110 as op een S2: welke aanpasingen zij er nodig?
110 as op een S2: welke aanpasingen zij er nodig?
Ik kan van Sander een 110 Salisbury achteras overnemen. Komt goed uit want mijn S2 (88 inch) vreet steekassen. Maar.......
welke aanpassingen moet ik doen om deze as onder mijn S2 te hangen? of is het onbegonnen werk?
Greetz, Marcel
larofilm.gif --> mod_embed_images_loadimage('7598d4277562124ead99ff65a3e9bb5d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fevertzen.com%2Flaro%2Flarofilm.gif', 'http://evertzen.com/laro/larofilm.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fevertzen.com%2Flaro%2Flarofilm.gif', '', 16469934, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Hypo S3 109" LHD 2.25 D / Willem S2 88" RHD 200Di
welke aanpassingen moet ik doen om deze as onder mijn S2 te hangen? of is het onbegonnen werk?
Greetz, Marcel
larofilm.gif --> mod_embed_images_loadimage('7598d4277562124ead99ff65a3e9bb5d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fevertzen.com%2Flaro%2Flarofilm.gif', 'http://evertzen.com/laro/larofilm.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fevertzen.com%2Flaro%2Flarofilm.gif', '', 16469934, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Hypo S3 109" LHD 2.25 D / Willem S2 88" RHD 200Di
Re: 110 as op een S2: welke aanpasingen zij er nodig?
hoi marcel
is een 110 as niet breder dan een serie as?
zo niet dan zal je het een en ander moeten lassen om je bladveren eraan te kunnen bevestigen
en verder zal je het diff moeten vervangen want volgens mij is deze anders
maar er zijn er vast meer die precies weten hoe het zit
ik ben er maar niet aan begonnen
is een 110 as niet breder dan een serie as?
zo niet dan zal je het een en ander moeten lassen om je bladveren eraan te kunnen bevestigen
en verder zal je het diff moeten vervangen want volgens mij is deze anders
maar er zijn er vast meer die precies weten hoe het zit
ik ben er maar niet aan begonnen
Re: 110 as op een S2: welke aanpasingen zij er nodig?
Denk dat je beter/ makkelijker op zoek kunt gaan naar een series salisbury achter as. Zo als Dirk schrijft je moet een hoop verbouwen en volgensmij is hij idd iets breder. Maar ja alles kan
Groeten Jan
Groeten Jan
Re: 110 as op een S2: welke aanpasingen zij er nodig?
Diff in je vooras vervangen voor eentje van een Disco/RRC/90/110/127/Defender, want de ratio van een 110 as is anders. Verder zul je je achterste aandrijfas in moeten korten, de as geschikt moeten maken voor bladveren en moeten leven met het breedteverschil tussen vooras en achteras.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/04/2013 11:07 door Dixo.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/04/2013 11:07 door Dixo.
Re: 110 as op een S2: welke aanpasingen zij er nodig?
Dixo Schreef:
-------------------------------------------------------
moeten leven met het
> breedteverschil tussen vooras en achteras.
Of je zet er ook een 110/90 vooras onder
Groeten Jan
-------------------------------------------------------
moeten leven met het
> breedteverschil tussen vooras en achteras.
Of je zet er ook een 110/90 vooras onder
Groeten Jan
Re: 110 as op een S2: welke aanpasingen zij er nodig?
Je assen mogen niet buiten de wielkasten uitsteken (APK afkeur), dus je moet je wielkasten ook verbreden (met plastic Defender spatbordranden).
Voor je aan de klus begint (ik zou het niet doen, Salisbury-as is idd betere oplossing) kun je je eerst ook afvragen waarom je wagen nu steekassen vreet.
Te ruwe rijstijl wellicht?
Maar goed, succes met je plannen
Groet, Ernst.
Voor je aan de klus begint (ik zou het niet doen, Salisbury-as is idd betere oplossing) kun je je eerst ook afvragen waarom je wagen nu steekassen vreet.
Te ruwe rijstijl wellicht?
Maar goed, succes met je plannen

Groet, Ernst.
Re: 110 as op een S2: welke aanpasingen zij er nodig?
