Disco1 en grotere banden
Disco1 en grotere banden
Ik zou naar 33inch banden willen overgaan dan hoor ik zeggen dat ik het best een defender tussenbak kan monteren iemand van jullie daar meer ervaring mee.
Re: Disco1 en grotere banden
Welke motor heb je
Soort versnellingsbak
Welke tussenbak heb je nu
Soort versnellingsbak
Welke tussenbak heb je nu
2.5 tdi van '91 schakelbak alles van transmissie nog origineel.
dat is een 200Tdi met LT 77 vijfbak en LT230 1:222 tussenbak.
als je daar 33"onder zet kom je niet meer boven de 130 140 km/h uit, de motor heeft daar simpel weg de power niet voor, dat is de reden dat je bent geadviseert een andere tussen bak te monteren , je zou dan een LT 230 met 1:4... moeten hebben. je motor loopt bij dez tussenbak hoger in toeren + - 15 % maar heft ook de kracht om de grotere banden rond te krijgen, door de grotere banden veandert de overbrenging ook waar door je uiteindelijk met deze combinatie misschien 7% verschil hebt tov de originele banden maat en tussenbak overbrenging.
gebruik deze LINK om het verschill te berekenen.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
als je daar 33"onder zet kom je niet meer boven de 130 140 km/h uit, de motor heeft daar simpel weg de power niet voor, dat is de reden dat je bent geadviseert een andere tussen bak te monteren , je zou dan een LT 230 met 1:4... moeten hebben. je motor loopt bij dez tussenbak hoger in toeren + - 15 % maar heft ook de kracht om de grotere banden rond te krijgen, door de grotere banden veandert de overbrenging ook waar door je uiteindelijk met deze combinatie misschien 7% verschil hebt tov de originele banden maat en tussenbak overbrenging.
gebruik deze LINK om het verschill te berekenen.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Oke alvast bedankt voor de info , kan ik nu al een beetje met de getellen spelen.
Grijts Laurens
Grijts Laurens
Ga je verhogen zoniet dan moet je je carrosserie gaan verbouwen (been there)
disco1 op 235/85/16 (32 inch) was : +2inch veren en dempers , achterste fenders strookje verwijderen en nog een paar dingen , meer werk dan voorzien om die eronder te krijgen .
[www.discoweb.org]
of deze
[www.landyzone.co.uk]
[www.discoweb.org]
of deze
[www.landyzone.co.uk]