Subwoofer RRC

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Bas

Subwoofer RRC

Bericht door Bas »

Hoi,

Ik heb onlangs een originele subwoofer op de kop getikt voor mijn 94 softdash.
Ik wil hem aansluiten op een originele 2009 defender radio/cd. Alledrie de stekkers aangesloten, zowel de witte en de zwarte op de versterker bovenop de subwoofer als de losse zwarte die de subwoofer in gaat. Geen geluid.
Kan deze wel zo plug and play aangesloten worden op een andere dan de originele radio?

Groet,
Bas
Andrew Colville

Re: Subwoofer RRC

Bericht door Andrew Colville »

De classic radio in de Soft dash had een extra stekker voor de sub, het is mogelijk de sub aante sluiten op elke willekeurige radio, maar dan zul je wel het een ander moeten veranderen.

soft dash heeft achter de radio 1x groen 1x geel en 1 x zwarte micro stekker, ik meen dat de gele voor de extrene AMP was, dus die op de sub.

Ik ben er ook mee aan het puzelen geweest, en uit eindelijk heb ik een kleine ampgekocht met RCA aansluitingen en die op de sub gemonteerd voor de aanstuuring.

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Bas

Bericht door Bas »

Ik twijfel eigenlijk niet aan Andrew zijn kennis, maar is er dan geen andere manier om hem met originele versterker aan te sluiten?
Draadje doorlussen of iets dergelijks. Ik lees zojuist ergens dat het wat complexe versterkertjes die door de originele Clarion radio worden aangestuurd.

Als iemand een aansluitschema heeft dan moet er toch iets te fixen zijn?
Leendert

Bericht door Leendert »

Via deze link krijg je het ETM (Electrical Troubleshooting Manual Range Rover Classic 1995)
Het is een PDF van 12 MB

[macassemble.com]

Hierin staan alle schema's van de Soft Dash
Andrew Colville

Bericht door Andrew Colville »

Ik heb destijds gekozen om het met een aftermarket versterker te doen omdat de sub kist in aan een 92 er kabelboom werdt gemonteerd, deze had geen extra luxe aansluitingen voor de sub.

In het begin had ik het voor elkaar om de sub met de originele versterker aan te sluiten, de aansturing had ik van de achter speakers geplukt. Hier door was de aansturing te fel , de sub was veel te luid omdat de originele radio de anstuuring op lagere voltage aan de versterker geeft dan zoals ik het had gedaan.(denk ik )

In de schema van de soft dash is vast wel uit te pluizen welke draden je moet hebben.

Er was ook nog een soft dash met eeen aparte versterker onder de stoel, al het geluid liep over deze versterker en van daar uit naar de speakers in de auto en ook de extra versterker op de sub kist.

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Bas

Bericht door Bas »

Na het bestuderen van het ETM en diverse berichten op binnen- en buitenlandse fora lijkt het erop dat de originele setup alleen werkt met de originele radio.
De vraag is al vaak gesteld maar ik lees nergens een oplossing, behalve degene die Andrew geeft; een losse versterker aansluiten.

Ik kwam deze twee tegen waarvan er een in te regelen is:

[www.accusafe.nl]
[www.arcadewinkel.nl]

Kost natuurlijk drie keer niks, als dat het oplost.

Bas
Plaats reactie