Zoals gezegd;
- 110 as is breder,
- mocht je nog originele S2 wielstuds en velgen hebben, die zijn dunner dan bij defenders en passen straks dan niet meer,
- de bladveren kan je niet zo monteren op de coil spring as, en daar moet je dus aan lassen, mocht je dat willen YRM products in engeland kan van alles hiervoor leveren:http://www.yrmlandrover.com/
- lengte aandrijf as is misschien anders?
- rem systeem is misschien anders?
Groet, Tom
- 110 as is breder,
- mocht je nog originele S2 wielstuds en velgen hebben, die zijn dunner dan bij defenders en passen straks dan niet meer,
- de bladveren kan je niet zo monteren op de coil spring as, en daar moet je dus aan lassen, mocht je dat willen YRM products in engeland kan van alles hiervoor leveren:http://www.yrmlandrover.com/
- lengte aandrijf as is misschien anders?
- rem systeem is misschien anders?
Groet, Tom
Re: 110 as op een S2: welke aanpasingen zij er nodig?
Rem systeem is volges mij gelijk. Gewoon trommels (wellicht wel iets verschil in grootte, ja!) maar zowel naar voor als achter bekrachtigd, net als een 88 achteras. (en dus EEN cylinder heeft)
De uitzondering die je wellicht bedoelt is de 109 vooras die alleen naar voren bekrachtigd is (ofwel twee cylinders heeft)
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
De uitzondering die je wellicht bedoelt is de 109 vooras die alleen naar voren bekrachtigd is (ofwel twee cylinders heeft)
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
Re: 110 as op een S2: welke aanpasingen zij er nodig?
Is vrij eenvoudige opgave, je moet de pads van je oude as overzetten (lassen) en dan past het een op een. Als je al een salsbury hebt onder je s2 hebt is de aandrijfas lengte hetzelfde. De as is breder.
Wietse heeft in een middag de as onder zijn 109 ambulance hangen. In de vooras moet je een 10 splines diff hangen.
Diff verhouding is voor een 2,25 net aan de maat. Bij een 2,5 past het beter.
Een s3 as lijkt me handiger
Wietse heeft in een middag de as onder zijn 109 ambulance hangen. In de vooras moet je een 10 splines diff hangen.
Diff verhouding is voor een 2,25 net aan de maat. Bij een 2,5 past het beter.
Een s3 as lijkt me handiger
Re: 110 as op een S2: welke aanpasingen zij er nodig?
Je kan de pads van je oude as er inderdaad oplassen, maar de as moet wel wat kantelen anders komt je aandrijfas in de knoei met zijn hoek.
De gehele as is breder, de overbrenging van het diff is anders..
Alles kan, maar beter zoek je een Series salisbury, daar de pads van verzetten en klaar.
Grtz. Erik
De gehele as is breder, de overbrenging van het diff is anders..
Alles kan, maar beter zoek je een Series salisbury, daar de pads van verzetten en klaar.
Grtz. Erik
Re: 110 as op een S2: welke aanpasingen zij er nodig?
Bedankt heren
Zoals ik het lees is het vragen om moeilijkheden. Ik wacht wel tot een Salisbury 88 of 109 as mij tegenkomt
Greetz, Marcel
larofilm.gif --> mod_embed_images_loadimage('74701eb7303676e567f388e3861932ab', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fevertzen.com%2Flaro%2Flarofilm.gif', 'http://evertzen.com/laro/larofilm.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fevertzen.com%2Flaro%2Flarofilm.gif', '', 16472619, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Hypo S3 109" LHD 2.25 D / Willem S2 88" RHD 200Di
Zoals ik het lees is het vragen om moeilijkheden. Ik wacht wel tot een Salisbury 88 of 109 as mij tegenkomt
Greetz, Marcel
larofilm.gif --> mod_embed_images_loadimage('74701eb7303676e567f388e3861932ab', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fevertzen.com%2Flaro%2Flarofilm.gif', 'http://evertzen.com/laro/larofilm.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fevertzen.com%2Flaro%2Flarofilm.gif', '', 16472619, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Hypo S3 109" LHD 2.25 D / Willem S2 88" RHD 200Di