Door card - deur kaart 90 repareren en/of vervangen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
RobSLaro

Door card - deur kaart 90 repareren en/of vervangen

Bericht door RobSLaro »

Dit betreft een LR 90 (1985)

Mijn rechter deur kaart is slecht, deze wilde ik opnieuw bekleden maar na het losnemen bleek er niet echt veel meer van over te zijn (damp folie ontbrak).
Bij nader onderzoek blijkt ook de linker niet helemaal goed te zijn maar daar kan ik nog wel wat mee als het moet.

Nu ben ik aan het proberen te één kaart te herstellen, het is wel raar materiaal en lijmt moeilijk.
Iemand hier ervaring mee?

Ik ben ook al op zoek geweest naar nieuwe, maar de kaarten die ik vind zijn voor "Push button handle".
Aan de binnen kant zit dan bij mij ook een ronde (stift) deurvergrendeling knopje in combinatie met een lifthandle. Zijn ze helemaal niet meer nieuw te krijgen?
Op Engelse forums vind ik wel opmerkingen dat deze dus ABS Plastic Door Card niet echt passen, maar kom er niet uit of dit nu "echt niet" of "niet echt" is?

Thanks,

Rob

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/04/2013 08:31 door RobSLaro.
Niels 110dcpu

Re: Door card - deur kaart 90 repareren en/of vervangen

Bericht door Niels 110dcpu »

Hallo Rob,

Misschien kan je La Salle een mailtje doen met de vraag of ze ze maken.

[www.lasalle-trim.co.uk]

Mvg Niels 110dcpu
RobSLaro

Bericht door RobSLaro »

Hai Niels,

Ik had deze al gevonden, op Engelse forums kom ik ze ook tegen met de opmerking dat deze niet goed passen voor een 90. Het rechthoekige gat aanpassen voor een ronde knop was niet zo erg, maar of dat nu het enige was. Dus hoe wat en waarom het niet paste was mij niet duidelijk en de prijs, mmmmmm.

Ik ben maar begonnen de oude met houtrotvuller te repareren en met skai te bekleden.

Helaas had ik de b*nde van Bis%n Sparya getroffen, wat een ellende. Blijft dus niet op de oude kaarten plakken. Dus gisterenavond maar professionele lijm gebruikt, leek een stuk beter te gaan.
Maar de ellende is door die malle lijm van Bis%n moeilijk te herstellen. Die spraylijm moest ik er weer met wasbenzine afhalen, skai was al op maat, dus probeer het maar goed terug te krijgen..

Ben wel benieuwd als ik thuis ben of hoe het nu geworden is.
Niels 110dcpu

Bericht door Niels 110dcpu »

Hallo Rob,

De link die ik je gestuurd heb is de zelfde als die van Paddock.

Mijn deurkaarten wil ik ook opknappen. Ik begrijp dat hiervoor specialen vinyl spray bestaat. Ik denk dat ik dat ga proberen.

Ben ook benieuwd naar jou resultaat!

Succes nog, ik ga eerst verder met de bekleding.

Mvg Niels 110dcpu
RobSLaro

Bericht door RobSLaro »

Niels, de "oude" deurkaart kan je niet lijmen met de spray van Bison.
Dit is leuk voor de hobby maar hier voor niet geschikt.
Ik had nog spray van britparts stoel bekleding.
Helaas was dat niet genoeg.
Ik heb nu industriele lijm hier zit meer rubber in, dat zie je direkt als je spuit.

Google even Meiboom Alkmaar dit is een groothandel

Is wat duurder maar lijmt tenminste.

Groet
Plaats reactie