aansluiting turbo 200tdi en 300tdi
aansluiting turbo 200tdi en 300tdi
zijn de aansluitingen van een 200tdi disco motor en een 300tdi defender motor bij de uitlaat gelijk aan elkaar of zit daar verschil in?
Re: aansluiting turbo 200tdi en 300tdi
Nee, de 200tdi en 300tdi turbo's zijn niet gelijk aan elkaar. Puur uit nieuwsgierigheid: waarom wil je dat weten?
Arthur
Arthur
Dat de turbo's verschillend zijn weet ik maar de flens op de voorpijp (die 3 hoekige met 3 gaten) daar gaat het mij om.
Vandaar dat ik vraag of ze bij de uitlaat gelijk aan elkaar zijn die flenzen
Wat ik hier mee wil doen, ik ga een 300tdi uitlaat onder mijn auto hangen, dus voorpijp, middendemper en eindpijp. Die voorpijp moet aangepast worden voor de 200tdi disco motor bij mij in de 90. De downpipe wil ik zelf maken als die flens van de 300tdi uitlaat nu 1 op 1 past dan hoef ik zelf geen flens te maken (waarom het wiel opnieuw uitvinden als deze er al aanzit)
Vandaar dat ik vraag of ze bij de uitlaat gelijk aan elkaar zijn die flenzen
Wat ik hier mee wil doen, ik ga een 300tdi uitlaat onder mijn auto hangen, dus voorpijp, middendemper en eindpijp. Die voorpijp moet aangepast worden voor de 200tdi disco motor bij mij in de 90. De downpipe wil ik zelf maken als die flens van de 300tdi uitlaat nu 1 op 1 past dan hoef ik zelf geen flens te maken (waarom het wiel opnieuw uitvinden als deze er al aanzit)
Ben er al uit, antwoord moet ja zijn, is gelijk aan elkaar. Microcat geeft voor beide downpipes bij de turbo dezelfde pakking aan (zie onderstaande link)
link naar pakking 200 en 300tdi
link naar pakking 200 en 300tdi
Ja, die flenzen zijn bij zowat alle LandRover downpipes gelijk. Tot mijn grote verbazing was die van mijn TD5 in de Disco II ook weer in die vorm...... En als ik mij niet vergis is het bij een 2.25 benzine ook zo'n zelfde.
Arthur
Arthur
lijkt mij dat een 2,25 en 2,5 kleiner is aangezien die pijpen ook al een kleinere diameter hebben (kan er naast zitten hoor)
Td5 geen ervaring mee met de uitlaat
Ga binnenkort weer wat knutselen om de uitlaat pas te krijgen
Td5 geen ervaring mee met de uitlaat
Ga binnenkort weer wat knutselen om de uitlaat pas te krijgen