Motorkap en uitlaat vraag

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Sven

Motorkap en uitlaat vraag

Bericht door Sven »

Dag,

het oog en oor willen ook wat:

1.Past een TD4 (puma) motorkap op een td5? - ik vind de bult wel fraai.
2.Heeft iemand ervaring met een vervangende middendemper door een rechte tussenpijp? Daar door wordt het geluid zwaarder maar is dat binnen goed (te goed) hoorbaar?
Raad je het af en hoe is het op de snelweg?

Sven
Andrew Colville

Re: Motorkap en uitlaat vraag

Bericht door Andrew Colville »

Of de motor kap past weet ik niet zeker op foto's te zien wel, maar het ze nog nooit beide types vergeleken.

Het vervangen van de tussen demper door de tussen pijp is een van de eerste dinegen die de Td5 liefhebbers doen ( ook ik soms alle dempers ) Ik vindt het persoonlijk niet storend, maar dat blijft een kwestie van smaak, het gegrom van de Td5 met tussen pijp is heel mooi ( youtube ) toch zijn er mensen die het als storend ervaren bij bepaalde snelheden , en anderen die het verschiel niet eens horen .

Ik kan je vertellen dat in de Discovery 2 Td5 je het verschil in geluid in de auto niet eens merkt tenzei je een raampje open hebt, maar die is wel heel wat anders ge-isoleerd dan den Defender, als je een kale 110 hardtop hebt en dus een enorme lege achterbak dan kan ik me wel voorstellen dat je het geluid vervelend kunt vinden.

Probeer het gewoon de pijpjes zijn niet heel duur en zo weer verkocht als het niet bevalt.

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
sven

Bericht door sven »

Hi Andrew,

dank voor (wederom) een nuttig antwoord.

Sven
Rodietje nieuw

Bericht door Rodietje nieuw »

Nee hoor Andrew, in een 110 is het ook niet storend...:-)
Scratch

Bericht door Scratch »

Ik heb mijn 90 300tdi gekocht zonder dempers. Mooi grommend geluid als je in de auto zit. Maar een lawaai als je erachter rijd of voor je buren wanneer je de straat uit rijd. Toch maar een tussen demper geplaats (eind demper was aangepast zodat het wat hoger zit) in power merk je er niets van, en hij maakt nog steeds veel lawaai

Een Puma motorkap moet je nog maar eens overwegen. Het zal wel passen, maar in de UK worden veel Puma motorkapper gestolen (vraag en aanbod) zou voor mij een overweging zijn om het niet te doen...
JanTD5

Bericht door JanTD5 »

Scratch Schreef:
-------------------------------------------------------
> Maar in de UK worden veel Puma
> motorkapper gestolen

Gelukkig wonen wij daar niet

Ik heb de tussen demper er ook uit. Vind het geluid wel meevallen. Binnen merk je nagenoeg geen verschil. Ook als je buiten staat valt het allemaal wel mee. Een stuk minder lawaai dan mijn buurman die op zijn Suzuki weg trekt, of elf stationair draait.

Groeten Jan

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/04/2013 19:23 door JanTD5.
Plaats reactie