200TDI in Series 2a
200TDI in Series 2a
Ik heb een 200tdi motor gekocht uit een discovery, en ben van plan deze in mijn links gestuurde series 2a te bouwen. Nu hadt ik gelezen dat de turbo niet paste langs de stuurstang. Iemand ervaring mee? Ik kan de turbo omdraaien, dan heb ik iets meer ruimte, maar weet niet of dat genoeg is. Of kan ik makkelijk de stuurstang aanpassen. Kan iemand mij tips geven? En heeft ook iemand nog een Defender of series uitlaat liggen van een 2.5 of grotere motor die ik aan kan passen voor mijn 200 tdi motor. Ligt nu een v6 ford motor in dus uitlaat gaat niet passen.
whof17@hotmail.com
whof17@hotmail.com
Re: 200TDI in Series 2a
lees effe wat over het inbouwen in latere modellen, over het draaien van turbo en aanpassen van de actuator van de wastegate en zo.
Helpt veel.
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
Helpt veel.
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
Re: 200TDI in Series 2a
Bij een LHD serie is het niet de stuuras die in de weg zit zoals bij een LHD 90/110 maar het serie stuurhuis en dat is een iets groter obstakel.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d1cfdf798ca85c34ef130e3d4c11a320', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 16496102, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('15a87f074b02e5c7450b4f9c675024b3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 16496102, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d1cfdf798ca85c34ef130e3d4c11a320', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 16496102, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('15a87f074b02e5c7450b4f9c675024b3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 16496102, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: 200TDI in Series 2a
Gaat dit wel lukken bij de RDW? Je gaat van zescilinder benzine (denk ik) naar viercilinder diesel. Dus naar de RDW voor aanpassing kenteken. De dieselmotor die je wilt inbouwen is nooit geleverd in een series 2A en ik betwijfel of je er een kentekenaanpassing op krijgt... Dat zou ik eerst willen weten voor ik zo'n project begin.
Re: 200TDI in Series 2a
Hallo Niels, volgens mij zijn er veel meer mensen die een 200tdi in een series op kenteken hebben, dus volgens mij moet dit gaan lukken bij de rdw.
Re: 200TDI in Series 2a
laatste wat ik weet is dat je in een oldtimer ongelimiteerd van motor kan wisselen
ze letten alleen op de sterkte van de constructie
de keurmeester die ik hier over sprak zij dat een 300 pk motor in een serie wettelijk kan maar dat het wel een beetje gevaarlijk zou zijn
mijn perkins is ook nooit voor LR geleverd, wel voor tractoren en door rdw geaccepteerd
heb trouwens een 200 tdi in een S2a ambulance gezien, heb niet opgelet hoe de turbo zat
ze letten alleen op de sterkte van de constructie
de keurmeester die ik hier over sprak zij dat een 300 pk motor in een serie wettelijk kan maar dat het wel een beetje gevaarlijk zou zijn
mijn perkins is ook nooit voor LR geleverd, wel voor tractoren en door rdw geaccepteerd
heb trouwens een 200 tdi in een S2a ambulance gezien, heb niet opgelet hoe de turbo zat
Re: 200TDI in Series 2a
Als je dat gaat doen, waarom dan niet gaan voor 200di zonder turbo? Geen gezeur met aanpassingen van de turbo en toch ruim voldoende kracht...
Re: 200TDI in Series 2a
Rodietje nieuw Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als je dat gaat doen, waarom dan niet gaan voor
> 200di zonder turbo? Geen gezeur met aanpassingen
> van de turbo en toch ruim voldoende kracht...
+1
ongeveer 80 pk en 7a8 liter verbruik
op 2 dagen omgebouwd
-------------------------------------------------------
> Als je dat gaat doen, waarom dan niet gaan voor
> 200di zonder turbo? Geen gezeur met aanpassingen
> van de turbo en toch ruim voldoende kracht...
+1
ongeveer 80 pk en 7a8 liter verbruik
op 2 dagen omgebouwd
Re: 200TDI in Series 2a
kijk maar eens op Glencoyne en zoek hier op de prik ook eens op glencoyne
MVG,
---Peter.
MVG,
---Peter.
Re: 200TDI in Series 2a
Omdat de auto vaak voor een zware kar staat, en nu een ford v6 motor er in heb met 115 pk die het moeilijk kan trekken. Wil ik toch de turbo behouden, en vindt het ook mooi horen
Re: 200TDI in Series 2a
wouter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Omdat de auto vaak voor een zware kar staat, en nu
> een ford v6 motor er in heb met 115 pk die het
> moeilijk kan trekken. Wil ik toch de turbo
> behouden, en vindt het ook mooi horen
rij zelf met een lightweight met een 200 di in en rij redelijk veel met aanhanger ,mag op papier 3 ton trekken
maar als ik daar een aan hanger aan hang waarbij de 200 di het niet meer vlot krijgt getrokken (is 2.5 op 1.5 meter en kan er 2 lagen kasseien inleggen , de grote )
dan ben je niet goed bezig , denk dat je best een ander voertuig koopt en of de remmen en nog wat andere prullaria mee aanpast.
dit is dan nog bij een serie drie weet niet of een 2a zijn remmen beter of slechter zijn , ik weet wel als ik leeg rij en rem alles stopt behalve mijn gezicht (en buikje)
denk dat motor kracht niet al uw problemen gaan zijn , op termijn gaat je versnellingsbak het ook niet leuk vinden , van de assen nog niet gesproken.
veel plezier
mvg koen
-------------------------------------------------------
> Omdat de auto vaak voor een zware kar staat, en nu
> een ford v6 motor er in heb met 115 pk die het
> moeilijk kan trekken. Wil ik toch de turbo
> behouden, en vindt het ook mooi horen
rij zelf met een lightweight met een 200 di in en rij redelijk veel met aanhanger ,mag op papier 3 ton trekken
maar als ik daar een aan hanger aan hang waarbij de 200 di het niet meer vlot krijgt getrokken (is 2.5 op 1.5 meter en kan er 2 lagen kasseien inleggen , de grote )
dan ben je niet goed bezig , denk dat je best een ander voertuig koopt en of de remmen en nog wat andere prullaria mee aanpast.
dit is dan nog bij een serie drie weet niet of een 2a zijn remmen beter of slechter zijn , ik weet wel als ik leeg rij en rem alles stopt behalve mijn gezicht (en buikje)
denk dat motor kracht niet al uw problemen gaan zijn , op termijn gaat je versnellingsbak het ook niet leuk vinden , van de assen nog niet gesproken.
veel plezier
mvg koen