ombouwen RHD raan LHD van 110

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
plaetje

ombouwen RHD raan LHD van 110

Bericht door plaetje »

Er zijn nu zo veel 110s te koop maar ik wil er een LHD en de meeste zijn RHD
Daarom wat kost het ombouwen (zelf en laten maken)

Plaetje ( limburgrover)
Ivo Cox

Re: ombouwen RHD raan LHD van 110

Bericht door Ivo Cox »

Hoi Plaetje,

Ik heb afgelopen zomer met heel veel plezier mijn 110 V8 uit 1986 van RHD naar LHD omgebouwd. Dat heeft mij zo'n 60 uur gekost. Ik had de ombouw alleen ook in 40 uur voor elkaar gekregen, maar onder het motto "het ligt nu toch uit elkaar" heb ik een aantal zaken meteen mee aangepakt. Dit geheel zonder enige sleutelervaring.

Bij de ombouw heb ik gebruikt gemaakt van een complete LHD-as (met dank aan Maurice Bastings en Bart van Dessel).
Dan kom ik meteen op het punt kosten: een complete LHD as is duurder dan een LHD swivvelhuis, maar scheelt weer in tijd. Voor de basisonderdelen (swivvel, stuurhuis, dashboard, kachel) moet je rekenen op zo'n € 1500 a € 1750 (Ter Horst bood dit pakket een jaar geleden voor € 1750 aan). Heb je geluk dan vind je de spullen goedkoper. Daarnaast heb je leidingen nodig van stuurpomp naar stuurhuis en van reservoir naar stuurhuis. Die zijn stuurhuis, stuurpomp en of motor specifiek. Die moet je waarschijnlijk nieuw bestellen (heb ik bij Budget-parts gedaan, super service!).

Heb je nog vragen, stuur gerust een mail (ivo punt cox @ home punt nl). Ik kan je eventueel ook nog aan de benodigde onderdelen helpen en heb nog wat documentatie samengesteld op basis van mijn ervaringen.
Als het goed is zien we elkaar op het 4e Sajeltreffen volgende week. Ben dan helaas zonder auto, maar je vindt me wel.

Groet,

Ivo Cox
[picasaweb.google.com]
louis

Re: ombouwen RHD raan LHD van 110

Bericht door louis »

zou omkijken naar 'n LHD def. die naar je wens is. Dan weet je precies wat je kwijt bent.
ja, 't kan gedaan worden met 2-3k aan budget, maar je kunt ook met gemak daar nog 'n aantal K bij doen als je nog wat meer zaken wilt vervangen, omdat zoals Ivo terecht opmerkt `hij ligt nu toch uit elkaar`
bij mij zit de ombouw en restauratie al boven de 15k. Was mijn keuze, maar achteraf zeg ik, had beter 'n goede jonge Def kunnen kopen.
But it was a lot of fun....
Plaats reactie