wit ...... (Utopie)
Beroepsmatig hebben wij hier mee te maken ! .
Onze Belgische vestiging heeft nog wel degelijk rode gasolie , en omringende landen bestaat het nog ook !
Maar in nl mag het sinds 1jan niet meer ! .
Maar nog steeds komen er sets bij ons terug waar dan weer rode gasolie inzit ? Ook sets die in nl verhuurd zijn .
Het is een beetje vreemd verhaal word niet meer verkocht , mag ook niet meer verstrekt worden .
En zal ook wel een uitsterf beleid zijn denk ik zo , maar inmiddels bijna 5e maand en nog steeds komen we het tegen ?
Niet dat er controle op is , maar toch ! .
Maar alles is wit ...... (Utopie)
Re: Vervallen oldtimer regeling en DAN?
Dank voor die foto's!
ik heb er mijn facebook omslag van gemaakt
grtn
RoLandRover
ik heb er mijn facebook omslag van gemaakt
grtn
RoLandRover